oriëntatie reis Australië

Wenden

Active Member
Hallo allemaal,

Over een aantal weken stappen m’n vriend en ik in het vliegtuig naar Australië. Dit om ons te oriënteren om in de toekomst te gaan emigreren. We hebben 7 weken uitgetrokken om het gebied tussen Adelaide, Melbourne, Brisbane en Fraser Island te verkennen, zowel het landschap, cultuur, wonen, werken en vrije tijd. Een soort van Wanted down under ;)

Onze visum aanvraag willen we volgend jaar gaan opstarten.

Graag zouden wij willen afspreken met forumleden die de grote stap gemaakt hebben en die hun ervaringen met ons willen delen. Mijn vriend werkt in de civil-engineering als adviseur en projectleider en ik in de toerisme.

Onze route staat nog niet helemaal vast en de tijd wanneer we waar zullen zijn ook niet.

We zullen van Adelaide langs de Great Ocean Road naar Melbourne gaan. Daar vervolgen we de route langs de Blue Mountains, Newcastle, Brisbane en Fraser Island.

Als je zo ongeveer op de route woont en het je leuk lijkt om kennis te maken. Praten over je emigratie ervaringen, verschillen tussen NL en OZ, tips wilt geven en ga zo nog maar even verder laat dan even een PB-tje achter.

We horen het graag!

"Zo ongeveer op de route" is een ruim begrip hier: ik woon op 400km afstand "in de buurt van Adelaide" :D

Maar serieus, ik woon met die 400km de verkeerde kant op, anders waren jullie welkom om in 'bright lights, big city' Whyalla op de thee/koffie te komen :)

Veel plezier met de orientatie reis!

Afhankelijk van aan welke kant van de Blue Mountains je naar het Noorden gaat kun je eventueel bij mij in de Central Coast (70 km ten zuiden van Newcastle) langskomen

"Zo ongeveer op de route" is een ruim begrip hier: ik woon op 400km afstand "in de buurt van Adelaide" :D

Maar serieus, ik woon met die 400km de verkeerde kant op, anders waren jullie welkom om in 'bright lights, big city' Whyalla op de thee/koffie te komen :)

Veel plezier met de orientatie reis!
Bedankt voor je reactie! Maar het is inderdaad een beetje veer van de route af. Anders hadden we graag langs gekomen!

@slatsr & @Lamarck ik heb jullie een berichtje gestuurd. We komen graag bij jullie langs!
Bedankt voor alle berichtjes ook de pb-tjes.
We hopen bij nog meer te kunne afspreken. Dus als je in de buurt van de route woont dan horen wij het graag

Hoi Wenden,

Wij wonen ten zuiden van Brisbane, lijkt me leuk om te 'meeten'! Stuur maar een berichtje :)

Je bent hier meer dan welkom! We wonen in een suburb van Melbourne en zijn 5 maanden geleden met ons gezin naar Melbourne verhuisd.

Je kunt ons een berichtje sturen via:
facebook.com/europe2australia

De oriëntatie reis is geslaagd!! En het was onwijs, gaaf, gezellig, mooi, warm en culinair genieten! We willen jullie allemaal bedanken voor de uitnodigingen. We zijn helaas niet bij iedereen langs geweest. Maar we hebben wel heel veel mensen ontmoet en leren kennen. Heel erg bedankt @Red dust @slatsr en @Janneke61 voor jullie warme onthaal, leuke verhalen en gezelligheid. We hebben er heel veel aan gehad. Mede door jullie verhalen hebben we de beslissing gemaakt om te starten met onze Visum aanvraag. We houden jullie op de hoogte via een Lastavaza.
Warme groetjes W&D

Goed zo, ook voor ons was indertijd een bezoekje bij mede-forum lid @Sacha in Australia het laatste zetje om nu toch echt dat frickin' visum aan te vragen :)

De oriëntatie reis is geslaagd!! En het was onwijs, gaaf, gezellig, mooi, warm en culinair genieten! We willen jullie allemaal bedanken voor de uitnodigingen. We zijn helaas niet bij iedereen langs geweest. Maar we hebben wel heel veel mensen ontmoet en leren kennen. Heel erg bedankt @Red dust @slatsr en @Janneke61 voor jullie warme onthaal, leuke verhalen en gezelligheid. We hebben er heel veel aan gehad. Mede door jullie verhalen hebben we de beslissing gemaakt om te starten met onze Visum aanvraag. We houden jullie op de hoogte via een Lastavaza.
Warme groetjes W&D
Graag gedaan! Jullie waren ook leuk en gezellig! We zijn blij dat we jullie hebben kunnen helpen om een beslissing te maken :)

Ha die W&D, met alle plezier een zondagmiddag met jullie op de veranda gehangen en onze ervaringen gedeeld. Blij dat we wat twijfels hebben kunnen wegnemen en dat jullie de knoop doorgehakt hebben en ervoor gaan. We houden jullie zeker in de gaten! Gaat het QLD worden?

@Red dust Jullie paleis wordt langzaam maar zeker een xpdite-asiel hahahaha

dierenasiel.jpg

Back