Orthodontie (in Sydney)

jane1108

New Member
Hallo,

Onze dochter van 10 moet over 2 weken een beugel. Omdat we aan de orthodontist hadden gemeld dat we in september naar Aussie gaan, adviseert hij om de slotjesbeugel voor het ondergebit nog niet te plaatsen en het proces pas in Australie te starten.  :-( De reden die hij hiervoor aangaf, is dat er -tig verschillende soorten slotjesbeugels zijn,  :?  en dat de kans groot is, dat de orthondotist in Australie de beugel er weer uit zal halen en een andere (slotjes)beugel er weer in zal zetten, omdat ze met een andere fabrikant cq systeem werken. Wie heeft hier ervaring mee? En als ik zo lees in het forum over de tandartsverzekering, duurt het nogal een tijd voordat deze ingaat.  :? Klopt dit? En is orthodontie goed te verzekeren in Australie?

Groetjes, Jeanine  :smile:
 
Ik zit met hetzelfde probleem alleen heeft onze zoon van 10 sinds januari zijn beugel. De orthodontist gaf aan dat het systeem dat hij gebruikt overal op de wereld gelijk is of dat de ortho daar met een simpele aanpassing de beugel kan gebruiken. Wij moesten nu wat doen aangezien er 3 blijvende kiezen beschadigd dreigden te raken.
 
even niet op het forum geweest.. maar bedankt nog voor je antwoord.. Onze ortho zegt dus precies het tegenovergestelde.. dat er wereldwijd zóveel leveranciers zijn van slotjes etc. dat ze in Australie ´vast wel´een ander systeem hebben.. Hij wil dus wachten met slotjes... ben ik niet zo blij mee, dus ik ga het maar weer eens aankaarten. Onze dochter heeft trouwens nu wel een beugel die er vóór september uit mag.. (voor ons vertrek dus..maar aangezien het laannnnggg duurt met alles.. ga ik er toch maar eens op hameren dat ze de slotjes maar asap moet gaan krijgen...  :smile: doei
 
Back
Top