Oud paspoort/nieuw visum

scuba

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het volgende, of kan een tip geven:

Wij hebben visum toegewezen gekregen (STNI sponsered WA Government), en willen dit gaan ophalen in Berlijn. Onze paspoorten zijn geldig tot Januari 2008.

Wat is wijsheid, eerst het visum ophalen, en dan eind van dit jaar een nieuw paspoort aanvragen, of nu een paspoort aanvragen en via formulier 929 de paspoort gegevens laten wijzigen in Australie. 

Bij voorbaat dank,

Bert & Vera

Hoi,

wijsheid is niet echt van toepassing in dit geval, gemak wel :) Ik heb nog steeds 2 paspoorten bij me; m'n visum zit in m'n oude paspoort. Ik vlieg regelmatig overseas, en alhoewel ze vaak even interessant doen, er is geen probleem. Vraag je een nieuw paspoort van hier (Australië) uit aan, dan maakt het alleen maar uit als je net toevallig in die periode naar het buitenland zou willen gaan omdat je even zonder zit.

Groetjes,

Irene

Even een vraagje, Irene. Toen wij nieuwe paspoorten aanvroegen in Sydney (en de oude nog ca. 1,5 jaar geldig waren) kregen we die wel terug met een hoek er uit geknipt.  Dus feitelijk niet meer bruikbaar. In de oude zaten het toen nog geldige visum. En later hebben we in de nieuwe weer de nieuwe visum sticker laten zetten.

Hoe hou jij twee geldige paspoorten???? Volgende maand moeten onze weer verlengd worden, vandaar!

Mijn oude paspoort mist ook dat hoekje. Ik heb beide paspoorten eenvoudig met een elastiek aan elkaar op de pagina waar m'n visum zit (in het oude paspoort). Het oude paspoort is niet geldig, maar het visum er in wel, en daarom lukt het dus zo. No problemo :)

[quote author=-+henk+- link=topic=7031.msg89370#msg89370 date=1178707811]
Even een vraagje, Irene. Toen wij nieuwe paspoorten aanvroegen in Sydney (en de oude nog ca. 1,5 jaar geldig waren) kregen we die wel terug met een hoek er uit geknipt.  Dus feitelijk niet meer bruikbaar. In de oude zaten het toen nog geldige visum. En later hebben we in de nieuwe weer de nieuwe visum sticker laten zetten.

Hoe hou jij twee geldige paspoorten???? Volgende maand moeten onze weer verlengd worden, vandaar!
[/quote]

Ik sluit me aan bij Irene. Ik heb het al twee of drie keer bij de hand gehad - heb sinds 1993 een permanent resident visum dat niet synchroon loopt met mijn paspoort. Als ik mijn paspoort laat verlengen vraag ik ze om de pagina waarop het visum staat niet te knippen. De laatste keer (voorjaar 2006) zeiden ze aan het loket wel dat in het nieuwe paspoort (op de pagina met opmerkingen van bevoegde instanties) het nummer van het oude paspoort moest staan, en dat dit paspoort dat (oude) vervangt, en dat in drie talen. Geen centje pijn. Ben in december 2006 nog een maand in Australie geweest. Dit gaat wel uit van vernieuwen van paspoort in Nederland, maar zou niet mogen uitmaken.

Sunburnt

wij hebben onze paspoorten vlak voor de Grant laten vernieuwen, hoewel mijne nog meer dan 3jr geldig was. Dan ben je de komende 5jaar van de zorgen en dubbele paspoorten af. Dat beetje geld voor een nieuw Paspoort kan ook nog wel van de grote hoop  :speechless:

[quote author=Hansie link=topic=7031.msg89417#msg89417 date=1178732150]
wij hebben onze paspoorten vlak voor de Grant laten vernieuwen, hoewel mijne nog meer dan 3jr geldig was. Dan ben je de komende 5jaar van de zorgen en dubbele paspoorten af. Dat beetje geld voor een nieuw Paspoort kan ook nog wel van de grote hoop  :speechless:
[/quote]

Ja, Wij hebben onze paspoorten ook laten vernieuwen net voor de Grant, dat wil zeggen de paspoorten zijn al vernieuwd van ons ALLEMAAL, alleen de Grant laat nog even op zich wachten :grin:
Als het goed is loopt dat dan lekker synchroom.

Mariette

Back