Oude Kawasaki motoren mee?

Hump

New Member
Dag,
ALS we een visum krijgen en in Australië mogen gaan wonen, willen we graag onze 2 oude (1976 en 1987)Kawasaki's meenemen.
Heeft iemand ervaring met het invoeren van oude motoren en/of auto's? :cool:

Das een goeie vraag!Mijn man is eentje aan het opknappen uit 1969 maar hij twijfelt of we die gaan meenemen.

Is het niet zo dat het stuur van de motoren aan de rechterkant moet zitten??

:lol1: :lol1: :loldevil: :loldevil: :rotflmao: :rotflmao:

Rene

Hoiii,

Wij zitten zelf ook enorm te twijfelen of we onze motor meenemen, een Harley Davidson,
omdat het nogal duur schijnt te zijn.

We willen hem eigenlijk meenemen maar het schijnt dat de invoerkosten erg hoog zijn :cry: en dat we bij aankomst in Oz ook nog een nieuw framenummer in moeten laten tikken omdat in Oz de nummers langer zijn of zo. Ook hier moet je nog een hoop geld voor neertellen. (Als het klopt wat mij vertelt is  :|)

Hoeveel het allemaal precies is weet ik ook niet ik moet dit nog helemaal gaan uitpluizen.
Misschien is hier iemand die daar wel 'echt' ervaring mee heeft en die wel kan vertellen hoeveel het precies is?
Wij zijn iniedergeval erg benieuwd :?

Groetjes Eutrice

Hallo
Hier loopt al een draadje over, http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1658.0
Hier kan je lezen wat de bepalingen zijn.
http://www.customs.gov.au/site/page.cfm?u=4781

Gr. Ton  :up:

Rene, volgens mij maakt het voor motoren niet uit of het stuur links of rechts zit  :oops:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=3244.msg37828#msg37828 date=1132828890]
Rene, volgens mij maakt het voor motoren niet uit of het stuur links of rechts zit  :oops:
[/quote]

Gelukkig, ik was al bang dat ik het stuur van mijn oude BMW moest verplaatsen aan de andere kant van de motor.  :rotflmao: :rotflmao:

Voor al dat soort dingen die je invoert geldt dat het super, superschoon moet zijn, de motoren moeten er dus uitzien of ze net nieuw zijn. Anders houdt de AQIS ze vast en worden ze op jouw kosten (nog eens) schoongemaakt en ontsmet worden, klik maar eens op de site van de AQIS www.aqis.gov.au.

To prevent the entry of diseases, noxious weeds and insect pests into Australia, Quarantine authorities inspect all vehicles on arrival and may require them to be properly cleaned. This is usually effected by steam cleaning. You should remove all soil and any other matter from your vehicle (including the underside) prior to exportation to Australia.
, Denk er ook aan dat als je de motor in iets wilt vervoeren ( ter bescherming in een container of zo) dat dat niet zo maar iedere houten krat mag zijn, onbewerkt hout maq niet ingevoerd worden, als daar dan net je van top tot teen helemaal schoongemaakte motor in zit....................... :lol:

Verder zal de motor ook moeten voldoen aan alle eisen die hier in Australië aan motor voertuigen worden gegeven

Before bringing your vehicle to Australia, you should check with the motor vehicle registration authorities of the State or Territory where it is intended to be registered to ensure that it will meet their registration requirements.

voor de rest moet je ook maar even kijken op http://www.customs.gov.au/site/page.cfm?u=4371

Succes!! :up:

Willem

Back