ouders mee

Yoog

Member
Wie weet of het mogelijk is om je ouders ook mee te nemen naar Australie. Ze hebben geen echt spaargeld dus investeren is er niet bij maar ze zouden graag meekomen om het contact, zeker met de kindjes, goed te houden.
 
Volgens mij is dat onmogelijk. Australie kent geen pensioen-visum (meer)....Daarnaast mogen jullie niet sponsoren. Dat mag alleen als je al een bepaalde tijd in Oz. woont....(maar ik kan natuurlijk wat over het hoofd zien)
 
Ik dacht dat je zelf 2 jaar in Oz moet wonen voordat je je ouders mag sponsoren. 2 jaar valt toch nog te overzien? Het is best lang... dat wel, maar je weet wel waar je het dan voor doet ;)
 
ja, ik heb nu gevonden dat je twee jaar daar moet wonen en dat ze dan een visum aan kunnen vragen onder "parent-reunion". Dit duurt echter erg lang want de mensen die 10000 dollar p.p. betalen gaan voor. Mijn ouders kunnen dat niet ophoesten als ze ook nog eens echt willen verhuizen. Daar komt nog bij dat mijn vader nu al 71 is, als hij dan nog eens 4 jaar moet wachten.en wij zitten het eerste jaar ook nog niet daar...
We hebben nu zoiets van: we sparen met z'n allen en dan komen ze maar elk jaar 3 maanden overwinteren.
 
[quote author=Yoog link=topic=3268.msg38919#msg38919 date=1133543921]
Daar komt nog bij dat mijn vader nu al 71 is, als hij dan nog eens 4 jaar moet wachten.en wij zitten het eerste jaar ook nog niet daar...
We hebben nu zoiets van: we sparen met z'n allen en dan komen ze maar elk jaar 3 maanden overwinteren.
[/quote]

Hoi Yoog !

Je noemt de financien en de leeftijd van je vader  :gramps:  als een van de bezwaren. Maar vervolgens bedenk je dat ze dan maar elk jaar moeten komen overvliegen  :plane: .

:? Ik denk dat dat anders ook een behoorlijke wissel trekt op de financien not to mention het feit dat de vliegreis er behoorlijk inhakt.

Mijn moeder van 62 jaar ziet nu al als een berg op tegen de vliegreis volgend jaar als ze met mijn vader op vakantie en bezoek naar Australie komt ! 

Suggestie: spaar met zijn allen voor de emigratie van je ouders en dan heb je er maar eenmalig de financiele en fysieke pijn van die reis !

Het is maar een idee.. je moet er samen met je ouders natuurlijk zelf uit zien te komen wat voor hun en jullie de beste oplossing is !

Veel succes daarmee ..het komt goed !  :up:

Ingrid  :cold:
 
Back
Top