over ruim 4 maanden verloopt ons visum!?

Hallo wij zijn Peter en Angelique de Vos. Wij waren bijna 5 jaar geleden zielsgelukkig dat we na 2 jaar in het bezit waren van ons permanente visum. Echter toen stortte de economie in en ons huis dat te koop stond werd maar niet verkocht. En is tot op heden nog steeds niet verkocht!

De tijd begint te dringen en ook onze 2 oudste kinderen spelen een rol in het nog wel of niet vertrekken naar Down Under vanwege hun studie en verkering.. Toch blijven we hopen op een wonder dwz de koper voor ons huis of een winnend lot in de staatsloterij om zo zelf de keuze te kunnen maken en niet dat de keuze gemaakt wordt voor ons, we hebben zoals jullie uit dit verhaal zullen begrijpen, de opbrengst van het huis nodig om de oversteek te kunnen maken.

Is er iemand die in dezelfde ongelukkige omstandigheden verkeerd of nog beter: is er iemand die ons kan adviseren of een superplan heeft om onze droom te bewerkstelligen?

Gr Angelique en Peter

Hmmm, dat zijn de mindere verhalen. En ik heb helaas geen superplan voor je. Maar wel een heel vervelende situatie. Niet iets waar je 7 jaar geleden op hoopte zeg maar.

Wij hebben net met een dame van Emigration Services in de ACT gesproken. Een governmental organization die zich in de ACT bemoeit met emigraties. Zij gaf aan dat als wij issues zouden hebben met ons huis verkopen en dus met de 5 jaar limiet we haar dat moesten laten weten. In overleg met DIAC zou er dan wellicht wat mogelijk zijn. Let op: geen belofte of toezegging maar wel een hint om je visum niet zonder slag of stoot te laten verlopen. Dus neem eens contact op met DIAC denk ik dan maar?

Onze situatie is niet precies hetzelfde, maar niet minder balen... Wij zijn naar Aus vertrokken (vlak voor het verlopen van het visum) met een huis in de verkoop in Nederland, maar een dikke baan hier. Na aankomst begon zich een drama te ontvouwen... de baan is niet meer, het huis is nog steeds in de verkoop en we zitten hier inmiddels ruim 6 maanden zonder inkomen. Waarom ik dit vertel; het is nergens rozengeur en manenschijn en een strak 'plan' kan soms heel anders uitpakken.

• Like
Reactions: Jor
Was het niet mogelijk geweest om in de afgelopen jaren een baan in Australië te vinden? Met de salarissen hier zijn die Nederlandse hypotheekjes vrij simpel te betalen vanuit hier.

Ik spaar nu tussen $4000 en $7000 per maand, afhankelijk hoeveel ik uitgeef. Als ik een koop huis in NL had hield ik die mooi aan en ging ik dat onderverhuren. Heb veel collega's die zo een investeringen huis hebben.
Ik begrijp dat je geld nodig hebt om over te verhuizen maar als 1 van jullie een baan vindt en dan 3 maandjes alvast na Australië gaat om wat te sparen om de rest van de familie over te verhuizen.

Ik probeer maar wat mogelijkheden op te noemen wat jullie misschien nieuwe ideeën geeft. Het is natuurlijk een hele grote stap wat je ook gaat besluiten.

Succes.

Tsja, niet iedereen heeft een mijnbouw-salaris en het is ook niet voor iedereen weggelegd.

Tsja, niet iedereen heeft een mijnbouw-salaris en het is ook niet voor iedereen weggelegd.
inderdaad... we komen goed rond hoor maar $7000 per maand halen we niet eens binnen, laat staan dat we zoveel kunnen sparen.

Hoe liggen de mogelijkheden om huizen te verhuren in Nederland? Is dat geen mogelijkheid?
Kan verder ook niet echt helpen, en tja, iemand die $4000-$7000 per jaar kan sparen, dat kunnen wij echt niet. Ligt helemaal van je situatie af, gezin, baan, etc. Mijn man en ik hebben beide een baan, we hebben 4 kinderen en we sparen misschien $1000 per maand als het een goede maand is.....

Ene kant zeg ik, gewoon er voor gaan..... en inderdaad is het een goed idee met DIAC contact op te nemen. Sterkte er mee.
Jo

Hoe liggen de mogelijkheden om huizen te verhuren in Nederland? Is dat geen mogelijkheid?
Kan verder ook niet echt helpen, en tja, iemand die $4000-$7000 per jaar kan sparen, dat kunnen wij echt niet. Ligt helemaal van je situatie af, gezin, baan, etc. Mijn man en ik hebben beide een baan, we hebben 4 kinderen en we sparen misschien $1000 per maand als het een goede maand is.....

Ene kant zeg ik, gewoon er voor gaan..... en inderdaad is het een goed idee met DIAC contact op te nemen. Sterkte er mee.
Jo
hi Jo! bedankt voor je reactie en advies, iedereen wil ik bedanken maar dat doe ik zo nog even via de algemene reply, weet nog niet precies hoe t werkt ;-) maar de reden dat ik op jou reageer heeft te maken dat mijn oog in eens viel op: verloskundige!!Dat ben ik nl ook.. ik heb 21 jaar een eigen praktijk gehad en ben nu sinds ruim 1 1/2 jaar werkzaam in een academisch ziekenhuis, deze overstap heb ik behalve vanwege de regelmatige onregelmatigheid ook gemaakt met het oog op de emigratie en het klinisch werken aldaar..Hoe en waar ben jij aan het werk en bevalt het als midwife Down Under?

Beste allemaal!
Bedankt voor jullie reactie, dat vind ik zo fijn aan mensen die begrijpen hoe je hier in staat, hoe vaak we niet hebben gehoord: waar begin je toch aan? Je hebt het hier toch goed?
De feestdagen zijn voor ons niet zo feestelijk met de tikkende klok..ik weet het er zijn ergere dingen maar het blijft onze droom! Terwijl we er nu door de huidige situatie met de kids wel weer een beetje met gemengde gevoelens tegen aan kijken, 1 op de universiteit en 1 in haar eindexamenklas die dus examen heeft rondom de deadline..pfff..
Het gevoel om desondanks te vertrekken omdat het anders nooit meer gaat lukken overheerst toch (stom he?)al weet ik dat ik als ik de oudste 2 achterlaat er veel tranen zullen vloeien en niet alleen bij het vertrek..

Het is allemaal heel dubbel dus maar ik ga idd maar ns even contact zoeken met het DIAC dus wordt vervolgd want wellicht hebben anderen hier dan ook weer wat aan!!
Nogmaals DANK !!
Gr Angelique de Vos, verloskundige

Hoi Angelique,
Dat is minder leuk nieuws zeg! Denken jullie eraan om het visum te laten activeren, dus heen en weer naar Australie? Natuurlijk een dure grap maar ik denk wel een optie als jullie huis nog niet verkocht is. Wij hebben ons huis met schandalig veeeeeel verlies verkocht voor een belachelijke prijs, hierdoor zitten wij nu op de blaren, van woning naar woning verkassen (ouders, schoonouders ect....) om het verlies goed te maken voordat we vertrekken. We vliegen in mei dus nog even afbetalen en proberen een zak geld mee te nemen. (ook niet onbelangrijk) Succes, misschien ook een optie om het huis met iets verlies te verkopen, leuk is anders maar ik ben wel blij dat we er vanaf zijn.
Gr Linda

Linda, ook al activeer je je visum (dat hebben ze volgens mij al gedaan), dan nog moet je binnen de eerste 5 jaar ten minste 2 jaar down under hebben gewoond. Als je dan naar het buitenland gt moet je citizenship hebben of een RRV aanvragen.

Het was iets in deze richting. Weet niet of het dit exact is, want dat is nog een ver van onze bed show :)

Linda, ook al activeer je je visum (dat hebben ze volgens mij al gedaan), dan nog moet je binnen de eerste 5 jaar ten minste 2 jaar down under hebben gewoond. Als je dan naar het buitenland gt moet je citizenship hebben of een RRV aanvragen.

Het was iets in deze richting. Weet niet of het dit exact is, want dat is nog een ver van onze bed show :)

Je visum moet je binnen een jaar vanaf je medicals valideren. Daarna mag je op de uiterste houdbaarheidsdatum van je visum binnenkomen. De catch is dat je dan 2 jaar (ze kijken naar de afgelopen 5 jaar, je zit dan aan het 'begin van je 5 jaar') binnen moet blijven omdat je onder normale omstandigheden nog niet in aanmerking komt voor een RRV. Daar is overigens ook wel een mouw aan te passen, onder bijzondere omstandigheden kan je een RRV aanvragen die een kortere geldigheid heeft.

• Like
Reactions: FOL
Leuk! Ik zal je even een prive message sturen over verloskundige down under
Jo

hi Jo! bedankt voor je reactie en advies, iedereen wil ik bedanken maar dat doe ik zo nog even via de algemene reply, weet nog niet precies hoe t werkt ;-) maar de reden dat ik op jou reageer heeft te maken dat mijn oog in eens viel op: verloskundige!!Dat ben ik nl ook.. ik heb 21 jaar een eigen praktijk gehad en ben nu sinds ruim 1 1/2 jaar werkzaam in een academisch ziekenhuis, deze overstap heb ik behalve vanwege de regelmatige onregelmatigheid ook gemaakt met het oog op de emigratie en het klinisch werken aldaar..Hoe en waar ben jij aan het werk en bevalt het als midwife Down Under?

Dat had ik niet helemaal goed begrepen, maar balen...balen...balen....succes met de verkoop!
Duimen dat alles goed komt en dat jullie op tijd naar down under kunnen vertrekken!

Inderdaad gevalideerd hebben we het al wel maar nu moeten we dus voor 8 mei Down Under zitten en daar minimaal 2 jaar verblijven..helaas, anders waren we zeker even op en neer gegaan (ondanks de kosten) is geen straf toch? Maar t allerliefste gaan we eindelijk met een enkele reis die kant op..

Ik zou bijna zeggen: gewoon gaan. De rest komt wel, en als het toch onverhoopt niet lukt, kun je altijd nog terug... Maar 'heen' is misschien je laatste kans. Misschien kan het low-budget. Kijk anders bij familie Martens (dacht martens73?), zij doen alles low-budget. Succes!!!

Hebben een mail verstuurd naar het DIAC Berlijn en zijn nu in afwachting van een reactie, ze zijn vandaag pas weer aan t werk vanwege het kerst-reces dus hoop dat we snel wat gaan horen, nu had jij het over een dame van Emigration Services in de ACT , weet jij nog wie dat is en zouden wij diegene ook kunnen benaderen? En hoe dan? Wellicht dubbelop dan, maar toch..verder heb ik ook Rob van M2A een mailtje gestuurd in de hoop dat hij nog een splendid idea heeft..Pfff nu de feestdagen om zijn lijkt de tijd nog harder te gaan..dus wie dit leest? ALLE adviezen zijn welkom!!!!!

Gr Angelique en Peter

Hebben een mail verstuurd naar het DIAC Berlijn en zijn nu in afwachting van een reactie, ze zijn vandaag pas weer aan t werk vanwege het kerst-reces dus hoop dat we snel wat gaan horen, nu had jij het over een dame van Emigration Services in de ACT , weet jij nog wie dat is en zouden wij diegene ook kunnen benaderen? En hoe dan? Wellicht dubbelop dan, maar toch..verder heb ik ook Rob van M2A een mailtje gestuurd in de hoop dat hij nog een splendid idea heeft..Pfff nu de feestdagen om zijn lijkt de tijd nog harder te gaan..dus wie dit leest? ALLE adviezen zijn welkom!!!!!

Gr Angelique en Peter

Hoi, je hebt een PM.

Back