Overgewicht hindert uitvaartbranche Australië

tinusv

XPdite Hero
Het toegenomen overgewicht van Australiërs stelt de uitvaartbranche op het continent voor problemen. De organisatie van uitvaartondernemingen heeft leden aangeraden kisten niet meer op de schouders te dragen. Ook wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van hulpmiddelen als wagentjes en hefapparatuur om doodskisten te vervoeren en in graven neer te leggen.

"Het hanteren van de kisten is echt een thema geworden", zegt de directeur van het verband van anglicaanse kerkhoven dinsdag in de krant The Age. "We merken dat de mensen in het algemeen groter worden en daarmee ook de kisten waarin zij liggen", aldus Derek Williams.

Australische deskundigen hebben onlangs nog gewaarschuwd dat in vijf jaar tijd 88 procent van de tussen 1966 en 1970 geboren mannen duidelijk te zwaar zal zijn. Datzelfde geldt voor 61 procent van de in die tijd geboren vrouwen.

Bron: fok.nl

hmm,

Blijkbaar is het eten in Australia heel erg lekker (vet).

Maar toch, dit is iets wat je zelf in de hand hebt toch?

Lekker eten kan ook gezond zijn. Ikzelf ben iets te zwaar omdat ik de gewoonte heb om lekkere ( zeg maar verkeerde) dingen te eten. 20 kilo mag ik zeker minder wegen.
Daarentegen mijn vrouw, komt van oorsprong uit Indonesie (niet dat dit wat zegt) Zij was bij het beginj van onze relatie 46 kilo, na de ontwennig en relaxed leven in europa was haar gewicht 51 kilo. Deze periode duurde 4 jaar.
In middels bevallen van een (super knappe dochtertje) is zij wederom 51 kilo.
Het verschil tussen mij en mijn vrouw: Zij geeft totaal niets om die dingen tussen door. Zij eet 's morgens haar  boterham, 's middags haar boterham, of haar bami, en 's avonds haar rijst maaltijd. Verder niets.. soms eet zij tussendoor een musliereep.

Maar als ik kijk naar mijn of andere personen dan is dit vaak iets meer en dat scheelt kilo's.

Moraal:
Don't eat because you like it
But eat because you need it

Greetzz

Jan

Back