Overstromingen in Australische woestijn

tinusv

XPdite Hero
CANBERRA - Terwijl het zuidoosten van Australië wordt geteisterd door bosbranden en droogte, heeft zware regenval geleid tot overstromingen in de woestijn in het ruige binnenland van het continent. De doorgaans droge bedding van de Todd-rivier is nu gevuld met een woeste waterstroom.

In Alice Springs moest de politie zelfs overstroomde wegen sluiten. Enkele toeristen zijn gestrand. "Er is gewoon fris groen gras opgeschoten in de woestijn en overal is water, de rivier", aldus een woordvoerder van de stad middenin de Australische wildernis vrijdag tegen de zender ABC .

"Ik ben hier 24 jaar en ik heb nog nooit zoiets gezien."

Bron: nu.nl

Nee, dat gaat lekker met climate change.
Gelukkig zijn mijn aussie en ik net in Kyoto geweest waar ze alsnog voor australie getekend heeft.

Wauw zeg, leuk dat je het even opgeschreven hebt; leuk om "op de hoogte te blijven" van zulke bijzondere gebeurtenissen in Australië . thanx Carmen.

Inmiddels is er in de gebieden waar de bosbranden zijn nu ook wat regen gevallen en komend weekend wordt er nog meer regen verwacht in het Alpine National Park dus dat geeft een beetje adem aan al die brandweerlieden tot de volgende droge periode.

In Mildura hebben ze vandaag ook een flash flooding gehad.

Erna

erg goed om te lezen dat er nu eindelijk wat regen is gevallen. Ik zei gister nog dat de regen die bij ons viel beter op z'n plaats in Australia was geweest.

groetjes Manja :smile:

heeft het bij ons geregend dan????  :grin:

Bij ons kon de sloot het allemaal niet meer aan. heb nog geprobeerd een slot verder te graven om de waterreservoirs van aus te bereiken maar dat was onbegonnen werk..... :lol:

Back