Oz Birth Certificate "houdbaarheid"

MarcoG

XPdite Sponsor
Hallo iedereen,

M'n Australische vriendin en ik gaan ons verdiepen in een "De facto" partner visa. We hebben geweldig veel nuttige informatie gevonden op de site en in de forums.

Voor haar NL-se visa heeft m'n vriendin een aantal papieren mee genomen uit Australie. Haar "Certified Birth Certificate" is nu een jaar oud en is meegenomen uit Melbourne. Het was nogal een gedoe om daar aan te komen en weten niet precies hoe we nu aan een recenter exemplaar kunnen komen.

Heeft iemand een idee of we deze nog kunnen gebruiken? Op de DIMIA site kan ik niet zo snel iets vinden over de "houdbaarheid" van certificaten (behalve het VOG en Medical)....

Thx!

Groet,

Marco
 
Volgens mij verloopt die niet. Mijn man heeft er ook een aangevraagd (zo'n 5,5 jaar geleden) en hij gebruikt hem overal voor.

Hij denkt trouwens dat ze die maar 1 keer verstrekken. Dus je hoeft niet bang te zijn dat ie 'verloopt'..
 
Hiya

Een geboorte certificaat of Birth Certificate blijft volgens mij altijd geldig aangezien de "inhoud" niet veranderd (geboortedatum, plaats, etc).  Het feit dat het een 'certified' document is houdt gewoon in dat het voor official doeleinden gebruikt kan worden.

Voor de zekerheid kan je misschien een telefoontje plegen naar de ambassade of naar de gemeente?

Groetjes
Syl
 
Wij hebben hetzelfde probleem. Toen we gingen trouwen, mocht de datum dat de birth certificate was uitgeprint niet ouder zijn dan 6 maanden. Dit is nu dik een jaar geleden en wij gaan dit zelfde certificaat nu gewoon voor ons visum aanvraag gebruiken.
 
Hier idem dito. Het Australische Birth Certificate van mijn vriendin is van 1989.  Neem aan dat we dit inderdaad gewoon kunnen gebruiken, omdat de inhoud niet verandert....?

Marielle
 
Wij gaan onze oude ook gewoon gebruiken. Anders moeten mijn man een brief schrijven waarin hij zijn vader !?!?!?!? toestemming geeft om zijn geboortebewijs te mogen opvragen!  :-o
 
Geboortecertificaten blijven onbeperkt geldig, maar denk er wel aan dat je in veel gevallen een origineel en geen kopie nodig hebt.
Of in ieder geval gecertificeerde kopieen!
Ik ben van plan om van alle documenten reserves mee te nemen mocht ik die in Oz nog een keer nodig hebben
 
Lijkt me een verstandig besluit, Wilbert.

Wij gaan de DIMIA (hier in Perth) voor de zekerheid nog even bellen over de houdbaarheid van het Australische Birth Certificate. We zijn in ieder geval van plan om het orgineel mee te nemen en een gecertificeerd kopie.

Groet, Marielle
 
We zijn in ieder geval van plan om het orgineel mee te nemen en een gecertificeerd kopie.

In de papieren staat dat je alleen een gecertificeerde kopie moet geven!
 
Back
Top