OZ here i come, voor heel even dan sniff

ozzigirl28

New Member
Helloo iedereen,

Ik kom australie onveilig maken van 22dec08 tot en met 10feb2009 Woehoeeee :lol:
Wil vooral de oostkust en uluru doen. dit met een tourist visa.

Aangezien ik alleen reis ben ik aan het twijfelen als ik dit met de bus zou doen (greyhound-ozexperience) of een auto huur waar ik ook in kan slapen en daarmee wat kan uitsparen door niet iedere nacht in een hostel te moeten slapen. maar zo alleen rijden is ook maar niets... :|

Heeft er iemand zin om een rondritje te maken, nu je daar woont het mss er nog niet van gekomen is???
Wil je gidsen ? haha
of met oud en nieuw iets doen of of of of of :smile:

Sinds mijn vorige posts ben ik er nog altijd niet helemaal uitgeraakt hoe ik een verblijfsvergunning kan bekomen. Het is moeilijk als je niet het juiste diploma op zak hebt :-(
Maar ooit kom k er wel...

Nu gewoon fijn op vakantie, en die Coppers proberen te overtuigen en uit ellende zullen ze me wel aannemen  :grin: :grin: :grin:

Alle tips zijn welkom !!!!

bye bye

Hello! mijn tips zijn... auto huren (vrijheid met enorme meerwaarde t.o.v. bus) en als je de eerste week in b.v. sidney bent zou je ergens bij kings cros in een hostel kunnen intrekken en dan.....-de prikborden in de gaten houden- , zelf een note ophangen met travel companion wanted (share fuel costs) of reageren op de briefjes die er al hangen mbt medereizigers! als je een beetje reisschema hebt kun je dan vervolgens proberen via forumleden af en toe te logeren? (als je alleen begint zou je ook in hostels along the way backpackers kunnen ontmoeten) en om bij THE ROCK te komen een vlucht nemen naar Alice Springs en daar trip boeken of dat al in Cairns of brisbane ofzo regelen! Happy travels! :up:

Dank je wel Gerbrand...

T beste is zeker gewoon daar dan zoals je zei in een hostel terecht komen en dan zien wat er uithangt van vervoer, trips, reisgenoten...
Ja reizen per Van lijkt me wel super! Op voorhand boeken of best ook gewoon afwachten?
Hoop niet dat die hostels vol zitten met 20jarigen, ben er zelf 28 dus ga n beetje te oud voor hen zijn :?

Ja forumleden, als jullie een babysit, de afwas, strijk, of een babbel nodig hebben en dat tegen een nachtje onder jullie dak... laat maar weten haha :up:

Of als iemand iets nodig heeft van NL of B laat maar weten...

Toen ik in 2003/ 2004 heb gereist door Australie, ben ik opgetrokken met mensen van 16 t/m 50 (was zelf 23). Vooral in hostels die bekend staan om een hoog feestgehalte zitten veel jongeren, maar in andere hostels kan de leeftijd echt erg varieeren. Vorig jaar ben ik nog 2 weken in perth geweest en zat er toen met een groep van vooral mensen van in de 20, maar ook hier zaten ook wat mensen van rond de 50. Ik was toen zelf 26 en echt niet de jongste... Qua reizen geeft een auto inderdaad de meeste vrijheid, maar ook reizen met meerdaagse tours (of dagtours) is een aanrader. Vaak is de chauffer/ gids iemand die erg veel weet over de omgeving, waardoor je net even wat meer ziet en te weten komt.
Heel veel plezier in ieder geval.

Hallo Ozzigirl,

Ik las je topic dat je bij de politie werkt en graag bij de politie in OZ wil gaan werken.
Mijn man en ik zijn ook allebei werkzaam bij de politie.
Vorig jaar heeft Wapol internationale vacatures gehad. Mijn man heeft toen gesolliciteerd en is aangenomen.
Wij vertrekken in maar 2009 naar West Australie. Zijn opleiding is in april 2009.
Ik weet dat er op dit moment geen vacatures zijn en ik weet ook niet of die er in de toekomst gaan komen. Wat je kan doen is de volgende site in de gaten houden:
http://www.police.wa.gov.au/

Er bestaat ook een forum voor politieagenten in australie en daar kun je ook informatie vinden.
http://www.police-forum.com/

Voor zover ik weeet was Wapol de enige die internationale vacatures had. Misschien als je in de buurt bent van WA is het handig om daar de collega's eens te gaan bezoeken en wat informatie op te vragen. Je weet maar nooit of er ter plaatse nog wat te regelen valt. De internationale opleidingen zijn nog in volle gang.

Hopelijk dat je iets met deze informatie kan.
In ieder geval een goede vakantie en heel veel succes

@ Catkin thanx voor de tips... ben al online wezen zoeken naar een hostel voor de eerste week en  :shock: alles lijkt volgeboekt in sydney!!! maar kblijf zoeken...

@ Vogelbekkie hartelijk bedankt voor de info!!!!!!!!!!!!
kga je PM'men :smile:

[quote author=ozzigirl28 link=topic=9276.msg125897#msg125897 date=1222680385]
@ Catkin thanx voor de tips... ben al online wezen zoeken naar een hostel voor de eerste week en   :shock: alles lijkt volgeboekt in sydney!!! maar kblijf zoeken...

@ Vogelbekkie hartelijk bedankt voor de info!!!!!!!!!!!!
kga je PM'men :smile:

[/quote]

Ik las dat je 22 december aankomt. Iedereen (nou ja bijna) zit dan in Sydney voor oud en nieuw. Aan reserveringen doen ze in die periode vaak niet. Ik ben in oktober naar een bed gaan zoeken in Sydney en toen was er echt bijna niks te vinden. Gelukkig zta ik in melbourne dus kon hostels afbellen. Uiteindelijk voor een paar nachten gelukt maar rond oud en nieuw heb ik een hotel moeten nemen (lang leve mn broer die op bezoek was bij me, die sponsorde het hahahahha) omdat er niks vrij was.

Maar niet opgeven, een bed is er echt wel ergens. probeer het alleen iets verder uit het centrum te zoeken. Het is echt de moeite waard om oud en nieuw daar mee te maken. Succes!!!

Bedankt Shuter Street.... zal ik zeker doen, zal wel wat vinden en ja desnoods op hotel en mn zus op bezoek laten komen om het verblijf te sponseren?  :grin:

22dec 21:50 vertrek ik, ik zal er pas zijn de 24ste om 08:00 u, op mijn verjaardag dus  :smile:
een leuk verjaardagscadautje voor mezelf hé zo n reisje naar Ozzie.

Back