Oz of NZ?

Sjaak

New Member
Zijn er mensen die net als wij, bij het kijken naar de mogelijkheden voor visa, moesten gaan kiezen tussen Oz of NZ?
Wij kunnen alleen naar Oz als ik de hoofdaanvrager wordt. Dit betekent dat ik na het halen van mijn diploma (mei 2007) eerst een vol jaar moet gaan werken, voordat we kunnen starten met de aanvragen. NZ zou nu al een mogelijkheid zijn, met mijn man als hoofdaanvrager. Hij moet dan alleen nog een (versneld) diploma halen, want zijn oude diploma's zijn kwijt en niet meer op te vragen. Wat ik me ook afvraag is: geldt een diploma alleen als je er een volwaardige opleiding voor gedaan hebt?

groetjes, Jeannette
 
Hoi,

In ieder geval succes  :up: . Bij mijn skills assessment werd wel gevraagd hoeveel jaar de opleiding duurde en hoeveel jaar je er zelf over had gedaan. Als dara verschil in zat moest je dat ook uitleggen. Omdat ze willen weten of ze het kunnen vergelijken met een opleiding van Australie lzijn deze vragen wel belangrijk.

Groetjes Femke
 
Wij hebben in Australie gewoond en wonen nu in Nieuw Zeeland (via Canarische eilanden en Nederland). Een aardige omweg dus maar om bepaalde redenen zijn wij uit Australie weggegaan hoewel we het daar heel erg naar ons zin hebben gehad en we spelen nu weer met de gedachte om terug te gaan naar Australie. Het was voor ons makkelijker om Nieuw Zeeland binnen te komen en het zal nog een paar jaar duren voordat wij naar Australie kunnen gaan ivm werkervaring en/of nationaliseren.

Ik denk dat jullie eerder moeten kijken naar welk land je het meeste trekt want het zijn echt totaal verschillende landen. En als Nieuw Zeeland je uiteindelijk niet zal bevallen dan ben je toch weer een paar jaar bezig met Australie binnen te komen. Qua tijd zal dat dus niet heel veel uitmaken. Wel een moeilijke keuze, die je overigens zelf moet maken, het zijn namelijk allebei mooie landen en hebben allebei zo z'n charmes. Misschien meer research doen naar beide landen en dan kijken wat het gunstigst is.

Ik hoop dat ik je een beetje richting heb kunnen geven en wens ik je verder heel veel succes met het maken van jullie keuze.

Groetjes,
Danny-Eva
www.homebetweenhomes.co.nz (misschien leuk om een kijkje te nemen voor het geval je naar NZ komt)
 
Hiii Danny-Eva,
Ik ben inmiddels op jullie site geweest: wat een goed plan zeg, om zoiets op te zetten. Kun je me wat meer info geven over jullie bevindingen in Oz en NZ? Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar alle info helpt. Eigenlijk wilden we naar Tas, maar mijn man is te oud voor een visum (48) en ik moet dus eerst een jaartje werken (ben nu aan het afstuderen). Het zou dan net kunnen binnen de leeftijdgrens (ben nu 42), maar onze kids worden ook ouder! Harm is al wel in Oz geweest, niet op NZ. Ik ben nog helemaal bleu.

Hoi Femke,
Wat de opleiding betreft: mijn man heeft 30 jaar ervaring in de bouw, maar geen diploma's (kwijt, ook niet meer op te vragen). Eventueel kan hij via EVC (elders verworven competenties) examen doen om een diploma te bemachtigen. De vraag blijft dus of dit door NZ geaccepteerd zal worden.

groetjes, Jeannette
 
[quote author=Sjaak link=topic=6075.msg76064#msg76064 date=1164791854]

Hoi Femke,
Wat de opleiding betreft: mijn man heeft 30 jaar ervaring in de bouw, maar geen diploma's (kwijt, ook niet meer op te vragen). Eventueel kan hij via EVC (elders verworven competenties) examen doen om een diploma te bemachtigen. De vraag blijft dus of dit door NZ geaccepteerd zal worden.

groetjes, Jeannette
[/quote]

Hoi jeanette,

Qua emigratie naar NZ weet ik weinig af. Ik weet ook niet hoe het zit met Australie. Bij mij vroegen ze wel om diploma's en hoe lang mijn studie had geduurt etc. Kan natuurlijk wel verschillen per instantie. Dat zou je na moeten vragen bij de instantie die voor jullie de skills assessment zou doen. Meestal reageren deze vrij snel terug en zij hebben in ieder geval het goede antwoord. Succes in ieder geval  :up:
 
Back
Top