OZ policecheck invullen?

Mel

New Member
Hey allemaal,

Sorry ik vind mezelf erg lastig over dat Policecheck gebeuren. Maar aangezien er hier zoveel mensen zijn die ervaring hebben wil ik het toch aan jullie vragen.

Ik heb form1101 (policecheck OZ) gevonden en die wil ik alvast invullen en opsturen (zonder dat ik hier al toestemming voor heb van Berlijn). Nu kom ik er alleen niet helemaal uit bij de vraag over residential address details. Ik ben een jaar wezen reizen door oz en heb diverse adressen gehad. De laatste 2 maanden van mijn reis heb ik wel in 1 plaatsje gezeten. En ik ben net terug van de 2e keer uit OZ en daar heb ik 2 maanden bij mijn vriend ook weer in datzelfde plaatsje gezeten. Is het nu de bedoeling dat ik bijvoorbeeld neerzet:

Australia-NSW-QLD-NT-SA-VIC 08-2003 till 03-2004
New Zealand North and South 03-2004 till 05-2004
Australia WA Ballidu 05-2004 till 07-2004
The Netherlands 08-2004 till 07-2005
Australia WA Ballidu 07-2005 till 09-2005? Of moeten ze er meer details hebben?

Bedankt alvast!
Cheers mel

Ik zou een specifiek adres vermelden voor de periodes in Nederland en Australie dat je een vast adres had. Voor de periodes in Australie en NZ zou ik erbij vermelden dat je rondreisde als backpacker. En vergeet niet de adressen van de afgelopen 10 jaar te vermelden, dus voeg er een lijst bij als attachment. Denk maar zo: liever te veel informatie dan te weinig!
En vergeet de lijst niet andersom op te schrijven: huidige adres eerst, dan de voorgaande adressen.

Reizen staat toch niet gelijk aan wonen?
Ik bedoel, als je ergens langdurig op vakantie bent dan betekent dat niet dat je daar ook officieel woont.

:|

[quote author=AJ link=topic=2823.msg31170#msg31170 date=1129027560]
dat je daar ook officieel woont.
[/quote]

Maar wat voor (verblijfs) adres moet je dan invullen?

Rene

In al mijn blondheid denk ik dat je dus geen Oz VOG hoeft in te vullen als je daar alleen op reis bent geweest en dus niet officieel resident bent geweest. Stel je voor dat je voor elk land waar je op vakantie bent geweest een police clearance moet laten invullen.

:?

maar wel als je meer dan 12 maanden in dat land bent geweest....ook voor reizen......ze vragen ook niet of je er gewoond hebt maar langer verbleven dan, daar valt dus alles onder.......op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen, het gaat er natuurlijk niet alleen om of je in je eigen land van goed gedrag bent, langere tijd in het buitenland willen ze gewoon weten of je in die tijd ook van goed gedrag bent geweest.......

tja AJ, rare regel, weer een verzinsel van DIMIA maar echt waar....... :|

Sab

Okay, de termijn is dus groter dan of gelijk aan 12 maanden, right?

Ik werd vannacht badend in het zweet wakker. Waarom? Ik realiseerde me ineens dat ik in mijn backpack-jaar toch een close encounter met de oz cops gehad heb. Ik ben daar toen 1 jaar minus 1 dag geweest.

:-o

Hey allemaal,

Ik ga de Police Check OZ gewoon invullen, volgens mij gaat het namelijk niet op 1 dag meer of minder. Ik heb er +/- 12 maanden gezeten. En net als wat ik hierboven heb gelezen (dankje wel Sabien), willen ze toch wel weten of mijn gedrag goed is geweest tijdens mijn langere verblijf in Australie. Ik heb er tenslotte ook een postadres ed gehad. De rest van korte vacanties geef ik niet op, maar wel weer mijn uitzending van KFOR1 6mnd Kosovo.

Liever iets te veel dan te weinig en gelukkig heb ik me altijd goed gedragen in het buiten en binnenland.

Cheers Mel

Mel,

Aangezien jij dus ook bezig ben met invullen van Police check, heb ik even een vraagje...

Op pagina 1 van form 1101, onderaan, staat AUSTRALIAN FEDERAL POLICE met daaronder “not recorded” and “recorded”. En vervolgens is er ruimte voor een handtekening en dag/maand/jaar notatie.

Ik neem aan, voor alle zekerheid, dat dit gedeelte niet door ons ingevuld dient te worden, maar door de AFP? Ook aangezien er bij het vakje voor de handtekening “for Commissioner Australian Federal Police” staat… Het lijkt allemaal vrij duidelijk, maar komt allemaal een beetje verwarrend op me over. Dit omdat er nergens staat dat je dat dedeelte niet hoeft in te vullen…Dus wat heb jij gedaan?

Cya,

Vin

hey Vin,

klopt! ik heb dat gedeelte ook niet ingevuld, net als wat je zegt is dat gedeelte voor de politie zelf.

Succes, de mijne is al klaar incl. attech., maar nu nog opsturen!

Back