Ozzie CV

skippy79

Active Member
Is er iemand dat een Australische bedrijf heeft gebruikt om hun CV heeft laten maken/nakijken?

Ik zit te denken om $99 te betalen voor een CV en cover letter, heeft iemand hier ervaring mee?

Gezien ik al +10 jaar zelfstandiger ben denk ik dat het misschien beter zo zijn om iemand naar mijn CV te laten kijken en aanpassen naar Australische normen.
 
Geen ervaring mee, maar als ze goed zijn, lijkt $99 mij een prima investering. Heb wel eens eerder gelezen dat mensen zo'n dienst hebben gebruikt...
 
Geen ervaring mee, maar als ze goed zijn, lijkt $99 mij een prima investering. Heb wel eens eerder gelezen dat mensen zo'n dienst hebben gebruikt...
Afhankelijk met wie je praat krijg je compleet tegengestelde adviesen. Ik geloof er persoonlijk niet zo in.
 
Er zijn inderdaad genoeg voorbeelden te vinden op het internet. Maar ik vind wel dat je je CV of cover letter altijd even moet laten nalezen door iemand anders. In dit geval is het handig om het door iemand te laten doen die het Engels goed beheerst (liefst native speaker). Als je niemand hebt die echt goed Engels spreekt en schrijft, denk ik dat het wel verstandig is om dat professioneel te laten doen. Je leest zelf nl. heel snel over een foutje heen. Ik moet zeggen, de prijs valt me best mee.
 
ik zelf ben daar ook over aan het denken, alleen hier in België kun je je diploma's laten officieel maken door hogere instanties. kost je 20 euros per diploma. alleen cv en coverletter moet ik nog eens goed voor gaan kijken. alles kan je zelf doen met de juiste uitleg. ga me er dan ook aan wagen.

met vriendelijke groeten
 
Let wel.....hier gelden weer andere regels. CV wordt hier toch weer anders gezien vind ik.
Hier kun je je ook nog ouderwets naar binnen praten/kruiwagen verhaal en dat soort dingen.
 
op de ouderwetse manier? leg me die eens uit? ik heb me nog nooit ergens binnen moeten praten, blijkbaar kan ik mezelf goed verkopen. haha
 
Ik heb bij het maken van m'n CV wat Australische voorbeelden opgezocht en verder een beetje LinkedIn als opbouw aangehouden.
M'n coverletter heb ik niet laten nalezen. Gewoon de standaard opbouw aangehouden. Wat wil je, wie ben je, waarom ben je de juiste persoon voor die functie en nog afsluitend waarom je het wilt.

Het proces liep bij mij natuurlijk een beetje gek omdat het hetzelfde bedrijf is, maar tijdens het gesprek zeiden ze wel dat alles er gewoon netjes uit zag. Ik denk dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn.

In Nederland bel ik het liefste, dan horen ze meteen wie je bent en het scheelt je koud mails sturen. Ik had in Australië het idee dat ze dat geen gekke manier vinden, net als gewoon langsgaan.
 
Wij hebben gewoon op internet voorbeeld CV's gezocht, en ook de coverletter. Het is wel iets anders dan in Nederland.

Verder is het hier inderdaad handig om gewoon bij de bedrijven langs te gaan en een praatje te maken. Bij sommige bedrijven wordt dit meteen een sollicitiegesprek van ruim een half uur. Als je niks meer hoort, kun je daarna nog een keer bellen. Mijn man had op deze manier in 1 dag werk gevonden.
 
Volgens mij werkt bellen ook daar nog steeds prima. Maar goed Tim is lasser geloof ik, die moet gewoon deuren plat trappen.
Bij corporates wordt veel met recruiters gewerkt; of zo gaat het in elk geval waar ik werk. HR heeft geen direkte betrokkenheid en als je dan iemend op de werkvloer wilt bellen zal je dat toch middels een netwerk moeten uitzoeken anders heb je geen idee wie van de 30.000 je moet bellen.
 
Bij corporates wordt veel met recruiters gewerkt; of zo gaat het in elk geval waar ik werk. HR heeft geen direkte betrokkenheid en als je dan iemend op de werkvloer wilt bellen zal je dat toch middels een netwerk moeten uitzoeken anders heb je geen idee wie van de 30.000 je moet bellen.

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. M'n broertje is econoom en lulde zichzelf naar binnen bij de Elsevier, maar probeert nu een voet tussen de deur te krijgen bij banken/verzekeraars. Heel andere wereld.
 
Back
Top