paar vraagjes

cindyclaeys

Member
hallo iedereen,

ik heb een paar vraagjes die hopelijk beantwoord kunnen worden :)
1. als ons visa zou goedgekeurd worden, hoelang hebben we de tijd om dan te emigreren? we willen namelijk onze pets meenemen en dat vraagt toch wel enige voorbereiding.
2. weet er iemand een zeer goed bedrijf, luchvaartmaatschappij ect.. die speciaal voor pets zijn? of tips? we willen dat onze pets goed aankomen en het goed hebben
3. kunnen we een rental regelen hier of doen jullie dit pas als jullie daar zijn?
4. een paar persoonlijke spullen willen we meenemen, kan dit? en hoe? het is te weinig voor een container; tips?

dit waren zo een beetje vragen waar ik nu mee zit :roll:

even in het kort: peter (mijn vriend) zou een werkaanbod krijgen ergens in brisbane, we wachten nu op een goed aanbod en deal ( we mogen er tenslotte niet op achteruitgaan hé):p als we beiden overeenkomen dan zal het een sponsord visa worden, denk ik? tja sorry ik weet nog niet zoveel van visa's, al die namen ik wordt er gek van :lol: en ik ga mee op zijn visum en ik zoek daar werk.
we zouden eerst in sydney verblijven omdat daar de dicht bijzijnde quarantaine centrum zit en dan zitten we toch dicht bij onze pets. kunnen we daar voor een maand huren? of toch beter een hotel ofzo?
tja, en voor de rest zien we wel, ik vind het wel allemaal spannend en een beetje bang voor het onbekende en ja hoor nog 1000 en 1 vragen, bv. kunnen we daar wel een huisje vinden? een auto?
ik ben eigenlijk een beetje bang als we daar aankomen dat we dan gewoon op straat staan, maarja ik maak me weer zorgen om niks :wink:
ik hoop dat er toch wat vragen beantwoord gaan worden en me iets zeker maakt :wink:

vele groetjes cindy en peter

Hai Cindy en Peter,

Over huisdieren kan ik je niks vertellen, maar via de search button kun je vast veel vinden.
De tijd die je krijgt om feitelijk te emigreren zal wellicht afhangen van het type visum dat je hebt. Voor een PR (Permanent Residency) geldt dat je moet binnen zijn binnen een jaar gerekend vanaf de medicals.
Huurhuis regelen van hieruit is erg moeilijk. Ze willen van allerlei informatie (zoals Australische bank statements, ID en referenties). Vanuit het buitenland is dat moeilijk te leveren.
Wij hebben destijds 1,5 kuub laten versturen met World Bagage Service (WBS). Dat ging prima en was relatief goedkoop. Zorg ervoor dat je een uitgebreide paklijst hebt, inclusief het benoemen van de materialen. Dat heeft ons enorm gescheeld bij de inklaring. Dat was zo gepiept.

Succes met jullie verhuizing!

Hi,

Spannend hoor! Wat voor beesten hebben jullie?

Wij hebben twee katten meegenomen en je moet echt 180 dagen vooraf beginnen met de eerste stap, omdat ze 150 dagen 'bewezen' vrij van rabiës moeten zijn voordat ze het land in mogen, uit het quarantaine station. Dat betekent dus dat als je later begint, ze langer in quarantaine moeten blijven wat ik echt heeeeeeel erg zou afraden! Het is echt geen pretje voor ze en daarnaast kun je van dat geld samen in een lekker hotel gaan zitten iedere nacht....;-)! Zonder gekheid: ik zou er echt voor zorgen het voor ze te beperken tot 30 dagen, wat het minimum is.

Wat betreft de vlucht: wij hebben de hulp ingeschakeld van VCK, het is ons heel goed bevallen. Zij boeken de vlucht (onze zijn met Malaysia airlines gegaan, die zijn erg goed met dieren en de overstaptijd is relatief kort wat natuurlijk ook fijn is), zorgen voor de vrachtbrieven etc. en via hen hebben we de kennels gekocht. Die hebben ze zelfs al 2 maanden vooraf bij ons gebracht zodat de katten er al aan konden wennen (en die laatste 2 maanden was dat hun favoriete slaapplek!).

Ik heb via Kathren hier op het forum een checklist gekregen, eigenlijk degene die je op de websites kan vinden vertaald en wat makkelijker gemaakt) die je nodig hebt om alle stappen voor emigratie van je dieren goed te regelen. Mocht je er interesse in hebben, stuur me dan even een PM-etje. Overigens is het prima te doen alleen moet je even netjes alle stappen aflopen, samen met je dierenarts.

Veel succes,
Annemarie

hey Annemarie,

hartstikke bedankt voor deze informatie :up: ik ben daar al een héél eind mee geholpen; qua dieren hebben we 1 hond ( een labrador en hij is 3 jaar) en 2 katten ( sphynx en bijna 1 jaar)
ik wil ze dolgraag meenemen, ze zijn een deel van de familie. ik begrijp dat we gewoon alles netjes moeten volgen en dat alles in orde is om problemen te vermijden, toch?
Er komt natuurlijk zoveel informatie op ons af dat we op den duur door de bomen het bos niet meer zien hé, maargoed, velen zijn ons voor gegaan en hopelijk mogen we binnenkort ons vervoegen in oz.
het wordt eens tijd om onze droom waar te maken.

vele groetjes cindy & peter

3. kunnen we een rental regelen hier of doen jullie dit pas als jullie daar zijn?
4. een paar persoonlijke spullen willen we meenemen, kan dit? en hoe? het is te weinig voor een container; tips?

3. Zou ik zeker hier doen, kun je teminste even kijken wat je huurt. Maar als het short-term is kan 't ook op afstand hoor, als je maar van te voren betaald. We hebben ook eerst 5 dagen een huisje gehuurd toen we aankwamen in Perth. En daarna zie je wel weer verder. En als je echt op straat staat kun je altijd nog op onze bank crashen ;)
4. Vraag de vliegmaatschappij of je extra kilo's mee mag nemen i.v.m emigratie

Onze poezen hebben we in NL achtergelaten :cry: , tja dat is hard. Maar niet voor de dieren, die waren ons zo vergeten want ze hadden goeie vervangende baasjes...

3. Zou ik zeker hier doen, kun je teminste even kijken wat je huurt. Maar als het short-term is kan 't ook op afstand hoor, als je maar van te voren betaald. We hebben ook eerst 5 dagen een huisje gehuurd toen we aankwamen in Perth. En daarna zie je wel weer verder. En als je echt op straat staat kun je altijd nog op onze bank crashen ;)
4. Vraag de vliegmaatschappij of je extra kilo's mee mag nemen i.v.m emigratie

Onze poezen hebben we in NL achtergelaten :cry: , tja dat is hard. Maar niet voor de dieren, die waren ons zo vergeten want ze hadden goeie vervangende baasjes...

hey Sjoem,

bedankt voor je advies :up: wie weet komen we wel eens langs als we in sydney zijn, dan moeten we jullie wel weten wonen hé:grin:
over onze katten zijn we nog aan het nadenken, we zien wel, ons hart zegt ja maar ons verstand zegt nee.

groetjes cindy en peter

Hi Cindy en Peter,

Misschien hebben jullie er wat aan: onze katten zijn hier nu zielsgelukkig, ondanks alle ontberingen. Dus zelfs als ik van tevoren had geweten dat ze ziek zouden worden etc. had ik het toch weer gedaan, ze hebben hier zo'n heerlijk leven!!! Wij hebben ons hart wat dat betreft gevolgd en kunnen volgen en zijn daar nu iedere dag nog heel gelukkig mee!

Groet,
Annemarie

Laten jullie ze ook naar buiten eigenlijk?
Tja, het is niet altijd rozegeur en manenschijn.
Ons kereltje;
2009-06-30-14.jpg

Heeft het een kleine 4 maanden naar zijn zin gehad hier in OZ.
Nooit ziek geweest in NL en hier binnen 4 maanden ge-euthaniseerd.
Kanker, dan ga je je dus afvragen of de stress van de verhuizing daar mee te maken kan hebben.
Waarschijnlijk niet, maar het blijft toch altijd een beetje knagen.

We hebben sinds een jaar weer een ander ettertje;
kuta02.jpg

Ze komt wel buiten, maar niet alleen. Want het is niet de bedoeling dat ze 'm peert.
De tuin is zoveel mogelijk "escape proof" gemaakt.
Al was ze niet erg onder de indruk van het schrikdraad :-(

Bart

We waren trouwens zeer te spreken over VCK. Goed geregeld en erg aardig!!

@annemarie: thanks, jullie hebben jullie hart gevolgd, echt super, het is gewoon heel moeilijk, de ene zegt doen en de andere zegt niet doen :oops:
@bart: wat erg van jullie kereltje, jullie moeten jullie niet schuldig voelen hoor, de vragen die je nu stelt zal je nooit een antwoord op krijgen dus ik snap dat dat enorm knagend is maar voor het zelfde geld was hij hier ook ziek geweest, het beste.

dank jullie wel mensen voor jullie reacties :up:

groetjes cindy en peter

Laten jullie ze ook naar buiten eigenlijk?
Ja, ze vinden het heerlijk! In NL kwamen ze ook buiten maar alleen als wij ook in de tuin waren, nu ook. Maar aangezien het hier bijna altijd lekker weer is en we meer tijd in de alfresco doorbrengen dan binnen, hebben zij buiten ook helemaal geadopteerd. Zo erg zelfs, dat ze 's ochtends voor de deur naar de alfresco zitten te wachten tot ze naar buiten mogen......;-). Overigens is de tuin 'ontsnappingsproof' wat met Maine Coons niet zo moeilijk is omdat die, ondanks hun zeer grote postuur van 12kg, denken dat ze niet over een hekje van 40cm heen kunnen.......lol.

De hele dag liggen ze lui te kijken naar de vogels of heerlijk languit in de zon te slapen. We hebben ze nog nooit zo gelukkig meegemaakt! Een van de katten had eergisteren een bobtail 'gevonden' en onze 'angsthaas' was zwaar gefascineerd! Al blies het beest naar haar, ze bleef het volgen tot we haar maar weg hebben gestuurd, ze had gewoon geen idee! Daarom zou ik ze ook nooit in het wild laten hier, ze kennen al die exotische dieren niet en hebben geen idee wat gevaarlijk is en wat niet. Overigens lieten we ze in NL ook niet los buiten lopen, maar dat terzijde. Australiërs die we hier kennen, hebben eind vorig jaar een kat moeten laten inslapen omdat die heel ziek terugkwam van een 'avondje stappen', ze hebben geen idee wat hij is tegengekomen. Maar ook zij zeggen: nooit vrij los buiten laten lopen.

Groet,
Annemarie

Ah :) Kijk dat klinkt hetzelfde als onze twee schatjes nu. Die durven gewoon niet eens van het dakje af, dus daar blijven ze de hele tijd op liggen. Het gaat nog wat lastig worden denk ik om een huurwoning te vinden waar we katten mogen hebben, maar daar heb ik dan nog wel even de tijd voor :p

Grappig dat jullie twee net zulke 'helden' hebben als wij.....;-).

Wat betreft huurwoningen met huisdieren: op zich hebben wij daar niet veel moeite voor hoeven doen, met katten is in ieder geval vaak wel makkelijker dan met een hond. Van de 10 woningen die we aanschreven, was er maar 1 die een probleem met huisdieren (katten) had, de rest is om andere redenen afgevallen. Viel dus hier in WA, Perth, wel mee op dat moment. Hangt waarschijnlijk ook wel af van de periode, wij kwamen in de herfst aan en dan zijn vakantie-achtige woningen (we wilden gemeubileerd huren de eerste tijd) veel minder druk bezet, helemaal naar de winter toe en dan bij zee.

Groet,
Annemarie

Grappig dat jullie twee net zulke 'helden' hebben als wij.....;-).

Wat betreft huurwoningen met huisdieren: op zich hebben wij daar niet veel moeite voor hoeven doen, met katten is in ieder geval vaak wel makkelijker dan met een hond. Van de 10 woningen die we aanschreven, was er maar 1 die een probleem met huisdieren (katten) had, de rest is om andere redenen afgevallen. Viel dus hier in WA, Perth, wel mee op dat moment. Hangt waarschijnlijk ook wel af van de periode, wij kwamen in de herfst aan en dan zijn vakantie-achtige woningen (we wilden gemeubileerd huren de eerste tijd) veel minder druk bezet, helemaal naar de winter toe en dan bij zee.

Groet,
Annemarie

Ja het zijn echt helden. Laatst kwam er 1 heel trots met een veer in zijn bek aanlopen. Bleek die vogel achteraf dus de kat aangevallen te hebben (aldus de buren) en niet de kat de vogel. Ik had het gewoon niet meer toen ik hoorde wat de buurvrouw allemaal te vertellen had. Een normale kat zou die vogel gewoon een behoorlijk mep gegeven hebben, maar die van ons was hard weggelopen onder een afdak (dak boven het dak waar ze opzitten) zodat die vogel er niet meer bij kon :p

Back