Pabo studenten

Bridget

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn twee studenten uit Nederland, Doetinchem om precies te zijn, die studeren aan de pabo (opleiding tot basisschool leerkracht). Wij zijn bezig om leerkrachten te worden met veel ervaringen, en hadden ons voorgenomen dat een stage plaats in Australië ons hierbij kon helpen, omdat het onderwijs er heel anders uit ziet en het ook een leuke uitdaging vormt voor ons.

We zijn op zoek naar een stage plaats in Australië. Volgend jaar eind april tot juni. Zelf hebben we al veel mailtjes gestuurd naar scholen in Sydney, Brisbane en Melbourne. We krijgen niet zo veel antwoord terug. Vandaar de vraag of iemand contacten heeft op een basisschool of advies voor ons.

Alvast hartelijk bedankt

Groetjes
Bridget en Kayleigh
 
@Janneke61 maybe?

Welkom trouwens ;) De beperkte reactie is erg Australisch hoor, zelfs als je hier woont en solliciteert op een vacature mag je blij zijn als je iets terug hoort.

Wellicht ook wat verder kijken dan die drie steden, er zijn zoveel gave plekken in Australie om te werken buiten die grote steden, en wellicht juist meer kans op reactie. Succes!
 
Een vriendin van ons is ook basisschool leerkracht en zegt steeds dat juist buiten de steden om er heel veel werk is. Zo krijg je bijvoorbeeld extra salaris en betalen ze je huisvesting als je werkt in remote plekken als Arnhemland (QLD) en de Kimberley (WA).

Maar nu ik er 3 seconden langer over na denk, dat zal wellicht ook betekenen dat er minder (capaciteit tot) begeleiding is voor stages. Anyway, sluit me aan bij @afterbang - kijk ook buiten de steden!
 
Goede punten @HeinC

Wellicht dat Arnhemland wel in 1x heel diep water is zeg maar 😉

Ik zat zelf te denken aan dingen zoals bijvoorbeeld: Wollongong, Canberra, Orange, Toowoomba, Coffs Harbour, Townsville etc. Niet te klein, niet te groot. Tussen de 50.000 en 500.000 bewoners.

Maar uiteindelijk is de Sky the limit en zijn er duizenden scholen. Je kunt ze onmogelijk allemaal aanschrijven dus zou kijken of er een Centrale organisatie is of zo waar je aan kunt kloppen?
 
Een vriendin van ons is ook basisschool leerkracht en zegt steeds dat juist buiten de steden om er heel veel werk is. Zo krijg je bijvoorbeeld extra salaris en betalen ze je huisvesting als je werkt in remote plekken als Arnhemland (QLD) en de Kimberley (WA).

Maar nu ik er 3 seconden langer over na denk, dat zal wellicht ook betekenen dat er minder (capaciteit tot) begeleiding is voor stages. Anyway, sluit me aan bij @afterbang - kijk ook buiten de steden!
Arnhemland (QLD)!!! ? ik ga maar terug naar school en aardrijkskunde nog een keertje overdoen.
 
Back
Top