PABO

Yoog

Member
Wie weet hoe het met de acceptatie van de deeltijd-pabo is in Australie? Bij Buijsse hebben ze me verteld dat mijn deeltijd opleiding waar ik nu mee bezig ben, niet voldoet aan de eisen die in Oz gesteld worden en dat ik daar dan alsnog een (bij) scholing zal moeten volgen. Heeft hier iemand ervaring mee? ik heb geen zin namelijk om me hier 3 jaar uit de naad te leren en daar opnieuw een behoorlijke tijd te moeten studeren.HELP
 
Als je hierheen komt mét papiertje... dan zie ik het probleem niet. Want je hebt immers je diploma. Maar wil je het hier afmaken. Dan kan het lastig zijn. Want hier leren ze andere dingen. Ze kijken hier wel hoelang je over je opleiding hebt gedaan. Maar deeltijd kennen ze hier ook hoor. Dus kun je het gewoon uitleggen lijkt me. Als je het zeker wilt weten, dan kun je de education afdeling van de overheid mailen. http://www.education.gov.au/ is de website.
Succes ermee :up:
 
Volgens Buijsse, willen ze in Australie niet accepteren dat een "korte" deeltijdPabo hetzelfde is als een voltijd. In Nederland wordt het papiertje wel als volwaardig geaccepteerd. Ik maak de opleiding hier wel af maar de motivatie hiervoor zou behoorlijk zakken als blijkt dat ik dan alsnog enkele jaren in Australie naar school zou moeten. Maar, prima tip ik ga meteen op de site kijken. Bedankt!
 
Hoi

Mocht je de PABO hebben en je zit in Australie kan je altijd Nederlandse les geven!  Hier in Melbourne kunnen we je wel gebruiken.  Prive aan volwassen, kinderen bij een Community Centre en wellicht Middelbare school.  Als je dan al het inkomen bijelkaar telt heb je toch een aardig baantje.

Het is maar een idee. 

Sidonia
 
Hé da's mooi! Wij zullen waarschijnlijk niet in Melbourne uitkomen maar bij Perth of Adelaide maar het idee is geweldig!. Waarschijnlijk is er aan die kant ook wel behoefte aan een Nederlandse leerkracht.
thnx
 
Back
Top