pabo

Eric Sydney

XPdite Sponsor
Hey, wat leuk dat er zoveel leerkrachten naar Australie gaan!! :) Ik moet nog een jaar, of misschien nog maar een half jaar de pabo doen, dan gaan wij ook die kant op! Ik doe de duale versie van de pabo, in R'dam, en als ik 90% van mijn studiepunten haal, kan ik eind januarie 2005 afstuderen, maar daar moet ik nog hard voor werken! De planning is sep. 2005, dus als ik eerder klaar ben, heb ik mooi de tijd om nog wat geld te verdienen, en dingen te regelen voor de emigratie.
Weet een van jullie misschien wat te vertellen over of je makkelijk aan een baan komt in het onderwijs (Sydney), over wat je ongeveer verdient (ik ben 28 jr.) en of het onderwijs daar heel anders is, of vrij hetzelfde als in Ned? Heb je ervaringen die je met me wilt delen? Graag!!
Groetjes, Eef.
 
De Pabo aan de Wijnhaven?
Ik heb daar de Lerarenopleiding Biologie gedaan :lol:.

Er is in Australie een groot tekort aan leraren, dus het zal niet al te moeilijk zijn om een baan te vinden. Het helpt wel als je ervaring hebt (geen zorgen, ik heb ook niet veel werkervaring m.b.t. lesgeven en mij lijken ze ook te willen hebben :wink:).

Het onderwijs is wel anders dan hier in Nederland. Als je specifieke vragen hierover hebt, moet je maar eens met Joop Mul praten, die heeft veel ervaring met lesgeven in Australie.
 
Over lesegeven in australië is er genoeg info op het internet te vinden. Wij gaan waarschijnlijk naar Brisbane, Qld. Van de education afdeling van die staat is de site: education.qld.gov.au maar ik ga ervanuit dat die sites er dus ook van de andere staten zijn. Wat makkelijkheid betreft zal ik je misschien een beetje terleurstellen. Je zult heel wat papieren in moeten vullen voor je überhaupt mag solliciteren. Maar als je voor langere tijd blijft is dat het wel waard. Wat Lost zei over het andere systeem, dat is ook helemaal waar. Mochten wij snel naar Australië gaan, dan zal ik zeker een update geven over het onderwijs daar. Maar ik (met mijn vier jaar ervaring) weet niet zeker of ik daar in het onderwijs zou willen werken. Dus misschien ga ik mij alleen oriënteren. Ik neem wel alle papieren mee. En hoop dat het minder moeilijk is dan het op de website lijkt.

Suc6 met afstuderen. En als ik meer weet hoor je het.
Rebekka
 
Bedankt voor de informatie, Lost en Rebekka!! Nee, ik doe de PABO in Rotterdam op de hogeschool Inholland (voormalig Ichthus). Vorig jaar studeerde een vriendin af, en die heeft al de engelse, of europesche versie: haar badgelor degree. Ik hoop dat ik m'n diploma dus niet hoef te vertalen. Dat scheelt weer!
Ik ga binnenkort eens even kijken op de site die je doorgaf.
En ik ga zeker ook meneer Mull zoeken op dit forum!

Groetjes, Eef.
 
Back
Top