Paketten of koffers verzenden naar Australië

ElienDauwe

New Member
Hallo,

Ik zoek de goedkoopste oplossing om een grote doos of een koffer (met kledij en schoenen) te verzenden naar Australië (Perth-regio). Het hoeft niet snel te gaan, dus mag zeker met de boot gebeuren.
De goedkoopste manier die ik gevonden heb is via www.sevenseasworldwide.com. Dat komt neer op EUR200.80 voor een koffer van ongeveer 70x60x30. Deze zou dan 74 tot 90 dagen onderweg zijn.

Weet iemand een betere oplossing?
Of wat ook zou werken is als ik een klein plaatsje kan innemen in een container van iemand die een hele inboedel naar daar verscheept...

Tips zijn welkom!

Dank u!

Mag je een koffer versturen?? Ik mocht destijds geen 2e koffer meenemen op mijn vlucht naar Adelaide (lang verhaal...) en mijn vader zou deze daarom opsturen. Uiteraard ging de koffer dan wel op slot (wellicht zit het 'm daarin), maar er werd hem verteld dat dat niet kon. Gesloten koffers zouden hier vernietigd worden.
Hij heeft de inhoud daarom in een doos gestopt en op die manier mijn kant op gestuurd. De koffer heb ik 6 jaar later meegenomen naar Oz :)

Ik laat mijn spullen ook door excessbaggage verschepen en dat is de goedkoopste optie die ik tot nu toe gevonden heb. Ze halen de boel op van je huisadres en verscheping duur 6 weken.
Ze hebben een tool waarbij je kunt berekenen hoeveel t gaat kosten...

Ik heb het al eens ergens eerder geschreven, maar check ook ff de gewone post. Ik geloof dat een doos tot 20 kg rond de 100 euro kostte (2014) en die mocht geloof ik 120 cm hoog zijn. Dat is echt groot! Wij hebben zo 2 dozen verstuurd om de weken te overbruggen tot de container kwam. Post duurt ong. twee weken!

Zie website post.nl: 112 euro voor 20 kilo en dan verzekerd tot 5500 euro! Kan alleen maat Vd doos niet zo snel vinden.

Hey, Merci voor de tips. Ik moet vanuit België verschepen, dat is dus precies altijd iets duurder...
Met de Belgische post is het blijkbaar ook ongeveer €200 voor 20 kg

Hey, Merci voor de tips. Ik moet vanuit België verschepen, dat is dus precies altijd iets duurder...
Met de Belgische post is het blijkbaar ook ongeveer €200 voor 20 kg
Dan wip je toch even de grens over en verstuur je het vanuit Roosendaal? Dat scheelt je 88 euro.

Back