Papers, papers and even more papers!

Serath

New Member
Zoals gezegt in de voorstellings rubriek wil ik het allerliefste via mijn werkgeven verhuizen, alleen is dat natuurlijk geen zekerheid dat er effectief een rol vrijkomt in wat ik wil dus begin ik al maar even met al met papierwerk te verzamelen voor de ACS.

Leuk is natuurlijk anders! Ik ben een Techie for gods sake en met een 8 tal jaar ervaring in verschillende landen (Belgie, Ierland, UK) en al bijna evenveel werkgevers is het ook niet even 3 papiertjes verzamelen. Alhoewel het allemaal redelijk vlot verloopt ('till now) gaan er wat statutory declarations moeten gemaakt worden voor de ACS aangezien niet iedereen even graag een job beschrijving geeft (bodyshoppers!).

Eenmaal dat dossiertje af is kan ik de boel gaan laten vertalen en notarisen... En ja, ik doe dit zonder kantoor. Het ziet er allemaal straightforward enough uit voor mij dus ik zie geen reden in om een kantoor in te schakelen... Ow ja, ik ben van plan te proberen op een '263111 binnen te gaan (Network & System Engineer)

Lijstje voor mezelf
  • ACS papierwerk verzamelen
  • Papierwerk vertalen en notarisen waar benodigt
  • ACS indienen
  • IELTS
  • Bewijs van relatie (3 jaar samenwonen zou toch goed moeten zijn nee?)
  • Alles submitten in SkillSelect.

Of je nu een bureau moet inschakelen of niet is hier al heel vaak aan bod gekomen.
Vanaf dat je aan een procedure begint, zal je wel een visum krijgen als je er effectief voor in aanmerking komt en ik denk dat de meeste dossiers wel alleen af te handelen zijn.

Een bureau moet je dan ook zien als een service die je tegen betaling verleend wordt en ze zorgen er vaak voor dat ze door hun expertise en begeleiding het een beetje sneller (vlotter) doen verlopen (of in mijn geval trager hahahahaha).

Net zoals je zelf ook wel een 5 gangen menu in mekaar kunt steken, maar in een restaurant met professionele keuken gaat dat sneller zijn, daarom niet beter of slechter...

Als je het geld wilt besparen dan kan je het dus gerust zelf doen, want een bureau krijgt je natuurlijk niet binnen in Australië als je niet in aanmerking komt, maar ze hebben soms wel nuttige tips om via een andere weg te proberen als je op een dood spoor zit.

Maar deze tips kan je natuurlijk ook bij een verkennend gesprek bekomen (al dan niet tegen betaling).

Alleszins veel succes!

Dankje Jor,

Het geld voor een bureau bespaar ik me liever. Ik ben ondertussen redelijk goed in het uitdokteren van papierwerk en requirements (ook al heb ik er een gloedhekel aan), maar goed. Zover de research uitwijst zou ik zeker genoeg punten moeten hebben om een invite te krijgen, of de DIAC daar ook zo over denkt is natuurlijk een andere zaak!

• Like
Reactions: Jor
Ugh, alles gaat wat trager dan verwacht... Ik wacht nog steeds op 2 bedrijven welke toegezegt hebben om mij een fctie beschrijving te geven. Als dat afgehandelt is kan ik tenminste weer verder gaan met de rest zelf te regelen.

Hoi Serath,

Klinkt alsof er goede vaart in zit. Wij hebben indertijd wel een bureau genomen, omdat ik vanuit mijn werk vaak zie dat kleine dingen vergeten een grote consequentie kunnen hebben. Maar ik ben dan ook erg risico mijdend in dit geval. Ik denk inderdaad dat dat een persoonlijke keuze is en dat je het ook prima alleen kunt doen.

Ik zag staan dat je een bewijs van je relatie mee wilt sturen. In dat geval heb ik gemerkt dat overdaad niet schaad. Wij hebben niet alleen ons samenlevingscontract gezonden, maar ook het voorblad van de hypotheekakte (we hadden al een paar jaar samen een huis in eigendom), bankafschriften van gezamenlijke bankrekeningen, voorblad van een testament, electriciteitsrekening van een aantal jaren geleden. Eigenlijk kan heel veel als bewijs worden aangedragen, heb ik gemerkt en vinden ze het ook fijn om veel bronnen te hebben van dat bewijs.

Hey Jorik,

Bewijs van relatie zal huurcontracten en foto's worden vrees ik zo. Wij hebben geen huis samen, geen gezamelijke rekeneningen (principe! Ieder zijn geld!) of andere meuk buiten mss wat rekeningen maar die staan op mijn naam (zo werkt dat in Ierland -_-).

Nog steeds geen meter verder tegen vorige maand maar goed, ben zelf ook druk bezig zonder hier elke dag aan te besteden :)

Serath,
Ik snap het. Maar vakantiefoto's enzo kunnen toch ook een bewijs vormen en huurcontracten zeker, lijkt me.
Succes er mee.

Nou, na een lange periode papieren verzamelen en vertalen hebben we de eerste stap gezet. De ACS application is ingediend en de IELTS geboekt voor 22 Juni... Fingers crossed!

• Like
Reactions: Jor
hmmm IELTS binnen: Overall band 8. Naja, heb eigenlijk geen voorbereiding gedaan dus kon slechter :)
Nogaltijd op het ACS aan het wachten!

mwah, ben er best tevreden mee maar woon al bijna 4 jaar in Engels sprekende landen en had op een 9 gehoopt. Maar dat zijn men eigen standaarden :). Op speaking en listening scoorde ik een 8.5, gelijk ook de 2 dingen waar ik het meeste mee bezig ben :). Voor de rest heb ik een spellcheck!

Nou... Vandaag (eindelijk!) te horen gekregen van de ACS en volgens hun heb ik niet genoeg ervaring om met de systeembeheerder category mee te doen. Beetje vreemd gezien ik momenteel systeembeheerders uit de nood help en hun train?

Het gaat niet om wat je momenteel doet, maar wat je de laatste minimaal 4 jaar hebt gedaan. Ken je CV niet, dus kan ik verder niet beoordelen. En mogelijk zijn je documenten niet overtuigend genoeg voor het ACS. Een beetje professionele hulp zou je wellicht verder kunnen helpen.

Ik doe al 8 jaar sys admin en consulting werk dus daar zal het niet aan liggen. Alleen geven sommige werkgevers nu eenmaal geen fctie beschrijving en val het ACS daarover in de laatste 4 jaar...

Zoals slatsr zei, wellicht is een bureau een goede optie. Lijkt me meer om de verwoording te gaan dan de daadwerkelijke kwalificatie.

Zoals slatsr zei, wellicht is een bureau een goede optie. Lijkt me meer om de verwoording te gaan dan de daadwerkelijke kwalificatie.
mee eens. Als je weet dat de eisen kloppen bij je werkervaring, maar ze accepteren dat niet, dan gaat er iets mis met de vorm van communicatie. Een bureau kan je daarbij helpen, door aan te geven wat er bij moet, of wat er anders kan. Zo kregen wij bv het advies als er geen functiebeschrijving is, om dan een brief te schrijven waarin staat wat je deed, en die te laten ondertekenen door een belangrijke persoon bij je (ex-)werkgever.

Back