paranoia aan het worden...

clara

New Member
hallo allemaal,
het gaat echt helemaal gebeuren.... tickets zijn geboekt, huur opgezegd, kids laatste week op school, man zit al in MB, enz.
ik ben aan het inpakken voor de container, die komt donderdag.... nou heb ik me suf gelezen op het forum over inpakken/invoeren.
ik heb nog een paar vraagjes aan de ervaringsdeskundigen:
1. moeten het nieuwe dozen zijn of mogen het ook dozen zijn waar eerst iets anders (bijv. chloorprodukten ofzo) in hebben gezeten?
2. ik weet dat je vooral met tuin, schoenen, hout en plantaardige stoffen enzo moet opletten. doen ze over iets anders nog vreselijk moeilijk? gereedschappen, schroeven en moeren etc.?
3. heeft er iemand nog een gouden tip die nog niet op het forum te lezen is over containers/inpakken?
ben paranoia aan het worden van alle bepalingen  :thinking:

alvast bedankt voor de reakties, Mariëtte (de spaanse...)
 
1. moeten het nieuwe dozen zijn of mogen het ook dozen zijn waar eerst iets anders (bijv. chloorprodukten ofzo) in hebben gezeten?
Nou als die dozen niet al te "fris" ruiken zou ik me geen zorgen maken!
En chloor ruikt toch prima en schoon....

doen ze over iets anders nog vreselijk moeilijk? gereedschappen, schroeven en moeren etc.?

Als je "speciale" dingen hebt kun je vragen verwachten. Wij hadden een flink stel dozen met "electronica componenten" Dat vanwege mijn hobby als radio amateur en electronica knutselaar. Customs informeerde of ik een "business" in dat soort dingen ging beginnen. Na mijn uitleg - en het verwijzen naar mijn inmiddels verleende Australische zendmachtiging -  was het accoord. Maar als ik die spullen inderdaad zakelijk had willen aanwenden had ik 10% GST (en evt. invoerrechten) moeten betalen over de invoer waarde.

Succes met het inpakken en goede reis.
 
bedankt! dan ga ik die dozen NU inpakken....

ik begreep dat een korte samenvatting al "office supplies" voldoende is, klopt dat?
 
- Ik had een houten plantenhouder uit Afrika mee ingepakt en bewust op de lijst gezet: "planten houder" en niet "houten planten houder". Probeer het de douna niet al te makkelijk te maken. ;)
- Houd er verder rekening dat bij aankomst alle dozen opengemaakt kunnen worden (is in mijn geval gebeurd).
- Nummer de dozen en neem een kopie van de lijst mee in je baggage. (handig bij het uitpakken)
- Gebruik kleding om je glazen en borden in te pakken.
 
goeie tips, het lijkt me dus handig om "dubieuse" dozen voorin de container te doen? ik heb inmiddels schoonmaak handen van het stofvrij maken van alles...
ik heb een kast die deels in de was staat (engels grenen) en deels blank is, gaan ze daar moeilijk over doen?
 
Oooo, Mariette, als ik jou topic lees, krijg ik al de kriebels..... wij moeten nog beginnen, maar krijg nu al de zenuwen, wat nou wel of niet mee, en hoe.....
ik kan je dus helaas geen advies geven, maar ik lees heeeeeeel graag mee met de antwoorden.

sterkte!!!
Pauline
 
Inderdaad, goede paklijst is belangrijk. En beetje oppassen met hoe je het erop zet:

Zo waren mijn laarzen (niet de rubberen.......)
Fashion boots en niet gewoon boots
Schapevelletje was rug (niet sheep skin)
wandkleden/vloerkleden niet carpet maar ik geloof quilts of rugs of zo.....

En over de dozen: maakt niks uit, als ze maar stevig zijn. Ik kon heel goed verschil zien tussen echte goede stevige verhuisdozen en de huis-tuin-en-keuken dozen. Daar was weinig meer van over......
Hi hi, ik had zelfs dozen van een veevoederbedrijf.....Wel effe afgenomen met een vochtig doekje en ik heb niet het plakband van het veevoederbedrijf gebruikt, maar neutraal plakband!

succes met pakken

henriette
 
wat een goeie! heb meteen een aantal teksten veranderd....
kunnen de mannen me svp even helpen????????????? :blond: ....ben het gereedschap van manlief aan het uitzoeken/schoonmaken. hoe schoon moet dat zijn? mag er nog wat stof opzitten? moet al het "roestige" verwijderd worden?
please..... help....
 
Roestig gereedschap staat niet in de 'what not to take into australia'. Hoe dan ook, gebruikte materialen zoals tentharingen(kampeer spullen), vismateriaal, sport wear, fietsen, golf spullen, moeten schoon zijn. Roest is volgens mij geen probleem, ik zou persoonlijk nieuw gereedschap aanschaffen als het oude roestig is.

Voor meer informatie check de website http://www.daff.gov.au/aqis/travel/entering-australia/cant-take dit is de website van overheid zelf. Alle nodige informatie staat hierop, mochten er daarnaast nog vragen zijn, die wij ook niet kunnen beantwoorden stel ik voor dat je ze bel (mailen heeft meestal geen zin omdat ze pas over 10 jaar antwoorden).

~Ben
 
thanks, die had ik ook al gezien. to declare, is dat voldoende dat je het op de paklijst aangeeft?
 
[quote author=clara link=topic=7166.msg91853#msg91853 date=1181053123]
kunnen de mannen me svp even helpen????????????? :blond: ....ben het gereedschap van manlief aan het uitzoeken/schoonmaken. hoe schoon moet dat zijn? mag er nog wat stof opzitten? moet al het "roestige" verwijderd worden?
please..... help....
[/quote]
Nou, als je toch bezig bent mag het roest er gelijk wel vanaf hoor :lol:
Als je het maar wel op de juiste plek terug legt :grin:

Bart
 
Onze paklijst werd gemaakt door de vervoerder (Team verhuizingen) en dat was eigenlijk 181 keer: 'kitchen', 'living general', 'study', 'books' etc. Absoluut geen details, behalve de doos met campingspullen dan. Ben je verplicht alles zo gedetailleerd te listen?

En over het inpakken van dubieuse dozen voorin de container: heeft volgens mij geen zin omdat ze toch de hele container uitpakken, uitstallen, besnuffelen, testen en dan weer inpakken. Vandaar ook dat het inklaren zo duur is. Je kunt dus maar beter zorgen dat je de container zo efficient/stevig mogelijk inpakt. Zeker in ons geval want in de vervoersprijs hadden we een bepaling opgenomen dat voor elke kuub minder dan volle container (31m3?) we een korting zouden krijgen.

Michiel
 
Spannend zeg.. :) Ben je er ondertussen al?

Als ik ga verkoop ik al mijn zooi.. (ben student), neem ik paar dozen mee op een pallet, en de rest koop ik nieuw als ik daar ben.. ;)
 
[quote author=Peer link=topic=7166.msg92767#msg92767 date=1181888921]
Hark, schop en schoffel zijn tools en geen "garden-" tools.
[/quote]

Schoffel?
Waar heb je die voor nodig in Oz?
Onkruid?
Daar is het te droog voor, dat verdort waar je bijstaat.
 
[quote author=Wilsil link=topic=7166.msg92776#msg92776 date=1181892240]
[quote author=Peer link=topic=7166.msg92767#msg92767 date=1181888921]
Hark, schop en schoffel zijn tools en geen "garden-" tools.
[/quote]

Schoffel?
Waar heb je die voor nodig in Oz?
Onkruid?
Daar is het te droog voor, dat verdort waar je bijstaat.
[/quote]

We hebben net meer dan 300 mm regen gehad.....  :lol: :grin: :smile: :lol: :grin: :smile:
 
Back
Top