Part time werken (IT), hoe is dat in OZ?

afterbang

XPdite Sponsor
Weet iemand hoe het gesteld is met part time werk in OZ (Adelaide to be specific) Ik ben een IT (Project) Manager en werk in Nederland 36 uur in 4 dagen. Dit bevalt me meer dan uitstekend en sluit voor mij aan bij het gevoel wat je juist in Australia zou verwachten: ' Je werkt om te leven, niet andersom '

Nu sprak ik laatst een Nederlandse toen ik in in Australia was en die gaf aan dat het (voor haar) lastig was om part time te werken. Hoe zijn jullie ervaringen, en dan met name in werk als teamleader, manager.
 
http://www.pc.gov.au/research/staffworkingpaper/part-time-employment

(argh, parttime wordt hier gedefinieerd als minder dan 35 uur....)

Ik ga het toch even lezen maar hoor heel graag jullie real life experiences!
 
Ik heb wel van de 9 day fortnight gehoord, waar je de ene week meer uren maakt zodat je de tweede week een dag vrij hebt. Ik zag het vooral bij council jobs. Misschien is dat een beetje wat je bedoelt?
 
Inderdaad, dat lijkt hier inderdaad nog niet echt een algemeen verschijnsel te zijn (PT werken). De '9-day fortnight' komt wel wat vaker voor, maar inderdaad meer (uitsluitend?) bij overheden ....
 
Op zich wel apart aangezien het onderzoek (zie link) aangeeft dat Australia eigenlijk zo'n beetje op nr. 2 in de wereld staat qua parttime werken (ook voor mannen) Dus daarom is jullie real life experience zo interessant voor me :) Cijfertjes is één, maar realiteit kan anders zijn.

Laat jullie reacties maar komen!


P.S. Nederland staat op nr 1.... :rolleyes:
 
Ik ken genoeg mensen die part time werken, maar of dat specifiek IT is? Het zijn mensen in het ziekenhuis zoals verpleegsters, PCAs. Administratie mensen in verschillende organisaties.... Maar ik weet niet hoe dat uiteindelijk zit met alle banen natuurlijk. Misschien moet je iemand vinden die de andere dagen wilt werken.
 
Back
Top