particulier camper huren

Sander Nijhuis

New Member
Onlangs hebben wij (m/v 2 kids) vliegtickets gewonnen naar Australie. Hartstikke mooi natuurlijk.
Ik ben nu aan het kijken of we op een aantrekkelijke (lees; low budget) met een camper van Brisbane naar Cairns en weer terug kunnen komen. Wanneer ik via internet kijk krijg ik alleen advertenties van de ''normale, grotere en de wat duurdere'' bedrijven. Mijn vraag is: op welke manier kan ik de Australische particulier bereiken. Wellicht zijn zij bereid om hun camper aan ons te verhuren? Of zijn er andere tips te geven. We gaan van eind juli tot eind augustus.
 
De australische Marktplaats is Gumtree.com.au (uit mijn hoofd). Maar wat Ernieman ook al zegt, hoe denk je je goed te kunnen verzekeren met de camper van een particulier?
 
Die particulier zal zich in eerste plaats moeten verzekeren. Dat betekend drivers bij op zijn insurance... weet niet of dat zomaar gaat als buitenlander. Met een beetje rondkijken vind je heus wel "goedkoop" een camper.
Google "buget camper" en misschien vind je wel iets. http://www.campertravel.com.au/ bvb.
 
Proficiat!
Ik denk gelijk aan Jucy (was ook op de Australia Fair dit jaar). Of het echt goedkoop is in het hoogseizoen, weet ik niet, maar je kunt online een quote maken.

Ik zou wel kuezen voor tarieven met "no excess", ofwel geen eigen risico plus daarbij full cover.

Succes met puzzelen en de voorpret
 
Gewoon lekker naar een bekende verhuurder (britz, juicy, backpacker enz...). Je kunt altijd vragen naar een relocation, maar dan moet je een beetje mazzel hebben.
Voor je op stap gaat goed het voertuig op verborgen deukjes en gebreken inspecteren, anders kon het nog weleens extra gaan kosten.
 
Proficiat!
Ik denk gelijk aan Jucy (was ook op de Australia Fair dit jaar). Of het echt goedkoop is in het hoogseizoen, weet ik niet, maar je kunt online een quote maken.
Das hier het laag seizoen, dus zou je zo'n beetje de goedkoopste tarieven kunnen vinden. Ik zou idd ook Jucy proberen of Wicked. De laatste heeft niet alleen ouwe gare bakjes rond rijden (natuurlijk het goedkoopst) maar ook nieuwe modellen. Je zult wel zonder toilet en douche moeten stellen wil je niet te duur huren. Maar overal genoeg openbare toiletten en douche kun je bij campings tegen betaling a;s je er niet "logeert".
Veel plezier!
 
Maar overal genoeg openbare toiletten
Dat is me echt opgevallen in Australië ja!! Echt overal openbare toiletten. Niet bij kroegjes binnen lopen en vragen of je toch alsjeblieft even gebruik mag maken van het toilet.. Nee gewoon in het centrum, in een winkelcentrum, overal gratis openbare toiletten..
 
Ontmoette onlangs een Australiër in NL. Deze vroeg zich af of Nederlanders nooit naar het toilet hoefden, want hij zag hier nergens een openbaar toilet....
Ja, Australië is daarin toch verder geciviliseerd dan NL. Om maar te zwijgen van de betaalde toiletten langs de snelweg in Duitsland.
 
Back
Top