Particulier ziektekosten verzekering. Welke kiezen

MULENMO

New Member
Hoi allemaal,

Wij willen ons graag naast medicare extra verzekeren voor ziektekosten nu is de vraag of iemand een tip heeft welke van de zovele particliere verzekeringen ? Het liefst een verzekering die alles dekt (zoals een nederlandse particuliere verzekering) . Ziekenhuis kosten , tandarts etc..

Hoor graag van jullie

Mul en Mo

Persoonlijk was ik wel te spreken over Medibank. Niet te duur (in vergelijking met Nederlandse premies welteverstaan) en je hebt diverse keuzes.

Helaas mogen wij er zelf nog geen gebruik van maken omdat we nog geen PR hebben.

Succes.

Erna

Wij zitten bij HBA (is een Victoriaanse maatschappij, maar ze doen landelijk zaken). Zelfde idee: niet te duur, maar wel okee. Hebben geen volledige dekking, om eerlijk te zijn; alleen maar "extras".

Marc

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat niet duur is... Ik heb dus begin van de week ook een private care afgesloten bij HCF.
Maar ik schrok me in eerste instantie kapot van de prijzen niet alleen bij HCF maar ook bij anderen bedrijven. Beetje standaart paket koste al gauw. ronde de 120AUD p/m voor 2 personen.
Nu willen wij volgend jaar ook nog eens aan kinderen beginnen. Dus zijn we ook nog eens gedwongen om nu al een wat luxere pakket te nemen om dat we Obstetric Services in het pakket willen hebben. Standaart paket dekt dat natuurlijk niet :-( en als klap op de vuurpijl moet je daar nu al aan beginen want je hebt een 12 maanden wacht tijd voordat je uberhoubt iest mag claimen.

Nu heb ik een basis tandarts + physiotherapie en ziekenhuis plus afgesloten. Ben nu 175p/m kwijt.  :cry: :cry:
Ik las wel iets over dat je 30procent van je premie kan terug vragen aan de belasting. Dat zou dan weer pefect zijn?..

@ Bear.

Dat is toch niet duur? $ 175,00 per maand voor 2 personen? Ik vind het spotgoedkoop. In Nederland betaalden we voor een heel erg uitgeklede verzekering met een hoog eigen risico € 240 per maand bij zo'n beetje de goedkoopste verzekeraar dus. Hier zouden we voor een volledige dekking met echt alles erop en eraan zo'n
$ 210,00 per maand kwijt zijn met z'n tweeën. Niet duur dus, is mijn persoonlijke mening.

Erna

Hoi Erna
Als je het zo bekijkt :up: ...
In iedergeval erg bedankt voor de gerust stelling. Ik was al bang dat ik iets verkeerd had gedaan en zo een veel te duren verzekering had afgesloten.
:up: :up:

@Bear,

Wij zijn in nl. gewoon met z'n tweeen verzekerd ,en de kids tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd. En wij betalen geloof ik wel ca. 220,--. Heb je al geinformeerd of de kids misschien gratis zijn meeverzekerd tot hun 18e verjaardag?

groetjes Manja :)

Wij dokken $45 per maand voor een aanvullende verzekering (zonder ziekenhuis dekking!). Dat vind ik nog net verteerbaar............gierige Hollander  :p

Marc

Back