partnervisa??

maarty

New Member
Hallo,

Ik ben nu net een paar maandjes terug in Europa (en heb helaas mijn Australische vriendin nog steeds in Australie zitten) na twee jaar op basis van WH visas in Australie te zijn geweest. We hebben daar een tijdje samengewoond, maar zijn niet geregistreerd als een de facto koppel. Zij kon door omstandigheden (ziekte) niet meekomen naar Europa, de intentie was om hier een jaartje samen te wonen en dan een partnervisum aan te vragen. Nu ze door haar ziekte voorlopig niet deze kant op zou kunnen komen, wil ik graag weer die kant zodat ik toch bij haar wil zijn.. Ik hoop dat iemand tips en adviezen voor mij heeft :)

Ik zou zeggen neem eens contact op met Justmigrate.
Daar kan je een gratis emigratie beoordeling laten doen. :up:
En ze staan op dit forum goed aangeschreven.

Whatever happened to
Genoeg gratis hulp hier en op andere fora. Uiteindelijk doe je het meeste toch zelf, met of zonder bureau. En dat geld is snel verdiend als je af en toe een forum leest..

Je zou hem ook kunnen aanraden om eerst "Tweety"'s draadje eens door te lezen??? Die heeft tenslotte haar Nederandse partner naar OZ gehaald. (let even op haar signature vanaf wanneer je moet gaan lezen)

Bart

Don't shoot me! :oops:
Gratis is gratis toch? En welke visum je moet kiezen blijft lastig. :wink:
Hij twijfelt tussen een 457 en een partner visum of misschien zelfs nog een ander visum.
Daarna kan je het idd goed zelf doen. :up:

Je zou hem ook kunnen aanraden om eerst "Tweety"'s draadje eens door te lezen??? Die heeft tenslotte haar Nederandse partner naar OZ gehaald. (let even op haar signature vanaf wanneer je moet gaan lezen)

Bart

Leuk draadje!
Maar nog niet helemaal Bart, nog een kleine 3 weekjes wachten en dan is ze eindelijk hier :smile:

Zie dat je twijfelt tussen een 457 en een partner visum. Bekijk eerst eens goed wat beide visa inhouden en of je aan alle voorwaarden voldoet. Of je een bureau in de arm neemt dat is geheel aan jou. Mogelijk kunnen ze je een hoop slapeloze nachten ontnemen, maar als je niet vies bent van het tot in de details doorlezen van alle booklets en formulieren dan kan je het ook zelf.

Geef maar een gil als je specifieke vragen hebt betreffende een partner visum. 1 tip denk nooit dat je voldoende bewijs hebt, dicht elk mogelijk onduidelijkheid/gaatje in je aanvraag met een antwoord/oplossing. Bijt je ook niet vast op die 12 maanden samenwonen, dit is een aanbeveling als je goede redenen hebt waarom je hier niet aan kan voldoen dan is een visum mogelijk.

Succes!
Chantal

Back