Paspoort vernieuwen, hoe zit het met het visum?

Humpty

New Member
Hallo,

Wij willen voor een bezoekje terug naar Nederland, en ik moet dus mijn paspoort vernieuwen. Nou is mijn nieuwe paspoort ondertussen in de maak, maar bij het consulaat werd me verteld dat ik ook naar de immigration dept moet om het visum electronisch te laten vernieuwen, ofzo....

Weet iemand hier hoe dat zit? Moet ik daarvoor echt helemaal naar Perth afreizen of kan het ook per telefoon of internet? Of kan mijn echtgenoot het in mijn naam doen? Ik hoop dat iemand hier dat weet.

Thanks!
 
Je moet je nieuwe paspoortnummer doorgeven aan het DIAC ja, maar daar kun je gewoon een formulier van hun website voor downloaden. Invullen en opsturen met een certified copy van je nieuwe paspoort en ze regelen het voor je.
 
Of gewoon even langsgaan met je nieuw paspoort, doen ze het ter plekke voor je, en hoef je geen formulier in te vullen en op te sturen!
 
.... bij de DIAC natuurlijk ;)

Dacht al dat je dat bedoelde maar wist niet dat die overal zitten en dat je zo maar langs kan gaan. Dus jij bedoelt dat als je NL woont je naar Berlijn gaat? Leek me niet logisch. Vast allemaal blonde vragen maar ik stel ze toch ;)
 
:D ....de post werd gestart met de vraag vanuit ozzie, daar heb ik op ingehaakt.
In elke grote stad zit iig een DIAC, wij zitten in Brisbane, maar denk niet dat de ambassade (in berlijn) onder DIAC valt.

Lees het form 929 en dan wordt het duidelijk wat je moet doen als je in NL zit (ook OZ trouwens) ;-)
 
In Perth zit een DIAC office aan Wellington St, naast Harbour Town. Maar TS wilde blijkbaar niet helemaal naar Perth afreizen...
 


OFX
Back
Top