Paspoorten aangetekend sturen naar Berlijn

Scutch

New Member
Hallo allemaal,

Voor de mensen die hun paspoorten naar Berlijn sturen per angetekende post (niet via coerier) is dit een handige tip.

Op de site is beschreven hoe je je visa label krijgt:
http://www.germany.embassy.gov.au/beln/evidencing.html

Als je je paspoort per aangetekend post wil laten terugzenden dan staat dit op de site:
"For clients outside of Germany: To enable us to return your passport by registered mail, please send us a self-addressed envelope, along with three International Reply Coupons (Coupon-Réponse International) which you can obtain from your local post office."

De International Reply Coupons zijn niet verkrijgbaar in Nederland.  Ik heb de Embassy gebeld en werd verteld dat ik een 'Credit Card Payment Authorisation' formulier moest invullen voor het bedraag van 3 Euro en meesturen met de paspoorten.  Ik vroeg of het meer was voor 4 paspoorten, dat wist ze niet en zei dat 3 Euro volgens haar voldoende was.  Ik heb voor de zekerheid 6 Euro ingevuld in het formulier maar toen ik de paspoorten aangetekend terugkreeg hadden ze maar 3 Euro afgeschreven.

Hierbij de link naar de form:

http://www.germany.embassy.gov.au/beln/downloads.html

Ga naar 'Additional Local Forms' en kies 'Credit Card Payment Authorisation'

Groetjes,
Susan
 
Wij hebben het precies op die manier gedaan.....wil niemand ongerust maken.....(we hebben de paspoorten netjes teruggekregen na een paar dagen).....maar wel met een gat in de envelope zo groot als een paspoort....... :-( :?

Zal wel niet zo heel vaak gebeuren (hoop ik)
 
dat gat zal wel komen door de sorteer machine of stempelapparaat. Maar dan moet de TNT postgroup er wel een plastic sealtas omheen doen. Ikzelf heb bij de post gewerkt en als er iets was wat kapot was door een machine of iets dergelijks moesten we het altijd netjes sealen en een briefje erbij doen. Zat dat er niet bij bij jullie?

Volgens mij gaat het verder wel goed met dat versturen, lees dat sommige mensen er ook gewoon 10 euro contant bij doen, en dat dat gewoon ook goed gaat. Maar zelf ophalen is natuurlijk wel altijd een stuk leuker denk ik zo....
 
Nee geen zakje, briefje of papiertje.....anyway het is goed gekomen hoor....de paspoorten liggen op de kast en over twee weken vertrekken we!!
 
Eind goed, al goed , Frank.
Wij hadden het ook zo gedan geld in envelop en briefje erbij, geen enkel probllem, paspoorten binnen een week terug

Erna
 
tenks voor de tip! aangezien ik in Ierland woon in afwachting van mn visum is het inderdaad handiger voor mij om het op te sturen dan langs te gaan...! :lol:
 
geweldig forum dit..even zoeken en voila!

Ik ga de paspoorten opsturen want ik vind het teveel gedoe om met z'n vieren eventjes naar Berlijn te gaan. Ondertussen heb ik wel een nieuw paspoort, dus stuur ik de oude, de nieuwe, een kopie van form 929 en een 'explanation letter' op. That should do it!!
 
:x kut!! (excuse my frensh), heb het verkeerde formuliertje meegestuurd ipv,-'Credit Card Payment Authorisation' die van de COURIER REQUEST FORM,... leuke rekening van UPC alla 57.55 euro!!! even oplette dus  :roll:.
 
Hey Gerbrand,

Wat balen zeg. Waarom niet gewoon wat los geld in die envelope gedaan?
Dat hadden wij gedaan, heb op ieder paspoort (2 stuks) 2x twee euro munten geplakt en had na een week de paspoorten aangetekend retour ontvangen. => met visum stikker erin.

Misschien kun je het nog terugverdienen door goed te zoeken naar een goedkope aanbieding voor een vlucht naar Australie  :up:

Gr.  :smile:
 
Tja cash/geld bij-voegen vond ik zo on officieel, en kwam deze optie op ambassade site tegen! maar ja toch wat beter/verder moeten lezen dan m'n neus lang was, want er waren dus betere opties :| zag ik later op deze site,  ook weer gebeurd, dingetjes gebeuren nou eenmaal wel is! en ticket is geboekt bij SA alla 913 euro (one way)
 
Ja ik lees het net ff terug 28 september vertrek je, das al lekker snel en ik las ook dat je op een uurtje afstand van Brisbane af gaat settelen. Vertel wat heb je in gedachte ten noorden of ten zuiden of juist meer het binnenland in?

Bij ons is er trouwens ook eea misgegaan waardoor we teveel moesten betalen. We hadden weer een voordeel bij het legaliseren van alle documenten dat deed onze notaris namelijk gratis  :smile:.
 
Verblijf eerste maanden.. ofzo bij een vriend die 2 jaar geleden is getrouwd met een Austalische, te Mooloolaba, gaan samen daar in de direkte omgeving bakkerij beginnen  :up:.
 
Back
Top