Pass mark Skilled Independant naar 120 points (ipv 115)

Simone

XPdite Hero
Vandaag bekend geworden (en het is geen 1 april grap helaas)

Pass mark gaat (binnenkort) van 115 naar 120 voor Skilled visa's. Voor verdere details, hou de www.immi.gov.au site in de gaten!!

Verhaal van Alan Collett:
www.gomatilda.com.au/news/article.cfm?articleid=297

Verhaal van de minister:
www.minister.immi.gov.au/med...ia04/v04059.htm

Alan Collet over men die hun applications al hebben verstuurd:
"At this time there is no indication whether those whose applications have been lodged already will be assessed under the present 115 points pass mark, or the new pass mark - if past precedent can be relied upon we would expect applications that have been lodged already to be assessed against the 115 points pass mark."
In het verleden hebben ze dus de applications die al binnen waren volgens het de oude pass mark geassessed. Hopen dat dat nu dus weer gebeurd!!

Ook een quote van Alan:
"To be honest, what really annoys me is the Minister making comments when the underlying legislation hasn't been published. The absence of detailed guidance generates uncertainty for applicants, and no end of difficulty for us as migration advisors trying to guide existing and possibly intending clients as to their visa strategy. It would be so much better to have the legislation published and for the Minister to then make her public pronouncements, rather than announcing changes in migration policy by way of Media Releases.

The reality I fear is that the detailed legislation hasn't yet been finalised."

-------------------------------------------
En nog een Alan Collett:
"I think that in the next few weeks we might also see some "tweaking" of the points in the light of this week's report into skilled migration - such as more points for spouse skills or for work experience in Australia. Watch this space ...

Also, don't forget the State Nomination option if you are considering a move to VIC, SA, or TAS."



Ik heb er geen last van zelf(wij hebben spouse visa al) maar succes iedereen!!
 
En nog meer puntjes van mij (voor de duidelijkheid :) )

Volgens mij gaat het al vrij snel in. Of direct, of 1 mei, 1 juni, 1 july.

Hoogstwaarschijnlijk zal het geen effect hebben op mensen die het al hebben verstuurd, maar ik denk dat iedereen die het nu nog op de post moet doen, er zeker last van zal hebben (sorry......)

Dit zijn de 2 belangrijkste threads op het british expats forum:
Alan Collett(goeie agent) + anderen:
britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=221368&perpage=15&pagenumber=1

Steven O'Neil (ook agent) + anderen:
britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=221388

Internationale STUDENTEN, IN Australie zullen geen problem hebben tot April 2005, verder iedereen wel!!


Er komt natuurlijk wel binnenkort het regional visa. Maar het is nog niet duidelijk wat 'regional' is, en dat is eerst een temporary visum voor 3 jaar, niet meteen permanent.
 
Bedankt voor de informatie. Ik heb dit weekend weer veel bij te lezen.
Ik hoop dat ik voldoende punten bij elkaar kan sprokkelen voor een visumaanvraag.
 
Lost said:
Bedankt voor de informatie. Ik heb dit weekend weer veel bij te lezen.
Ik hoop dat ik voldoende punten bij elkaar kan sprokkelen voor een visumaanvraag.

Succes!

Ik hoop dat er meer informatie komt morgen!
:)
 
Het is vanaf 14 April!!!!!
Dus, opschieten allemaal!!!!!!!!!!!!!1


Dit bericht van Steven O'Neil:

Hi All

I just received the following information from DIMIA ...


1) Is the 120 passmark in effect as of yesterday ?
NO - THE PASSMARK DOES NOT TAKE EFFECT UNTIL IT IS GAZETTED. GAZETTAL DATE IS 14 APRIL
2) Does it effect existing applications ?
IT WILL AFFECT ANY APPLICATION LODGED ON OR AFTER 14 APRIL
3) Does the concession for student graduates of only having to meet 115,
also cover those students who apply for a 136 instead of the normal 880 ?
NO THE CONCESSION IS ONLY FOR STUDENTS APPLYING DOWN THE 880 PATH.
4) Is there any change to the 138 passmark ?
NO CHANGE THERE. THE CHANGES ONLY AFFECT INDEPENDENT SUBCLASSES.

Cheers
Steven O'Neil
Perth
www.iscah.com
 
Dit is niet te geloven, ik kreeg ook zojuist het bericht van de puntenwijziging. Dit is niet leuk (en dan druk ik mij nog heel netjes en voorzichtig uit, vanbinnen kook ik), want ik kan gewoon stoppen met de aanvraag.
 
Zoooooo, ik ben weer een beetje afgekoeld. Wat mij zo enorm dwars zat is niet het feit dat de passmark omhoog gegaan is, maar de zeer korte periode van 14 dagen. Ik bedoel, de hele voorbereiding gaat een aantal maanden duren (assessment) en daarna kan pas de gehele aanvraag worden ingediend. Ik vind het een beetje krom, 14 dagen en mijn papieren gaan maandag de deur uit. Een normaal mens (ik dus :p) zou dat nooit meer in die tijd kunnen redden. Wat ik normaal zou hebben gevonden is dat per 1 april de aankondiging plaatsvindt dat op 1 augustus/september/oktober of zoiets, de passmark gewijzigd zal worden. Dat zou je een beetje tijd gunnen. Wat nu gebeurd is vind ik een beertje raar (het zijn toch Romeinen, toch?), maar goed er zal wel een reden voor zijn.
Ondertussen hebben we toch nog een (simpele) mogelijkheid gevonden om alsnog die 5 o zo belangrijke punten bij elkaar te schrapen. Erna gaat ook een assessment doen en die van haar is kan volgende week ook al de deur uit, we laten er nu geen gras over groeien :p . Als dat van haar erkend wordt is het weer geen probleem. Maar goed, we moeten nog afwachten. Ondertussen gaan we gewoon door met de rest van de aanvraag, we zullen wel zien of het de tijd, het geld en de moeite waard zal zijn.
WE GAAN ERVOOR!
En misschien is op 1 juli de definiering van het tijdelijk visum wel bekend en kunnen we via die weg naar Oz, we zullen wel zien.

NO WORRIES! (?)
 
:twisted:
Toen ik het hoorde kon ik wel schreeuwen van woede. Met veel pijn en moeite hebben we de laatste loodjes eindelijk afgerond en net op tijd opgestuurd. Dinsdag avond 6 april op de post gedaan (Met DHL).
En jullie raden nooit wanneer het aangekomen is! Wel pas om 12.00 uur australische tijd op dinsdag 13 april. (4 uur voor de deadline).
Aussies werken niet tussen goede vrijdag en 1 ste paasdag.
Het heeft dagen (het pakje) in Melbourne gelegen voordat het eindelijk naar Adelaide werd gevlogen. (dinsdag ochtend).

Ik kan jullie allen verzekeren dat wij (ik met mijn vriend) iedere dag meerdere malen met de DHL in nederland en in australie hebben gebeld met de vraag ... Wanneer het pakje verder ging naar zijn uiteindelijke bestemming.

Om de spanning erin te houden hebben we pas het blije nieuws (dat het optijd geleverd was) pas dinsdag avond, nederlandse tijd, bevestigd gekregen.
Die zelfde ochtend was de hoop al eigenlijk in onze schoenen gezakt. we belde op en bleek dat DIMIA al reeds gesloten was (het was daar in Adelaide pas 16.00 uur) . Dat noemen we nog eens werktijden.

We hebben nog geen officieele bevestiging gehad van DIMIA maar we hebben wel al geconstateerd dat ze ons geld al van onze credit card hebben geplukt.
Wonderbaarlijk !! En dat binnen twee dagen. En een ontvangst bevestiging moet 4 a 6 weken duren.

Nou nog maar afwachten of onze pakje in order is en dat het uiteindelijke zo begeerde plakkertje in onze paspoorten komt.

Wat je allemaal moet doen om een zo'n klein belangrijk plakkertje te krijgen.....

Maar waar een wil is is zeker ook een weg. Nu nog maar wachten en hopen dat het gaat slagen.

groet

nikkie
 
Back
Top