pay tv kabel tv

sylvia en rob

XPdite Sponsor
hallo
we zitten nu 6 weken in oz maar nog geen goede tv aansluiting
hoe zit het nou met kabel tv  of pay tv
wil wel graag kanaal 7 hebben (volgens mij veel nieuws op deze zender over queensland    of niet )
wie is de goedkoopste of hoe werkt het nou precies
we hebben een huurwoning dus liever geen schotel
iemand bekent met tv ontvangst

bedankt rob

oja  lekker weer hier en we hebben het fantastisch hier in scarborough qld :beach: :beach: :beach: :beach: :beach: :beach:

Chanel 7 is gewoon FTA (Free to air), net zoals ABC, 7, 9, 10 en SBS, dus kun je gewoon gratis met een antenne uit de lucht plukken. Eventueel kun je een settopbox kopen om het digitaal (en/of) HD te ontvangen. Kosten: niets, of 50-100 dollar voor een stettopbox.

Hier in west australie kan je gewoon de free to air zenders krijgen inderdaad ook met kanaal 7 en telstra en optus bieden voor iedereen nog een berg betaalde zenders

[quote author=tinusv link=topic=8682.msg115213#msg115213 date=1207180944]
Chanel 7 is gewoon FTA (Free to air), net zoals ABC, 7, 9, 10 en SBS, dus kun je gewoon gratis met een antenne uit de lucht plukken. Eventueel kun je een settopbox kopen om het digitaal (en/of) HD te ontvangen. Kosten: niets, of 50-100 dollar voor een stettopbox.
[/quote]

Many thanks Tinusv
weet nog niet wat een stettopbox is maar zal het ff checken. of wil jij het uitleggen
Hoeveel zenders heb je dan en hoeveel zenders heb je normaal?
Nu staat er een antenne op het dak maar we hebben meer sneeuw als beeld
ook enig idee wat de goedkoopste pay tv is want er zijn er zo veel
cheers rob

[quote author=sylvia en rob link=topic=8682.msg115133#msg115133 date=1207119846]
hallo
wil wel graag kanaal 7 hebben (volgens mij veel nieuws op deze zender over queensland     of niet )

bedankt rob

oja  lekker weer hier en we hebben het fantastisch hier in scarborough qld :beach: :beach: :beach: :beach: :beach: :beach:
[/quote]

Hoi Rob, moeten jullie dan niet gewoon buiten zitten en genieten van het weer?!Of staat de tv buiten?  :lol:  :grin:
En wij hier maar "genieten" van het donkere regenachtige weer.....  :-(
Ik hoop over een tijdje ook in die regio te wonen! Dus vertel maar veel op het forum hoe het jullie vergaat.

:cool: Ingrid

[quote author=skippie link=topic=8682.msg115272#msg115272 date=1207226194]
[quote author=sylvia en rob link=topic=8682.msg115133#msg115133 date=1207119846]
hallo
wil wel graag kanaal 7 hebben (volgens mij veel nieuws op deze zender over queensland     of niet )

bedankt rob

[/quote]

Hoi Rob, moeten jullie dan niet gewoon buiten zitten en genieten van het weer?!Of staat de tv buiten?  :lol:  :grin:
En wij hier maar "genieten" van het donkere regenachtige weer.....  :-(
Ik hoop over een tijdje ook in die regio te wonen! Dus vertel maar veel op het forum hoe het jullie vergaat.

:cool: Ingrid
[/quote]

Hi Ingrid

Het is hier goed toeven maar onze tv ontvangt alleen maar sneeuw met een klein beetje beeld
Ik wist zelf nog niet hoe ik voor een betere ontvangst kon zorgen dus daaom die vragen.
Toen we de eerste 2 weken hier in een vakantiewoning zaten hadden we beter beeld ( niet je van het maar toch ) en kon je het nieuws volgen en gelijk je engels een beetje opkrikken.
Vandaar dat een uurtje nieuws volgen leerzaam is en je blijft een beetje up to date.
Wij zitten elke dag en avond op onze queenslander veranda waar we zelfs doodgeprikt worden door de muggen.
We zijn alleen binnen om een biertje te pakken of om het nieuws te volgen.
Je hebt gelijk dat je hier buiten hoort te zijn maar dat doen we echt wel
Iedereen om ons heen liggen al om 9 uur op bed terwijl wij gezellig met de kaarsjes buiten zitten en leeggezogen worden door die muskietoos. haha
we hebben wel een paar flinke plensbuien gehad maar dat is wel nodif ivm met de waterschaarste.
Oja  de kids missen cartoon network wel een beetje en gtst enz maar je moet er wat voor over hebben.
Ze gaan al naar school met hun schooluniformpje.

Maar ik ga nu ff verder zoeken vwb tv aansluitingn cq ontvangst

weet iemand hoe je zo,n setupbox moet aansluiten en of je een digitale tv moet hebben en of die gewoon tussen de antenne aansluiting moet komen   
alle info welkom

bvd  rob

Hebben  julllie een kabeltje lopen van je antenne op het dak naar je tv? (da's gewoon zo'n stekkertje als we ook in nederland hebben) Zo ja, plug die in je tv. Heb je dan nog steeds geen goed beeld dan is er misschien iets mis met je antenne op het dak of de kabel naar je tv. Als dit goed is opgezet heb je gewoon alle 5 of 6 zenders (niet digitaal, maar wel goed......) ABC, SBS, 7, 9 , ten en misschien nog een Brisbane kanaal.

Een settop box is een apparaatje die je al voor $39.95 geloof ik kunt kopen, en die tussen de ploeg in de muur (je antenne dus) en je tv wordt aangesloten. De zenders hierboven genoemd zenden naast analoog, ook digitaal uit via bepaalde torens. Dit apparaat vertaald deze digitale signalen. Tis iets beter beeld (maar dat zou je wellicht niet missen als je niet anders weet). Wat ik wel handig daaraan vind dat je ook ABC2 hebt (maar geen Brisbane kanaal, zend niet uit digitaal). En je kunt programma info opvragen enzo.....Da's wel handig.

Nou, dat is het dus zo'n beetje qua gratis tv. Wil je nou meer zenders, dan zijn er allerlei betaal pakketten met allerlei variaties (basically Optus en Telstra(Foxtel). Daarvoor moet er bijvoorbeeld een kabel getrokken worden van de hoofdkabel (soms bijvoorbeeld een van die kabels die door de straat gaan), dus da's een installatie (tenzij dit reeds gedaan is door een vorige bewoner)

Als er iets mis is met je antenne op het dak kan je het een met een nieuwe antenne (powered of niet, oa te koop bij WOW) proberen, analoge of digitale manier.

Succes en veel kijkplezier!

Henriette

[quote author=henriette link=topic=8682.msg115341#msg115341 date=1207291072]
Hebben  julllie een kabeltje lopen van je antenne op het dak naar je tv? (da's gewoon zo'n stekkertje als we ook in nederland hebben) Zo ja, plug die in je tv. Heb je dan nog steeds geen goed beeld dan is er misschien iets mis met je antenne op het dak of de kabel naar je tv. Als dit goed is opgezet heb je gewoon alle 5 of 6 zenders (niet digitaal, maar wel goed......) ABC, SBS, 7, 9 , ten en misschien nog een Brisbane kanaal.

Een settop box is een apparaatje die je al voor $39.95 geloof ik kunt kopen, en die tussen de ploeg in de muur (je antenne dus) en je tv wordt aangesloten. De zenders hierboven genoemd zenden naast analoog, ook digitaal uit via bepaalde torens. Dit apparaat vertaald deze digitale signalen. Tis iets beter beeld (maar dat zou je wellicht niet missen als je niet anders weet). Wat ik wel handig daaraan vind dat je ook ABC2 hebt (maar geen Brisbane kanaal, zend niet uit digitaal). En je kunt programma info opvragen enzo.....Da's wel handig.

Nou, dat is het dus zo'n beetje qua gratis tv. Wil je nou meer zenders, dan zijn er allerlei betaal pakketten met allerlei variaties (basically Optus en Telstra(Foxtel). Daarvoor moet er bijvoorbeeld een kabel getrokken worden van de hoofdkabel (soms bijvoorbeeld een van die kabels die door de straat gaan), dus da's een installatie (tenzij dit reeds gedaan is door een vorige bewoner)

Als er iets mis is met je antenne op het dak kan je het een met een nieuwe antenne (powered of niet, oa te koop bij WOW) proberen, analoge of digitale manier.

Succes en veel kijkplezier!

Henriette
[/quote]

Bedankt
heb er net 1 gekocht en gelijk mooi beeld
nu alleen nog de kanalen instellen

bedankt voor de info
cheers rob vanuit sunny QLD

en Rob wil het een beetje werken :grin:

Als de analoge zenders al heel erg sneeuwig zijn dat kan het zo zijn dat het signaal sterkte en/of kwaliteit erg slecht is. Met een Settop box zal je dat niet 123 merken maar je hebt toch kans dat de digitale zender beginnen te blokken of wegvallen. Op zijn best heb je hier alleen af en toe last van als het een beetje tegen zit dan kun je niet alle 32? (in SA iig) zenders ontvangen.

Staat de antenne goed gericht? , controleer of er geen breuken in de kabels/ connectors zitten.

anyway succes :up:

[quote author=Bear link=topic=8682.msg115363#msg115363 date=1207306550]
en Rob wil het een beetje werken :grin:

Als de analoge zenders al heel erg sneeuwig zijn dat kan het zo zijn dat het signaal sterkte en/of kwaliteit erg slecht is. Met een Settop box zal je dat niet 123 merken maar je hebt toch kans dat de digitale zender beginnen te blokken of wegvallen. Op zijn best heb je hier alleen af en toe last van als het een beetje tegen zit dan kun je niet alle 32? (in SA iig) zenders ontvangen.

Staat de antenne goed gericht? , controleer of er geen breuken in de kabels/ connectors zitten.

anyway succes :up:

[/quote]

hi Bear

de zenders ( 7 stuks of zo ) kan ik nu helder ontvangen
de verkoper zei dat het er een stuk of 30 zou zijn
moet maar proberen uit te zoeken hoe ik de rest dus kan ontvangen

het is een hd digital

waarschijnlijk de rest manual opzoeken    ??????????????????????????????

bedankt voor de info

Hoi,

In Victoria ook een stuk of 7 Free-to-air, en niet de 32  :lol: waar Bear het overheeft.

Groeten Sander

author=sylvia en rob link=topic=8682.msg115368#msg115368 date=1207308897]
hi Bear

de zenders ( 7 stuks of zo ) kan ik nu helder ontvangen
de verkoper zei dat het er een stuk of 30 zou zijn
moet maar proberen uit te zoeken hoe ik de rest dus kan ontvangen

het is een hd digital

waarschijnlijk de rest manual opzoeken    ??????????????????????????????

bedankt voor de info

Sorry Rob moeilijk te zeggen van af hier. Helaas werkt elk merk net even iets anders. Misschien kun je in het settup menu dat ding laten zoeken op DTV en Analoog. Als je nu alleen 7 zenders hebt dan kan het zijn dat het dingetje alleen op analoog heeft gezocht.

Probeer anders gewoon met de Remote 70, 12 of 33 in te tikken. Voor de digitalen zenders zijn namelijk alle numers voor geprogrammeerd dus je kunt ze, na mijn weten, niet zelf onder een nummer zetten. Ook als je op de P+ toests blijft drukken geen anderen zenders dan die??

[quote author=r2d2 link=topic=8682.msg115405#msg115405 date=1207341219]
Hoi,

In Victoria ook een stuk of 7 Free-to-air, en niet de 32  :lol: waar Bear het overheeft.

Groeten Sander
[/quote]

Kan.., maar denk dat je toch wel meer dan 7 channels moet hebben ook in VIC...  :evil:

analoog:
2
3
7
9
10
-----------------
digitaal:
2 ABC
20? HD
22 ABC dig 1
23? ABC dig 2

3 SBS
33 SBS dig
34? SBS world news

9  digital
90 HD

7 digital
70 HD
77? guide

10
12 10HD

Zo uit mijn bolle koppie kom ik al tot 19 kanalen maar in SA kom ik dus tot 32.

Misschien een beetje flauw van mij,.. :p  omdat veel zenders dubbel zijn. Alhoewel die vlieger gelukkig ook al niet meer opgaat. Omdat 10 al is begonnen met zo nu en dan verschillende programmering op de 10 en 10HD channels. Ook zijn er wat radio (audio only channels) die meegeteld worden.

Anyway als ik hier een TV opnieuw instel, en dat gebeurd nog al vaak,.. met een digital tuner dan telt ie tot 31 of 32.. Wat maakt het ook uit. Er is toch geen r**t op TV. Nu helemaal met dat Gladiator op 7... damn wat een bochten serie :wall:

Hoi,

Goh, dat er zoveel TV-zenders waren... maar effectief hou je er maar weinig over. Wij hebben er met een antenne maar 4 (ABC, 7, 9, 10). Alleen SBS zie ik heel af en toe door de ruis heen. Dus dat maakt dan 5. Alle andere: nope!

Met een settopbox komen er dan een paar bij. Maar precies wat je zegt: al zouden ze 100 zenders hebben, de kwaliteit is zo slecht! Er zijn wat britse programma's die te pruimen zijn, maar that's about it. Ik mis vooral dingen als Discovery Channel (niet dat dat zo'n goede zender is, maar ik kon dat nog wel aardig lang volhouden), een goed journaal. Die van SBS gaat nog....

Groeten Sander

Inderdaad de HD channels heb je er dan extra bij (ik heb geen HD settop box, dus niets te ontvangen op HD).
En de set top box vangt inderdaad automatisch de signalen op en je wisselt dan ook van kanaal via de box afstand bediening (met dat handige overzichtlijstje!)

Zo ongeveer dat lijstje wat hieronder (of boven ;-) wordt genoemd zal wel ongeveer kloppen!

Toch fijn dat je nu beeld hebt, nie waar?

Henriette

[quote author=henriette link=topic=8682.msg115600#msg115600 date=1207523560]
Inderdaad de HD channels heb je er dan extra bij (ik heb geen HD settop box, dus niets te ontvangen op HD).
En de set top box vangt inderdaad automatisch de signalen op en je wisselt dan ook van kanaal via de box afstand bediening (met dat handige overzichtlijstje!)

Zo ongeveer dat lijstje wat hieronder (of boven ;-) wordt genoemd zal wel ongeveer kloppen!

Toch fijn dat je nu beeld hebt, nie waar?

Henriette
[/quote]

helaas geen hd tv dus heb maar 7 zenders
maar beter iets als alleen maar sneeuw :up:

:lol: :grin: Dan heb je het beter dan ik. Ik repareer misschien wel die zooi van de duurste 60" plasma tot 72" rearprojection TV's. Maar zelf zit ik te turen naar een vrij oud 21" CRT tv-tje met wat sprieten daarboven op. Die ik bij elke channel opnieuw moet bij stellen  :grin: Om het nog erger te maken die TV heb ik over gekocht van een NL-er voor 10 bucks omdat ie terug ging naar het kikker landje.

Over het algemeen zit ik achter de laptop, kijk ik een dvd'tje of ben ik op de PS3 aan het rammen :roll:
Cheers mate

Klein vraagje, werkt zo’n setupbox ook als je een draagbare antenne hebt? En dan heb ik het over die 2 sprieten die je op je tv kan zetten :)

Back