Pensioenfonds fysiotherapie

LoesWijnbergen

New Member
Hallo iedereen, zijn er hier toevallig fysiotherapeuten die recent in Australie zijn komen wonen? Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met de afhandeling van pensioen via de spf. Ik ben 28 en heb nu 4 jaar als fysiotherapeute gewerkt en dus ook al die tijd pensioenpremie betaald. Dat zal ondertussen wel een aardige som bij elkaar zijn. Maar wat is daarmee gang van zaken en wat is verstandig? Kan je het afkopen of eventueel beter door betalen? Ik ben hier een leek in dus adviezen kan ik hier goed bij gebruiken. Op de website van de spf kan ik er namelijk niet heel veel over vinden. Alleen dat het mogelijk niet afkoopbaar is, dan zou dat een hele nare manier zijn waarop de spf geld ontvangt...
Alvast bedankt voor de moeite! Groetjes Loes

Ik ben geen expert op het gebied van pensioenen. Maar hierbij mijn inzichten:
- je pensioen raak je niet kwijt; het feit dat je niet in Nederland woonachtig bent of stopt met bijdragen heeft daar niets mee van doen; je laat het staan tot je pensioengerechtigde leeftijd
- volgens mij kun je een Nederlands pensioen niet door blijven betalen (AOW is een andere zaak)
- de uiteindelijke uitbetaling bij pensionering hangt natuurlijk af van hoelang je hebt afgedragen en wat je inkomen was gedurende die tijd; hoe dat precies zit moet je bij de SPF nagaan

Hoop dat het helpt. En ik sta open voor korrekties van deskundigen op pensioengebied.

Ik ben geen expert op het gebied van pensioenen. Maar hierbij mijn inzichten:
- je pensioen raak je niet kwijt; het feit dat je niet in Nederland woonachtig bent of stopt met bijdragen heeft daar niets mee van doen; je laat het staan tot je pensioengerechtigde leeftijd
- volgens mij kun je een Nederlands pensioen niet door blijven betalen (AOW is een andere zaak)
- de uiteindelijke uitbetaling bij pensionering hangt natuurlijk af van hoelang je hebt afgedragen en wat je inkomen was gedurende die tijd; hoe dat precies zit moet je bij de SPF nagaan