Pensioenregeling

Jidske

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, maar weet niet zo goed waar ik deze moet plaatsen, dus doe ik dat maar hier.

Ik krijg vanmiddag bezoek van een adviseur van het adviescentrum zorg en welzijn die met mij komt praten over de pensioenregeling en pensieonfondsen ed. met het oog op de toekomst.
Toen ik hierover gebeld werd vertelde ik die man dat ik over een paar jaar voorgoed naar het buitenland vertrek en dat ik dus het nut niet zag van een bezoek van zo'n adviseur. Deze wist mij te vertellen dat het juist heel belangrijk is om je pensioen vooraf goed te regelen juist als je naar het buitenland vertrekt  :|

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit soort dingen. Heeft Australie ook een pensioen regeling en hoe zit het dan met het opgebouwde pensioen in Nederland, neem je dit dan automatische mee?
Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Groetjes Jidske

Succes, ik heb hem afgewimpelt. Mocht ie nou iets intressants te zeggen hebben dan hoor ik het wel...

Jidske, er zijn op verschillende draadjes veel informatie te vinden over de pensioen regeling in Australie.
Ik heb er veel over geschreven, dus via mijn profiel kun je hier alles over lezen.

Betreffende je opgebouwde pensioen in Nederland heb je 2 mogelijkheden.
Of je probeert het af te kopen en dat ligt aan een aantal zaken, maar vooral moet je bewijzen geemigreerd te zijn naar een ander land.
Anders kun je het laten staan en kun je het pensioen claimen op het moment dat je 65 wordt in Audtralie.
Tegen die tijd heb je weer 2 mogelijkheden, ofwel je probeert het af te kopen , ofwel je neemt het gewoon op per normale maandelijkse uitkering.

Het ligt vooral aan je huidige leeftijd en ik zou aanraden om het voorlopig te laten staan en pas na een aantal jaren het in Nederland proberen af te kopen.
Echter het is best mogelijk dat je dat niet kunt en dus gewoon tot je 65e moet wachten.
Het laatste is met mij ook het geval, maar ik koop het af op mijn 65e.
Cheers
Jan

Back