Periode van offshore zijn bij verkrijgen Offshore Skilled Independant Visum

DaVinci

New Member
G'day everybody,

Ik verblijf momenteel op een Working Holiday Maker in Australie. Vlak voor mijn heb ik mijn Skills Assessment aanvraag de deur uit gedaan. Na een paar weken kreeg ik bericht dat deze was goedgekeurd! Hoera  :up: Vervolgens gelijk mijn permanente visum aanvraag de deur uitgedaan. Kon nog net voor het wijzigen van de regels 1 september 2007. Het is nu afwachten geblazen. Het kan wel en tijdje duren als ik de berichten van DIMA zo lees. Het doorvoeren van nieuwe regels heeft de voortgang van visumaanvragen er niet beter op gemaakt  :lol: Ik heb tot 29 juli 2008 een WHM dus ik heb nog even de tijd gelukkig.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de procedure als je een offshore visum krijgt toegewezen maar in Australie verblijft. Ik heb begrepen dat je Australie moet verlaten voor een bepaalde periode om dan terug te keren via de douane om je visum te activeren. DIMA doet vaag over de periode dat ik daadwerkelijk buiten Australie moet zijn. Heeft iemand een idee hoe lang dit ongeveer is?

Ik ben van plan om naar Nieuw Zeeland te gaan. Dit is het dichtst bij en waarschijnlijk het goedkoopste. Zo zie ik ook nog eens wat van de wereld...  :wink:

Alvast bedankt voor reacties en ik wens iedereen die in het proces zit van emigreren succes!

Groetjes,

Vincent

Back