Permanent visa grant! :)

marinke

New Member
Hoi hoi,

Vind het altijd leuk om iedereens verhalen hier te lezen, post zelf niet zo heel vaak wat, maar vond dit wel t posten waard!

Ik heb namelijk sinds een week een Permanent Visa!! Visa 189 Sponsored Skilled Migrant :) Wooohoo!
Het is uiteindelijk allemaal super snel gegaan, als ik bedenk dat ik nog maar een jaar geleden, precies rond deze tijd, begon met het hele proces.
Het zag er een tijdje ongunstig uit, omdat ik 5 punten tekort kwam, maar na een gesprekje met de directeur van Skilled Migration Northern Territory, bleek dat ze staan te springen om Social Workers en dat ze me als state wilden sponsoren! Dit gaf me dus een extra 5 punten en heeft het hele visa proces versneld.
Het laatste document waarop ik nog aan t wachten was een paar weken geleden was mn VOG uit Nederland, de rest had ik al maanden geleden geregeld.
VOG kwam binnen 2 weken binnen, meteen gemaild naar mn Visa case officer, dag erna: Visa grant!!! Super blij :)

Tijdens dit hele proces zakte me de moed wel eens in de schoenen, maar achteraf gezien valt t eigenlijk best mee! Don't give up! :-D

Groetjes Marinke, Darwin NT
 
Hi, Marinke

Goed om eens een positief verhaal met een doorbraak te lezen, gefeliciteerd!

Ik heb net 5 weken genetwerkt in Sydney om in contact komen met organisaties die loopbaanbegeleiders of social workers nodig hebben. Als career advisor denkt men met een recruiter te maken te hebben, wat natuurlijk ook leuk is, maar waarvoor ik te weinig sales ervaring heb. Terug dus naar het sociaal werk om kans te maken op een visum. Hoewel ik daar al een aantal jaar uit ben, maakt je bericht me toch blij.
Toch maar ergens beginnen waar tekorten zijn!
Mijn achtergrond zit in het werken met vluchtelingen, migranten en reclasseringsklanten. Weet je of daar ook vraag naar is in NT???

Ik ben naarstig op zoek naar namen van organisaties in dat werkveld, maar niets komt naar voren. Ook recruiters in NSW en VIC en zelfs de AASW konden mij die niet noemen
Voor een state sponsorship het ik te weinig punten vanwege mijn leeftijd. In het sociaal werk is die juist weer geen nadeel. Nu rest mij de optie voor een tijdelijke 457.

Mocht je locale informatie hebben voor sociaal werk in Darwin e.o., dan hou ik me aanbevolen natuurlijk!

Alvast een goede start!

Groetjes uit een koud Amsterdam,
Ilse









Hoi hoi,

Vind het altijd leuk om iedereens verhalen hier te lezen, post zelf niet zo heel vaak wat, maar vond dit wel t posten waard!

Ik heb namelijk sinds een week een Permanent Visa!! Visa 189 Sponsored Skilled Migrant :) Wooohoo!
Het is uiteindelijk allemaal super snel gegaan, als ik bedenk dat ik nog maar een jaar geleden, precies rond deze tijd, begon met het hele proces.
Het zag er een tijdje ongunstig uit, omdat ik 5 punten tekort kwam, maar na een gesprekje met de directeur van Skilled Migration Northern Territory, bleek dat ze staan te springen om Social Workers en dat ze me als state wilden sponsoren! Dit gaf me dus een extra 5 punten en heeft het hele visa proces versneld.
Het laatste document waarop ik nog aan t wachten was een paar weken geleden was mn VOG uit Nederland, de rest had ik al maanden geleden geregeld.
VOG kwam binnen 2 weken binnen, meteen gemaild naar mn Visa case officer, dag erna: Visa grant!!! Super blij :)

Tijdens dit hele proces zakte me de moed wel eens in de schoenen, maar achteraf gezien valt t eigenlijk best mee! Don't give up! :-D

Groetjes Marinke, Darwin NT
 
Hoi Ilse,

Thanks, ben zelf ook super blij dat t me eindelijk gelukt is :)
Vroeg me inderdaad ook af wat Mountains vraagt, want voor state sponsorship hoef je geloof ik geen bepaalde leeftijd te hebben hoor. Je krijgt op de points list wel meer punten voor bepaalde leeftijds groepen, zo heeft leeftijdsgroep 25-30 de meest aantal punten, maar geloof niet dat je onder een bepaalde leeftijd hoeft te zijn voor state sponsorship.
Je kan wanneer je je Social work degree door de AASW laat keuren, ook je werkervaring in NL als social worker laten keuren. Dit moet minimaal 3jaar zijn, levert ook weer extra punten op :)
Ik heb zelf weinig ervaring in vluchtelingen, migranten en reclasseringsklanten werk, dus durf ook niet met zekerheid te zeggen of hier veel vraag naar is in Darwin. Ik weet dat er een grote vraag is naar Social Workers in het algemeen hier in Darwin en dat je met relevante werkervaring hier een heel eind komt!
Kijk voor werk in Northern Territory eens op deze website: http://www.careers.nt.gov.au/Pages/default.aspx
Ik werk zelf voor het government department of Correctional services. Dep of Children and families, dep of health and dep of Education, zijn ook goeie om naar social work banen te zoeken. T enige nadeel van government baan is dat ze je sowieso niet sponsoren.
En verder is het denk ik het makkelijkst om werk te vinden door hier te zijn en mensen en organisaties bellen/bezoeken. Al zie ik dat je net zo'n soort trip gehad hebt!
Nouja mocht je naar Darwin komen, ik help je graag :) Succes!
 
Hi, Marinke

Ik heb mijn situatie al laten beoordelen door 2 migrationofficers en beiden kwamen tot de conclusie dat ik niet aan de punten voor een state sponsorship zal kunnen voldoen. Diploma en papieren prima, maar geen punten voor mijn leeftijd (46). De Correctional Services is inderdaad waar mijn werkervaring onder valt. Heb jij uiteindelijke wel een state sponsorship visa gekregen? Of een andere?
Wellicht kan ik mijn kansen nog verleggen.....

Grt,
Ilse






Hoi Ilse,

Thanks, ben zelf ook super blij dat t me eindelijk gelukt is :)
Vroeg me inderdaad ook af wat Mountains vraagt, want voor state sponsorship hoef je geloof ik geen bepaalde leeftijd te hebben hoor. Je krijgt op de points list wel meer punten voor bepaalde leeftijds groepen, zo heeft leeftijdsgroep 25-30 de meest aantal punten, maar geloof niet dat je onder een bepaalde leeftijd hoeft te zijn voor state sponsorship.
Je kan wanneer je je Social work degree door de AASW laat keuren, ook je werkervaring in NL als social worker laten keuren. Dit moet minimaal 3jaar zijn, levert ook weer extra punten op :)
Ik heb zelf weinig ervaring in vluchtelingen, migranten en reclasseringsklanten werk, dus durf ook niet met zekerheid te zeggen of hier veel vraag naar is in Darwin. Ik weet dat er een grote vraag is naar Social Workers in het algemeen hier in Darwin en dat je met relevante werkervaring hier een heel eind komt!
Kijk voor werk in Northern Territory eens op deze website: http://www.careers.nt.gov.au/Pages/default.aspx
Ik werk zelf voor het government department of Correctional services. Dep of Children and families, dep of health and dep of Education, zijn ook goeie om naar social work banen te zoeken. T enige nadeel van government baan is dat ze je sowieso niet sponsoren.
En verder is het denk ik het makkelijkst om werk te vinden door hier te zijn en mensen en organisaties bellen/bezoeken. Al zie ik dat je net zo'n soort trip gehad hebt!
Nouja mocht je naar Darwin komen, ik help je graag :) Succes!
 
Oh shit 46, dan val je er inderdaad net buiten! Super irritant! Paspoort vervalsen? ;) Ik heb visa 190, state sponsored skilled migration. Maar die 15 punten die je tekort komt, zullen moeilijk op een andere manier te behalen zijn dan ben ik bang... Hmm lastig.. Tenzij je minstens 8jaar social work ervaring hebt? Dan zou je met state sponsorship nog 5 punten tekort komen. 489 visa geeft wel extra punten, maar hoe dat visa precies werkt weet ik niet, me nooit in verdiept.
Gr Marinke
 
Back
Top