Perth of Brisbane...

Huh mensen op deze manier adviseren is onmogelijk tenslotte heeft iedereen een eigen smaak! Ben je zelf al eens in beide steden geweest, of ben je zelfs helemaal nog nooit in australie geweest??
Waarvoor wil je naar 1 van deze 2 steden? Is dit werk, omgeving, klimaat,gezins samenstelling, zomaar een gok....kortom zomaar een advies geven is niet te doen dus als we je al kunnen helpen zal je toch wat meer info moeten geven.

Maar zelfs dan blijft het moeilijk zo niet onmogelijk om je advies te geven en zal je altijd te maken hebben met de voorkeur van degene die een antwoord post.

Mijn advies ga beide steden indien mogelijk eens goed bekijken als je echt een keuze wilt maken. Ga je op een skilled dan zou je de eerste weken/maanden eens rond kunnen reizen om zo een keuze te maken.

Chantal
 
Ik ben in Brisbane geweest. Prachtige stad. Ben er verliefd op. Maar ik hoor ook goede verhalen over Perth. Vandaar.
 
ik kan alleen maar Brisbane zeggen, ben nog nooit in Perth geweest, zal ook wel mooi zijn, maar is zo ver weg.  :lol:

Woon hier nu 4 jaar en ben tevreden.
maar inderdaad als je twijfelt ga beide steden nog een keer bezoeken voor dat je de keuze maakt. en je zit er niet aan vast, je kan je boeltje weer oppakken en verhuizen als het niet bevalt

de groeten,

Hein
 
Perth!! Maar je hebt er inderdaad weinig aan om dat zo te horen, dat kan voor een ieder anders zijn. De beste tip is inderdaad om in ieder geval een kijkje te nemen in Perth (omdat je Brisbane al kent) voor een paar weken voor je je definitieve besluit neemt. Wij zijn zelf nog nooit echt in Brisbane geweest (alleen doorheen gereden ;-) ), maar een belangrijk verschil is dat het in Perth een stuk droger is, en dat is heel aangenaam in de zomers. Ook leuk is dat de zon hier aan de oceaan kant ondergaat. Voor wat betreft werk is er volop werk te krijgen in Perth (werkloosheid in Perth is iets van 3,5 %, laagste ooit in heel Australie).
Neem een kijkje hier!!
 
[quote author=Onderduiker link=topic=6994.msg89017#msg89017 date=1178304643]
Oké, je gaat emigreren en je moet kiezen: Perth of Brisbane? Wat wordt het? En waarom..?

Brand los!  :smile:[/quote]

Darwin, city of plenty mate.....

You named , Darwin have it. really ,everything is here

Jack :evil:
 
Ik woon in Perth, maar zou denk ik liever in Brissie wonen: warmer weer (Ja, Perthpete, ik vind dat benauwde wel fijn) en groener. Maar het gras is altijd groener.... dus ik blijf fijn hier in Perth for now.

BEHALVE als we een baan in Darwin vinden. Dan kom ik kennismaken met jou, Jack!
We zijn weg van North WA en NT, en al helemaal crazy van de Kimberley, maar tot nu toe te veel een stadsmens om er te wonen...

Groet en succes met je keuze, Onderduiker!
Inacar
 
Inacar, over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat je 'klam' zou apprecieren ;-) Maar ook heel verstandig om 'groener aan de overkant' te realiseren ....
 
Nog nooit in Perth geweest. Maar wil toch ook even een pro voor Brisbane erin gooien. Het ligt erg "centraal". 100 km van de prachtige sunshine coast. 1000 k's naar Sydney, hebben wij laatst nog 3 dagen gedaan. Gewoon met de auto op en neer. Zelfs Melbourne is nog te doen met de auto (maar niet voor een lang weekendje hoor!) En voor wat betreft klam, dat is alleen tijdens de zomer. Dus 3 maandjes ongeveer. Voor de rest van het jaar hebben we heerlijk weer! De herfst en winter is hier geweldig!!

Ik ben op mijn plek!
 
Misschien ergens tussen Perth en Brisbane in? In Albury bijvoorbeeld :grin:. Veel werkgelegenheid in veel beroepen, bergen op een uurtje rijden (voor het skiën), zee op 350 km, Melbourne op 350 km, Sydney op 575 km, groot stuwmeer op een kwartiertje rijden en de Murray River die dwars door stad kronkelt. Kortom, het paradijs op aarde :grin:.

Erna
 
[quote author=Lin link=topic=6994.msg89544#msg89544 date=1178876403]
Nog nooit in Perth geweest. Maar wil toch ook even een pro voor Brisbane erin gooien. Het ligt erg "centraal". 100 km van de prachtige sunshine coast. 1000 k's naar Sydney, hebben wij laatst nog 3 dagen gedaan.color]
[/quote]

Voor de centrale ligging zou ik naar Ayers Rock. Dat ligt pas centraal.
Ik vindt Brisbane een beetje ver van Pemberton enzo afliggen.  :lol:
Dus kies ik uiteraard voor Perth, anders woonden we daar ook niet.
 
Perth natuurlijk! The sunniest city in the sunniest state! =)!

Ik ga wonen in de Suburb Rockingham wat een uur rijden is van Perth, maarjah, WA en Perth zijn gewoon mystiek, net als australie! Maarjah, ik zou er niet willen vertrekken, ik zag me meissie voor het eerst op het vliegveld van Perth, die herinneringen wil je dichtbij houden haha!

Besides, mocht je het wat kouder willen zoeken, kan je altijd nog naar Mandurah of Albany Region! Daar is het klimaat meer naar nederlandse maatstaven! Ik kan niet wachten, Perth 4eva. Ze zijn wel erg lang met die busterminal bezig geweest en het OV komt eindelijk ook naar Rockingham (naast de bus dan, trein gaat sneller!).

Besides Perth has it all, toch PerthPete, het is voor mij me tweede thuis, want jah, ik laat wel een gehele familie achter, dont forget your roots. Heelveel dutchies in Aussie WA land, ik hoop veel van jullie tegen te komen. Hopelijk nog veel 4x4 gekken (naast mij dan) en ook nog duikers? Gelukkig heb je in Rockingham wel nederlandse drop *pfeeeewwww!!!!*! Go Perth & Rockingham!

Besides, the swan, is gewoon amazing, kan niet wachten op december, met me gehele beide families in perth (dus de nederlandse en australische), history in the making, which you already find unforgetable! =) Besides, heelveel auzzies mates wonen in WA, wil ik niet kwijt, alleen jammer dat hele grote artiesten (zoals U2 en Linkin Park) niet naar Perth komen, but hey, thats to bad for them.

Woohoo!

Ben =)
 
Ben, als je 4x4 "gek" bent, of 4x4 hooked zoals wij, dan heb ik een link voor je.
De 4WD club waar wij lid van zijn en vaak tripjes gaan maken.
Dit lange weekend gaan we naar Snotty Gobble, ten zuiden van Pemberton aan de kust.
http://www.alltracks4wd.com/

By the way, de witte Pathfinder, dat zijn wij.

Groetjes,
Wilco
 
Hee Wilco,

We hebben je pathfinder gezien hoor, super! Lijkt een beetje op wat wij in Suriname deden (hebben we ruim 2 jaar gewoond) alleen was de omgeving nog wat tropischer en natter! Gaan jullie kids ook mee op alle trips? Of zijn er trips die te gevaarlijk zijn?

Groetjes Marie
 
Groot gelijk Ben!! Niets meer aan toe te voegen...

(Ik denk alleen wel dat Rockingham ietsje minder ver dan 1 uur is van Perth (CBD) ?)
 
Nou, dat zal weinig schelen hoor.
We zijn in onze vakantie een aantal keren van Waikiki naar Perth gereden.
Maar straks, met de trein, zal het wel wat sneller kunnen.
Ik hoop dat wij het over een tijdje het weer eens kunnen gaan proberen :grin:

En dan hoop ik ook dat deze verse Padi scuba divers (afgestudeerd at Rockingham Beach) daar in de buurt een permanent stekje mogen gaan betrekken.

Bart (en Miranda en Boris)
 
Marie, als het een weekend trip is gaan de kids mee.
Laatst heb ik een vriend mee genomen, maat we proberen met z'n allen te gaan.
 
Wilsil: Jaaaahh, lijkt me gaaf, vorige keer in australie had iedereen een radio, allemaal onzin praten, op een gegeven moment zei ik wat woorden in het nederlands en toen was het stil. een minuut later, wooott, what are yea saying dude? :p Ik heb heel wat maten met 4x4 WD ben naar lancelin en regio rockingham geweest (althans de 4x4 tracks), helaas zal ik niet meteen het geld hebben om een leuke 4x4 te kopen, dan is de vraag nog echter of me vriendin hem wel vies wil hebben. Ik wil zo'n goedkope bak, dan maakt het je niet uit of er deuken in komen *lol*!.

Perthpete, ah, s'avonds red ik het in 30-40 minuten :p alleen uitkijken voor police in civilians en drunk drivers controles. Als je ziet hoeveel er wel niet drinken en dan nog gaan rijden. De Designated driver daar de bob, is er niet altijd helaas. Maarjah, normaal een uur rijden. Soms 2 uur, legt eraan hoelang de files zijn *welke files :p* voor ons kinderspel voor de aussies hel, totdat ze in nederland komen haha.

Hey bart, er zijn veel ontwikkelings projecten in rockingham en in de buurt van rockingham. Ik heb een huisje ongeveer 2 minuten van het strand, winkels en uitgaansgelegenheden. Gelukkig voor mij natuurlijk. Als je real estate zoek adviseer ik je om eerst goed te verdiepen in hoe het in australie zijn gangetje ga. In ieder geval, hoop je ooit als mijn buurman te mogen rekenen!

nog eventjes en dan zit ik in Rockingham :D

~Ben
 
Back
Top