Perth of Brisbane

Zuidema

New Member
Beste mede-forumleden,

Geef ons eens een goede reden om naar Perth te gaan i.p.v. Brisbane!!!
Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover. Wij staan voor dit dilemma :lol:

Groeten,
Connie

[quote author=Zuidema link=topic=1065.msg8162#msg8162 date=1107178161]
Beste mede-forumleden,

Geef ons eens een goede reden om naar Perth te gaan i.p.v. Brisbane!!!
Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover. Wij staan voor dit dilemma :lol:

Groeten,
Connie
[/quote]
Misschien een leuk "polder"compromis.... Alice Spings :evil:

Eh......omdat je dan WEL de zon in zee onder kunt zien gaan?  :)

Rustiger dan de oostkust? Waarschijnlijk ook nog wat goedkoper? En ik vond zelf Fremantle heeeeeel erg leuk. Perth is wellicht "gezelliger" dan Brisbane heb het gevoel dat Brissie allemaal wat uitgebreider is.  Maar verder weet ik het niet wij wonen namelijk in Brisbane :up: en ben dus niet helemaal objectief.

Groetjes
Syl

Hallo Syl,

Wij zijn benieuwd waar jullie wonen en hoe het bevalt,
Wij komen in mei aan in Brisbane en verblijven 3 weken in Redcliffe.
Op diverse sites hebben wij ons georienteerd naar de suburbs, maar zien door de bomen het bos niet meer!
Redcliffe lijkt erg aantrekkelijk, want aan zee, maar wel iets verder van CBD,
Daarnaast trekt ook Ipswich ons aan, er is veel aanbod en de huurprijzen zijn redelijk.

We hebben maar 3 weken om een huis te vinden (dit ivm de aankomst van onze katten na de 30 dagen quarantaine)
dus zullen we flink wat rond Brsibane rijden om ons te orienteren.
Je begrijpt; tips zijn van harte welkom.

Groet, Pauline en Remco (nu nog vanuit Tilburg!)

Hi Pauline & Remco

Wij wonen "ergens" tussen Brisbane & The Gold Coast in een suburb called Edens Landing. Wij hebben het op zich heel erg naar ons zin hier. Maar wij zullen uiteindelijk toch wel ergens anders heen gaan denk ik. Zou zelf graag dichter aan zee willen wonen of meer richting het noorden (Mackay?)

Redcliffe is heel aantrekkelijk. De sunshine Coast is schitterend en er is een hoop te doen. Aan zee, goede facilities. Vlakbij de beautifull Glass House Mountains, etc. en niet al te ver van Brisbane city!

Ik ben zelf niet zo heel erg weg van Ipwich alhoewel je er nog schitterende huizen voor heel redelijke prijzen kunt kopen. Ipswich is zich wel heel erg aan het ontwikkelen (zeker vegeleken met een jaar of 5/6 geleden)

Willen jullie direct een huis gaan kopen? Je kunt toch ook eerst een woning huren, want om nou in drie weken thuis het huis van je dromen in een super suburb te vinden? Het is prettig om eerst een beetje een "feel for the place" te krijgen voordat je jezelf ergens definitief (?) vestigd.

Wel spannend allemaal he? Je moet gewoon even op een rijtje zetten wat je graag zou willen.
Wil je dicht bij zee, de mountains, de stad?
Wil je een unit, een huis met een tuintje of een huis met een lap grond?
Wil je dicht bij openbaar vervoer, etc, etc. en in welk gebied ongeveer.

Groetjes
Syl

Perth heeft meer 'seizoenen'. En het is minder humid(vochtig) in de zomer. Brisbane is meer tropisch dan Perth.

Het is kleiner en dus rustiger, en de huis prijzen zijn nog wat lager.

Mooiere stranden, en Perth ligt ook aan het strand, Brisbane niet.

Maar ook minder (keus aan) banen in sommige beroepen, en lagere lonen waarschijnlijk.

Ach, ik denk dat beide wel goed bewoonbaar zijn hoor!

Maar nu, over je keus aan suburbs....
Heb je www.britishexpats.com/forum al ontdekt?
Gebruik de zoek functie en gij zult heeeeel veel vinden!  :lol:
Redcliffe wordt daarop weleens beschreven als 'Deadcliffe', en Ipswich(en een groot deel van de City of Logan) is zo ongeveer de slechtste wijk van Brisbane(hoons enz), en is ook een paar graden heter in de zomer als aan de Bayside etc.

Laat je niet verleiden door de goedkoopste prijzen, daar is vaak een reden voor...

Maar goed, ik heb er dus zelf helemaal geen ervaring mee, maar de meeste mensen op het BE forum lijken het wel over eens....

Succes met de beslissingen!!!

groetjes

Simone

p.s. ik dacht dat ik las dat Redcliffe wel aan het transformeren is? Misschien is het wel heel erg veranderd?

Hi Simone

Inderdaad, Redcliffe is inderdaad waanzinnig veranderd in de laatste paar jaar, ten goede!
Ik woon en werk zelf zo ongeveer in Logan City en je moet inderdaad erg opletten in welke suburb je gaat wonen. Wij wonen op zich perfect en op zich in een goede suburb.

Hi all

Zat er vandaag nog eens over na te denken in de auto en de volgende Suburbs (enigszins in de buurt van Brissie) zijn meer dan goed bewoonbaar! :)

Cleveland, Wynnum, Alexandra Hills, Bribie Island

Met de opbrengst van een redelijk huis in Nederland kom je al gauw een heel eind. Bovenstaande plaatsen liggen allemaal zo goed als aan de kust maar zijn voor een hoop Queenslanders toch een beetje stevig geprijst.

Groetjes
Syl 

Wij gaan ook richting Brisbane waarschijnlijk. Ik vind dat wel erg leuk, want het ligt niet zo geisoleerd als Perth. Inwoners van Perth noemen het ook wel de meest geisoleerde metropool van de wereld.
Mark heeft nu 1 duikbrevet en wil er meer halen, het liefst op het Great Barrier Reef. Ik wil ook wel gaan duiken. Je bent ook sneller in grote plaatsen in de buurt. De dichtsbijzijnde grote stad vanaf Perth is toch Adelaide op 2700 km.

Back