Perth vs Brisbane

quinox

New Member
Wanneer je gaat emigreren is het verstandig om de juiste keuze te maken wat betreft de stad waar je gaat wonen. Dit geldt zeker wanneer je nog nooit in OZ bent geweest.

Daarom wil ik een draadje starten (mocht deze er nog niet zijn) wat de voors en tegens zijn om in Perth of Brisbane te gaan wonen.

Ik wil het dan hebben over het klimaat en de omgeving.

Groet,

Roland
 
Tja, altijd erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren en ideeen... Persoonlijk nooit echt in Brisbane geweest, maar wel verhalen gehoord natuurlijk:
Perth = droge warmte <=> Brisbane = vochtig(er) / benauwder
Perth = provincie stad <=> Brisbane = echte(re) stad
Perth = enige grote stad in een straal van een paar 1000km (Djakarta geloof ik de dichtsbijzijnde) <=> Brisbane 'dichterbij'

Ik verwacht ook wel wat items hier van Annemiek/Maluka b.v. en nog wat anderen :) :)
 
Perth is een klein stadje in the middle of nowhere...... Brisbane is een echte stad en ligt in DE vakantie streek van Australia.
Queensland is de mooiste streek. Gold Coast, Sunshine Coast en regenwoud allemaal binnen handbereik.

Ik ben uiteraard wel partijdig aangezien ik in Brisbane woon  :)
 
[quote author=quinox link=topic=9520.msg129133#msg129133 date=1229343596]
Wanneer je gaat emigreren is het verstandig om de juiste keuze te maken wat betreft de stad waar je gaat wonen. Dit geldt zeker wanneer je nog nooit in OZ bent geweest.

Daarom wil ik een draadje starten (mocht deze er nog niet zijn) wat de voors en tegens zijn om in Perth of Brisbane te gaan wonen.

Ik wil het dan hebben over het klimaat en de omgeving.

Groet,

Roland
[/quote]
Hoi Roland,

Wanneer je een voor jou juiste beslissing wilt nemen, zou ik beide plaatsen gaan bezoeken. Perth en Brisbane zijn een wereld van verschil en je moet de sfeer van een stad toch echt zelf proeven vind ik altijd. Persoonlijk vind ik Brisbane helemaal niets, maar dat is gebaseerd op mijn eigen ervaring. Er zijn hier zat mensen die zich er helemaal  :up: voelen.

Perth heeft wat mij betreft een veel prettiger klimaat: droog en warm. Brisbane is enorm vochtig. Verder voelde ik me in Brisbane niet op mijn gemak. Moeilijk uit te leggen.

Waarom de keuze Brisbane en Perth en niet de andere grotere steden? Ben benieuwd  :smile:
 
[quote author=quinox link=topic=9520.msg129133#msg129133 date=1229343596]
Wanneer je gaat emigreren is het verstandig om de juiste keuze te maken wat betreft de stad waar je gaat wonen.
[/quote]

Er zijn meer plekken in Oz dan de grote state capitals...   :p
 
Hoi Roland,

Ik sluit me aan bij Dijnnas. Je moet beide bezoeken om een vergelijk te kunnen maken.
Ik had ook helemaal niets met Brisbane toen ik daar was en daarentegen vond ik Perth een geweldig leuke stad.
Het is toch iets dat je zelf moet beleven.
Wij zijn uiteindelijk in Melbourne terecht gekomen vanwege de vele familiecontacten en het eenvoudig naar Tasmanie kunnen reizen naar nog meer familie.
Persoonlijk vind ik Tasmanie de mooiste staat maar zoals ik al zei je moet er gewest zijn  oom vergelijkingen te kunnen maken, want sinds we nu dus in Victoria wonen ben ik deze staat ook meer gaan waarderen.

Succes met het maken van een keuze.

Gerrit
 
Dijnnas:
Keuze Perth, Brisbane is gemaakt mede om het klimaat. Beide hebben ongeveer, naar mijn inziens, dezelfde winter temperaturen, terwijl Sydney, melbourne, Canberra en adelaide weer een stuk frisser zijn in de winter. (correct me if i'm wrong). Maar als iemand ook vergelijkingen wil maken van de andere grote steden graag. Vooral Sydney vindt ik ook wel interessant omdat in mijn vakgebied daar veel werk te vinden is.

Nu heb ik wel gelezen dat je in Perth veel last van vliegjes hebt en vrij winderig is (lol...niet de vliegjes).

r2d2:
Australie bestaat inderdaad uit meer dan alleen de grote steden, maar als ik dan even naar mijn eigen beroep kijk (linux systeembeheerder), kom ik deze niet echt tegen in de outback of kleine steden. Daarvoor moet ik toch al snel naar de grote steden trekken. Vandaar ook deze keuze.

groet,

Roland
 
volgens deze calculator is er niet veel verschil in kosten van levensonderhoud : http://www.australia-migration.com/page/Cost_of_Living_calculator/95:thumbup:
 
Nu heb ik wel gelezen dat je in Perth veel last van vliegjes hebt en vrij winderig is (lol...niet de vliegjes).

Voordeel van de wind: geen vliegen meer.

Valt op zich nog wel mee. We zijn in Kalgooorlie en Kalbarri geweest, daar had je pas echt last van de vliegen.
Die vliegennetjes werken perfect.
 
[quote author=magda link=topic=9520.msg129219#msg129219 date=1229474846]
Ik zou niet teveel op deze calculator vertrouwen, hij werkt nog met guldens ipv euro's
[/quote]

In Brisbane (en volgens mij in Perth ook  :grin:) wordt met dollars (uit)betaald.  :smile:
 
Back
Top