Perth

ironhead_mars

New Member
hi all
als ik zo een beetje door het forum wandel zie ik maar weinig over Perth of mensen die er heen gaan
waarom is dit ?
is er weinig werk in die regio ?
is het niet erg aantrekkelijk om daar te wonen ?
is een bepaalde regio in oz meer booming dan een andere ?
queensland wordt ook de goldcoast genoemd is dit door het mooie weer of is daar een hoop werk ?
wat een vragen allemaal maar ja beter redelijk geinformeerd dan op de bonnefooi

[quote author=ironhead_mars link=topic=879.msg6755#msg6755 date=1104230843]
hi all
queensland wordt ook de goldcoast genoemd is dit door het mooie weer of is daar een hoop werk ?
[/quote]

Hoi Ironhead !

Er zijn wel een aantal mensen hier die naar Perth zijn gegaan (Simone) of nog zullen gaan (Sander), maar de oostkust is meer in trek. Voor zover ik dat weet komt dat omdat er meer steden aan deze kust zijn gevestigd.

Queensland word ook wel de 'Sunshine state' genoemd om de eenvoudige reden dat de zon hier vele uren per dag schijnt ! In Queensland liggen twee bekende kuststroken: the Sunshine Coast en the Gold Coast. Beiden kennen vele mooie stranden met voldoende zonuren.

Werkgelegenheid is volgens mij niet per se beter aan de Oostkust maar er zijn gewoonweg meer steden gebouwd.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vragen ?:roll:

Cheers!

Ingrid.

[quote author=Aussielover link=topic=879.msg6769#msg6769 date=1104306865]
Queensland word ook wel de 'Sunshine state' genoemd om de eenvoudige reden dat de zon hier vele uren per dag schijnt ! In Queensland liggen twee bekende kuststroken: the Sunshine Coast en the Gold Coast. Beiden kennen vele mooie stranden met voldoende zonuren.
[/quote]

Perth wordt ook wel 'Australia's sunniest capital city' genoemd...dus de zon wil daar ook wel schijnen. ;)

hi all
als ik zo een beetje door het forum wandel zie ik maar weinig over Perth of mensen die er heen gaan
waarom is dit ?
is er weinig werk in die regio ?
is het niet erg aantrekkelijk om daar te wonen ?
is een bepaalde regio in oz meer booming dan een andere ?

[/quote]
1 stad: Perth. Kleiner dan Sydney en Melbourne en Brisbane ook dacht ik.
Dus minder keus/werkgelegenheid, IN SOMMIGE beroepen.(vraag me trouwens niet welke....)
Perth groeit nog steeds hard, de WA economy ook, en ik denk dat dat nog even zal doorgaan.

Hier in Perth wordt de kust de 'Sunset coast' genoemd! :D Mooie zonsondergangen dus :D
En veel zon, soms te veel.  :lol: Het regent hier namelijk niet genoeg. En kan best heet worden. Maar over het algemeen zal je in een 'westers' land een niet veel beter klimaat vinden, nergens is perfect....

moet nu naar bed! :D

groetjes
Simone

hi all
waarom is dit ?
[/quote]

Hoewel ik nog niet vast heb je legt naar welke streek ik wil emigreren, heeft Perth mijn meeste interesse. Ik ben daar twee keer op vakantie geweest en heb een positief gevoel. Het ruige van de dessert trek me. Daarnaast vond ik de westcoast relaxer dan de (drukke) oostkust.

Marco

Back