Peter & Michel Adelaide

Het word nu ook tijd voor onze LASTAVAZA. Volgende week 14 november word de laatste pluk van onze spullen door Hazeleger opgehaald, gisteren hebben ze de eerste helft al meegenomen. Eigenaar erg vriendelijke man, hij had zijn zoon en nog een medewerker bij zich. Ik was erg tevreden, ze waren erg voorzichtig met alle spullen. Zelfs de vleugel was no problem voor deze gasten, die we trouwens niet meenemen maar naar mijn schoonmoeder toegaat. Nu hopen dat alles heel aankomt in Adelaide ;). In het verleden zeer slechte ervaringen gehad met verhuisbedrijven dus hopen dat dit is een keertje goed gaat, aan het inpakken kan het dit keer absoluut niet liggen.

Tot nu toe gaat het eigenlijk allemaal zeer soepel en makkelijk, het enige wat we beide echt mega irritant vonden was het mega lange wachten op de GRANT, maar toen die eenmaal binnen was gaat alles vlekkeloos. Voor de gene die mijn vorige post ook hebben gelezen, mijn moeder heeft ook gebeld en haar excuses aangeboden, trouwens niet met zoveel worden, maar het kwam er op neer. Met onze Britse kortharen gaat het allemaal ook geweldig, zijn allemaal goed gewend bij onze vrienden.

Van 14 november tot 15 december bij familie en vrienden logeren en laatste dingen regelen en vanaf 15 dec tot 8 januari lekker vakantie vieren in Thailand en dan eindelijk 8 januari het vliegtuig in stappen op weg naar Adelaide!!

Iedereen zegt tegen ons: ohh wat spannend allemaal voor jullie, wat een gigantische stap . Maar zo zien we het helemaal niet, begrijp mij niet verkeerd we hebben er onwijs veel zin in, maar spannend/grote stap nee dat niet, het is een logische volgende stap in ons leven. Wat mensen ook serieus allemaal vragen is: wat gaan jullie daar dan doen? Ik zeg nu tegenwoordig maar als grap, met pensioen ;) We gaan gewoon leven wat we altijd gedaan hebben. Michel gaat lekker stucen en ben bezig mijn nieuwe kringetje weer samen te stellen. Ik ben begin januari al uitgenodigd bij een nieuw te openen modellenbureau in Adelaide, dat is ieder geval een begin.

Het enige wat Michel en ik wel continue hebben is vergeten we niets, maar dat zal wel normaal zijn.

Dit forum is ieder geval echt geweldig, we hebben er echt onwijs veel aangehad en nog steeds trouwens ;)
 
Geweldig leuk om te horen. Ik heb inmiddels ook al een gesprek met Errie Hazeleger gehad en hij komt bijzonder professioneel over en die precies weet hoe e.e.a. werkt. En dat kan ik mij wel voorstellen want Hazeleger verhuist ongeveer 50 families per jaar!

Veel succes en eerst lekker op vakantie!
 
He mannen, dat gaat gesmeerd! Goed tehuis voor de katten, spulletjes ingepakt en nog volop tijd om afscheid te nemen. Wat fijn voor jullie, nu gaat het echte aftellen beginnen! Nog niet zo heel lang geleden zaten we nog aan de borrel in het Feithuis en toen leek het nog allemaal zo onwerkelijk. En het kan geen kwaad om af en toe te beseffen dat het best een grote stap is, want ook al voelt het heel natuurlijk, het blijft natuurlijk een eind van vrienden en (ja ook) familie. Geniet van jullie vakantie in Thailand, want de eerste weken hier zijn best hectisch en je leven gaat in een stroomversnelling. Wij zijn hier inmiddels ook alweer 5 maanden. En als je richting Sydney komt, jullie zijn van harte welkom!
 
Wow eindelijk aftellen dus. Wat een fijn gevoel hè? Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het herplaatsen van mijn Perzische kater en die heeft het ook super naar zijn zin op zijn nieuwe adres.
Ik begrijp wat je zegt, als je mensen hoort over DE stap met alle risico's en gevaren (die anderen zien maar wij niet) maar voor ons was het inderdaad ook een kwestie van leven maar dan niet in Nederland.
Gewoon de bladzijde omslaan in je boek en beginnen aan een nieuw hoofdstuk.
Geniet nog even van alles en iedereen daar in NL en dan lekker opnieuw beginnen hier in Oz.
 
Goed om te lezen! Geniet van jullie laatste weken met vrienden en familie en daarna lekker door naar Thailand, heerlijk! Hebben jullie ook al een onderkomen in Adelaide?
 
Leuk!! We komen ongeveer gelijk aan, wij landen de 14e januari in Adelaide!

Mijn man heeft een mooi antwoord geformuleerd op de vraag, wat gaan jullie daar dan doen??

Alles wat we hier ook doen, maar dan 10 uur eerder :D:p:)

Spannend, spannend, ik kan dat woord straks niet meer horen, echt IEDEREEN zegt het. Wij hebben er vooral heel veel zin in, ik herken dat dus absoluut!

Succes met de laatste voorbereidingen en wellicht zien we elkaar daar!
 
Spannend, spannend, ik kan dat woord straks niet meer horen, echt IEDEREEN zegt het.
Net als dat andere toverwoord: genieten. Geniet ervan. Gaan jullie maar lekker genieten. Geniet ze! ARGH

Nouja, het is voor anderen ook spannend, want die staan langs de zijlijn en kunnen niks doen. Bovendien heb jij in je hoofd wat je gaat doen en hoe je het gaat doen en je weet waar je naar toe gaat, voor hun is het waarschijnlijk 1 groot zwart gat. En blijkbaar gaan ze ervan uit dat dat voor jou/jullie ook zo is. En dus denken ze dat jij het ook spannend vindt.

dus. Geniet van je laatste weken daar en tot straks :D.
 
Het word nu ook tijd voor onze LASTAVAZA. Volgende week 14 november word de laatste pluk van onze spullen door Hazeleger opgehaald, gisteren hebben ze de eerste helft al meegenomen. Eigenaar erg vriendelijke man, hij had zijn zoon en nog een medewerker bij zich. Ik was erg tevreden, ze waren erg voorzichtig met alle spullen. Zelfs de vleugel was no problem voor deze gasten, die we trouwens niet meenemen maar naar mijn schoonmoeder toegaat. Nu hopen dat alles heel aankomt in Adelaide ;). In het verleden zeer slechte ervaringen gehad met verhuisbedrijven dus hopen dat dit is een keertje goed gaat, aan het inpakken kan het dit keer absoluut niet liggen.

Het enige wat Michel en ik wel continue hebben is vergeten we niets, maar dat zal wel normaal zijn.

Wij waren ook erg tevreden over Errie en de mannen. Doe ze maar de geoeten van ons (gezin uit bergen op Zoom, weten ze nog wel).

En wat je vergeten bent? Meestal bedenk je dat pas als je er toch niks meer aan kunt veranderen, bijvoorbeeld als je op Schiphol staat. Ga er maar van uit dat alles goed komt.
 
Hier weer even een update van ons!!

Onze spullen zijn inmiddels per container onderweg. Tot zover onze complimenten voor Hazeleger, ze hebben ons heel erg geholpen en meegedacht met waardevolle spullen verpakken enzo.

We hebben ook alle afscheidsfeestjes en logeerpartijen bij vrienden en familie gehad. Dit was een behoorlijke aanslag op ons lichaam, alleen maar eten en drinken. Volgens mij zijn we in een maand tijd ruim 6 kilo aangekomen. Daarnaast waren er natuurlijk ook de emotionele afscheidsmomenten al moeten we eerlijk zeggen dat het voor ons vrij makkelijk was.

Daarna zijn we vertrokken (15 december) naar Thailand en daar heerlijk op het strand bijgekomen van alle hectiek. We zijn ontzettend blij dat we hebben gekozen voor deze stop-over in Thailand. Gelukkig zijn we hier door de warmte en het gezondere Thaise eten bijna weer de 6 kilo kwijt die we aangekomen waren. Inmiddels zitten we nu in Bangkok om onze laatste dagen vakantie te vieren en dan vliegen we 8 januari door naar onze nieuwe thuisbasis Adelaide.

Ik moet zeggen dat we weinig last hebben van spanningen of koudwatervrees. Zover we weten hebben we alles goed geregeld en uitgezocht met behulp van dit forum uiteraard ;).

Zodra we straks aankomen hebben we voor de eerste zes weken een hotel/appartement gehuurd in Walkerville North Adelaide. Hiervandaan gaan we op zoek naar een woning en auto etc. We denken erover om in Flagstaff Hill te gaan wonen als iemand hier op het forum meer over deze area kan vertellen graag. We zijn ook op zoek naar een Toyota Hilux ute uit ca 2008, mocht iemand een kennis of vriend hebben die er een te koop heeft of een goede garage in omgeving adelaide weet let us know.

Voor zover weer deze update, binnenkort volgt er weer eentje zodra we zijn aangekomen en wat nieuwtjes hebben.

Groeten vanuit Bangkok

Peter en Michel
 
Hier weer een update. Inmiddels een week in Adelaide en we maken al aardige vorderingen. We hebben voor mijn werk gisteren een Toyota hilux gekocht bij de Toyota dealer met 3 jaar volledige garantie voor een scherpe prijs. Het onderhandelen koste ons bijna 1.5 uur maar daarmee wel 5000 dollar verdiend ;). Verder de medicare geregeld en ons rijbewijs. Als cadeautje heb ik ook mijn motor rijbewijs (categorie R) erbij gekregen omdat de ambtenaar blijkbaar mijn brommer rijbewijs aanzag voor motor. Ik kwam er pas later achter toen ik mijn tijdelijk rijbewijs ging vergelijken met die van Peter. Verder hebben we voor a.s. dinsdag een inspectie gepland voor een huis in Greenhill. We zijn al de hele week hier aan het rondrijden in een gehuurde Smart op zoek naar huizen in verschillende wijken maar zijn er achter gekomen dat we de hills toch wel het mooiste vinden. Inmiddels ook al wat Australiërs leren kennen en wat leuke wijn barretjes gevonden in de stad. Eind volgende week ga ik starten met werken hier om de cashflow weer op gang te brengen. Peter is nog steeds zoekend maar heeft volgende week zijn eerste sollicitatie bij een modellen bureau hier. Dus so far so good :)
 
Ahhhh, de Hills... Als ik er aan denk krijg ik gelijk heimwee! (niet naar de bushfires maar voor de rest zeker wel!)

En 5000 eraf gekletst. Kan ik je inhuren tzt. Delen we het verschil :p
 
Goed bezig jongens. Rijdt jullie hilux toevallig ook wel eens richting het zuiden?

O enne je kunt je Location aanpassen ;)

Location aangepast en onze hilux gaat zeker binnenkort jullie kant uit. Laat maar weten wanneer het jullie uit komt en ik stuur mijn mobiele nr wel even per mail
 
Ahhhh, de Hills... Als ik er aan denk krijg ik gelijk heimwee! (niet naar de bushfires maar voor de rest zeker wel!)

En 5000 eraf gekletst. Kan ik je inhuren tzt. Delen we het verschil :p

Gewoon standvastig zijn en niet bang zijn om weg te lopen ditzelfde hadden we bij een andere hilux gedaan en daar lukte het niet dus ook een beetje kwestie van geluk ;)
 


OFX
Back
Top