Pim Verbeek bondscoach Australië

Goed nieuws voor iedereen die het voetballand Australie een warm hart toedraagt!

Nu hopen dat ze in een poule met Irak, China en Qatar Redden, zal wel moeilijk worden!

[quote author=Culina link=topic=8012.msg104324#msg104324 date=1196956573]
Goed nieuws voor iedereen die het voetballand Australie een warm hart toedraagt!

[/quote]

O,ja    in 1989 heeft hij Feyenoord bijna laten degraderen.
Hou je hart maar vast dan als fan van de socceroos.
Volgens mij hebben ze hier niet goed bij nagedacht. :drinking:

[quote author=sylvia en rob link=topic=8012.msg104330#msg104330 date=1196958746]

[/quote]

[/quote]

Ik had dezelfde gedachten. Maar ja, de Australische voetbalbond denkt nu natuurlijk dat elke NLse coach een goede is. Ze wilden Dick Advocaat tenslotte ook halen.

Wat dat betreft denk ik dat Guus de lat een beetje (te) hoog heeft gelegd.

[quote author=benneman link=topic=8012.msg104334#msg104334 date=1196969681]
[quote author=sylvia en rob link=topic=8012.msg104330#msg104330 date=1196958746]

[/quote]

[/quote]

Ik had dezelfde gedachten. Maar ja, de Australische voetbalbond denkt nu natuurlijk dat elke NLse coach een goede is. Ze wilden Dick Advocaat tenslotte ook halen.

Wat dat betreft denk ik dat Guus de lat een beetje (te) hoog heeft gelegd.
[/quote]

Hier hebben jullie inderdaad gelijk in, maar hij heeft toch wel wat ervaring, en zal hopelijk wat gegroeid zijn de afgelopen jaren.
Ook heeft hij het wel aardig gedaan bij Zuid-Korea op de Azie Cup.

M'n collega's vroegen ook meteen of Verbeek net zo goed als 'Goes' is... Nou....neuh... Ik zelf ben niet zo onder de indruk van hem. Hij heeft inmiddels wel veel ervaring op gedaan maar echt veel bereikt... halve finale Asia cup is wel aardig maar in NL heeft ie niets noemenswaardig bereikt...

Maar all the best want ik draag de socceroos een warm hart toe!!

[quote author=Jan Katers link=topic=8012.msg104342#msg104342 date=1196979612]
Maar all the best want ik draag de socceroos een warm hart toe!!
[/quote]

Oh ja, dat zeker.

Dus "go Pim go"! :win1:

Verbeek is niet meer dan een middelmatige eerste divisie coach die nog nooit iets bereikt heeft op internationaal en nationaal gebied. ik snap niet waarom Australie deze man gehaald heeft terwijl er veel beteren te krijgen zijn.

Hoho, Pimmetje is wel 2 seizoenen hoofdtrainer van Feyenoord geweest. Weliswaar respectievelijk als 11e en 8ste gefinished maar toch....
Ben het wel met je eens hoor, mijns inziens waren er wel wat betere opties voorhanden. Het beperkte budget zal echter een vrij bepalende rol hebben gespeeld. Maar goed, de FFA acht het neem ik aan van groot belang dat hij het Aziatische voetbal goed kent.

Overigens heeft Pim, en daar kan hij zelf dan weer niets aan doen, daarnaast een vrij droevige uitstraling, waarbij je bij het betreden van het veld het gevoel krijgt dat de wedstrijd al is gespeeld en hij 6-0 klop heeft gehad.... Laten we maar hopen dat de werkelijkheid anders zal uitpakken.

Een goed begin...:

Verbeek begint met zege op Qatar
http://www.nu.nl/news/1424062/43/Verbeek_begint_met_zege_op_Qatar.html

Da's waar, maar die hadden we met ons veteranenelftal ook nog klop gegeven....  :wink:

Ja en dat is echt niet de verdienste van Verbeek. Moet je opletten wat er gebeurd in de uitwedstrijd tegen Irak.

Al heeft Pim in NL niet al te veel laten zien. (Net als de NL-se bondscoach trouwens) Hij heeft wel een tijdje bij Zuid-Korea onder de vleugels van 'Goes' gewerkt. Dit staat prima op je CV.

Hopelijk wordt Pim onderschat en loodst ie de Socceroos naar de WK eindronde.

Zo gaat het tegenwoordig helaas met veel trainers/coaches. komen in een gespreid bedje van wat iemand anders heeft opgebouwd en hebben dan het eerste seizoen meteen een goed seizoen (en zijn vaak ook weer net zo snel verdwenen). Goed voorbeeld is Van Gaal die ook altijd achter een opbouwer aankomt en dan zogenaamd de prestatie neerzet maar in realiteit eigenlijk gewoon door borduurt op wat iemand anders heeft neergezeten nu valt ie met z'n grote bek bij AZ behoorlijk op zijn snuit en is het een kwestie van tijd dat ie de laan wordt uitgestuurd. Zul je zo zien (voordat de kritiek nu losbarst) dat de spelers beginnen te muiten en het bestuur ingrijpt en 'm wegzend.
Ik wil starks Australie wel zien in de uitwedstrijd tegen Irak (dan zitten we ook weer ietsje verder in de tijd) en dat is niet omdat ik de Ozzies niet een warm hart toedraag, maar met de keuze van Pim Verbeek denk ik dat ze een levensgrote misser hebben gemaakt.

Nou Verbeek is niet echt in een gespreid bedje gekomen. Arnold had er een mooi zooitje van gemaakt.

Tuurlijk is Quatar iets heel anders dan een wedstrijd tegen Irak of China, maar laten we Verbeek niet gelijk gaan afkraken en even de kat uit de boom kijken. (Das ook weer typisch Nederlands  :up: )

Helemaal mee eens Joep. :up:
Ik ga voor Nederland en Australie op het WK in Zuid Afrika zou toch leuk zijn misschien een goede reden om eens op vakantie te gaan naar Zuid Afrika

Pim heeft nu al de zenuwen...

Verbeek onwel tijdens persconferentie
Uitgegeven: 26 maart 2008 08:15
Laatst gewijzigd: 26 maart 2008 08:21

PEKING - Pim Verbeek is dinsdagavond tijdens een persconferentie in Peking onwel geworden. De bondscoach van Australië moest zich vastpakken aan een stoel om op de been te blijven, zo meldden Chinese media.

Australië is in China voor een kwalificatiewedstrijd voor het wereldkampioenschap voetbal in 2010. 

De persconferentie werd direct afgebroken na het incident met Verbeek. Enige tijd later verscheen de Nederlander alsnog bij de pers. Volgens Verbeek had zijn plotselinge ziekte niets te maken met het eten.

Niets speciaals

"We hebben niets speciaals meegenomen. Het eten in het hotel is uitstekend en de spelers hebben geen klachten", aldus de bondscoach.

De Australiërs wonnen in februari hun eerste WK-kwalificatiewedstrijd. In Melbourne was de ploeg van Verbeek met 3-0 te sterk voor Qatar. De wedstrijd tegen China staat voor woensdagavond op het programma.

Bron: http://www.nu.nl/news/1496714/43/Verbeek_onwel_tijdens_persconferentie.html

Van dat spel van Australie zou ik ook onwel worden... :grin: :grin: :grin:
(0-0 tegen China, http://www.vi.nl/NieuwsItem/SchwarzerVoorkomtNederlaagSocceroosInChina.htm)

Back