Pipowagen achter de hand in Nederland, ja of nee?

Ninti

Member
Wel of geen pipowagen achter de hand houden?
Verkopen voor het geld of een plek in Nederland waar je kunt zijn als je hier op bezoek bent?
Ik heb er een van 7 bij 2.75 m. en het leek me ideaal.
Maar nu moet ik hem misschien verkopen....

Zijn er mensen die hier nog een plek hebben die van hen is, of logeert iedereen altijd bij vrienden en familie?
 
Last edited:
Ik ben heeel erg in de war..
Bij pipowagen denk ik aan n caravan.. maaar een van 275 meter?!?!
En je verhaal over 'de persoon' is ook nogal moeilijk te volgen
 
Ik ben heeel erg in de war..
Bij pipowagen denk ik aan n caravan.. maaar een van 275 meter?!?!
En je verhaal over 'de persoon' is ook nogal moeilijk te volgen

Nee het is een schaftkeet/pipowagen van 7 meter lang en 2.75 breed.... Ja, ongewone afmetingen, ideaal om in te wonen!
 
Last edited:
Volgens mij heeft Gwen het puntje tussen de 2 en 75 even gemist :). Desalniettemin nog steeds een flinke wagen.

Volgens mij moet je je afvragen hoe vaak je in Nederland zult zijn en of het de moeite waard is om de wagen aan te houden. Ik denk dan niet direct aan stallingskosten, maar ook onderhoud. Als je maar een keer in de twee jaar in Nederland bent, zul je een hoop onderhoud hebben in verhouding tot het gebruik.

Ik woon helaas niet meer in Nederland en geloof ook niet dat ik familie heb die dat kunnen stallen in Nederland.
 
Er stond 275 meter (en een veel langer verhaal). Ik heb ook even gegoogled wat een pipowagen uberhaupt was. Maar kon me geen voorstelling maken bij eentje van 275 meter :D

Ik zou zeggen, wat Jorik zegt :)

Wij gaan bij familie slapen als we dar 4 weken zijn. (we hebben geen kinderen overigens).
 
wij gaan niet slapen bij familie als we naar Nl zouden gaan. Al is het maar om discussies/ruzies te voorkomen over bij welke familie dat dan zou moeten zijn, wie eerst aan de beurt is en hoeveel nachtjes je hier geslapen hebt en hoeveel daar... Maar ook omdat we liever een plek hebben voor onszelf, waar we zelf vrienden kunnen ontvangen zonder toestemming te moeten vragen ofzo. Dus wij zouden denk ik kijken of we ergens in kunnen van iemand die op vakantie is, of anders ergens een vakantieding huren. Wat dat betreft zou ik zo'n pipowagen/eigen plek wel fijn vinden. Maar wij gaan niet vaker dan eens in de 3 jaar, of minder, dus dat kan helemaal niet uit!
Oja en wij hebben wel kinderen.
 
Ja klopt, ik was het puntje vergeten tussen 275 meter... en het hele lange afschrikwekkende verhaal heb ik maar gewist.......
Ik schrok me dood van de kosten van een maand quarantaine, ik dacht gewoon aan pensionkosten zoals hier in Nederland, maar voor een hond en twee poezen kost me dat 2000 euro!!! En dan heb ik ze ook nog niet in Tasmanïe!
De hond gaat zowiezo mee, maar de poezen daar twijfel ik nu over. Ik zou dat doen voor mijn kinderen......... maar het moet wel kunnen hé... ik heb geen stallingskosten als ik de pipowagen hier laat, hij mag bij een vriend staan die hem wilt gebruiken voor bed and breakfast en als logeer plek. Als ik dan hier ben, dan mogen wij erin. Het is dus handig, stel dat mijn dochter nog een jaar hier wilt blijven dan kan ik makkelijk twee keer per jaar een maand hier zijn en heb dan een eigen plek. Ze kunnen dan ook geleidelijk afscheid nemen, en laten dan een eigen bed achter, hier in het dorp waar we wonen. Ik wil het waarschijnlijk allemaal zo goed mogelijk en zo pijnloos mogelijk laten verlopen......
 
Als je niet moeilijk doet over 2x per jaar heen en weer gaan dan hoef je ook niet moeilijk te doen over die 2000 quarantaine toch?
Hoor ik daar een echte dierenliefhebster?? :) Inge, was het maar zo eenvoudig :(....... Het zal zeker moeilijk worden om 2xper jaar terug te moeten...... geen flauw idee hoe ik dat ga doen eigenlijk.......gewoon helemaal niets anders doen en kopen, maar ik zal wel moeten als mijn oudste nog een jaar hier wilt blijven..... devastating!!! Wil ik niet aan denken!!!
Alle scenario's spelen door mijn hoofd. Wel poezen mee/niet poezen mee. Wel/niet wagen verkopen. NU denk ik: ZE GAAN GEWOON MEE. Heb het beloofd!
maar wat een ongelooflijke business moet dat zijn, die quarantaine. Denk maar niet dat zo ooit echt die 10 dagen quarantaine regeling door laten gaan. Dat zou ze erg veel geld kosten! En de wagen staat nu te koop..........
 
Spaar dan nog een extra maand (of 2) en neem ze mee joh.

Wat betreft de 10 dagen regeling:
New import conditions when applying for an import permit for your dog or cat come into effect from 2 December 2013. Under the new conditions the minimum post-arrival quarantine stay will be reduced from 30 days to 10 days. (net vers van de website geplukt).

Inderdaad een dierenliefhebster ja, ik had zonder onze 3 katten en 3 honden niet vertrokken ;)

edit..succes trouwens met de verkoop van de pipo wagen. Geweldig zijn ze!
 
Ah, goed nieuws op het quarantine front!!!

Zat er al ff op te wachten. 10 dagen is te doen (30 dagen ook maar daar lig ik dan wel een beetje wakker van met onze semi-psychiatrische patienten (ex zwervers) )
 
ECHTTTTTT?????????? Dan neem ik misschien wel 3 van de 4 poezen mee!!! (de vierde is een oudje en die heeft een heel fijn liefdevol gezin gevonden, goeie vrienden van mij) JIPPPPIEEEE, geweldig zeg, kan het haast niet geloven!! Heb vandaag zelf nog op de site gekeken om uit te rekenen..... ik ga snel ff kijken!
 
Ook voor mijn katten zou dat, als ik naar Australië zou verhuizen, goed nieuws zijn! Ik heb ook twee psychiatrische patiënten (Griekse straatschoffies), die al het eea hebben meegemaakt en daardoor op drie pootjes door het leven moeten! 10 dagen zou toch echt wel een verademing zijn (en volgens mij net zo goed voor de baasjes als voor de diertjes )..
 
Mijn hond is ook een grieks straatschoffie! Hij zal het niet leuk vinden........ en daarna moet hij nog naar Tasmanië vliegen ook... Wat een hoop dierenliefhebbers hier op xpedite!
 
Mijn hond luistert perfect. In huis dan. Als hij buiten is, en hij ruikt een haas, dan is hij ervandoor. Gelukkig is hij nu ouder en inmiddels gecastreerd, omdat hij zelfs de grens over ging tijdens zijn jachtpartijtjes, naar Duitsland! Tja, hij was een griekse zwerver........ en die bofkont gaat alweer emigreren!
 
Back
Top