Places to go around Perth.

BigJim

New Member
Wat zijn nou de mooiste plekken om een dagje of weekendje naar toe te gaan?
De natuur is hier vreselijk mooi en vroeg me af of iemand nou net echt die ene prachtige spot weet waar je lekker naar toe kan om te hiken of campen.

Hey Big Jimbo,

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken of er hiking tracks zijn in de Hills. Verder bestaat er een Bibbulmun Track Foundation die hiking trips organiseert met kamperen, of als dagtrip. Ze hebben ook een site, zal ik ff voor je opzoeken. Verder is Lancelin leuk voor een dagtrip. Vissersdorp met een gezellige lokale kroeg en mooie stranden.... En dan is er natuurlijk altijd down south, Dunsborough, Margaret River, Yallingup, noem maar op. Is wel 3-4 uur rijden. Maar er is zeker genoeg te doen, je moet het alleen ff weten waar te vinden. Stel voor om daar met de rest een keertje onder het mom van een biertje over te ouwehoeren  :up:

Marielle

Tja ik weet uiteraard na een x-aantal jaar wel wat leuke spots, zal morgen tijdens een biertje wel wat meer prijs geven en Marielle komend weekend lijkt me uiteraard ook weer een lekker idee :roll:.

Cheers JM

Wij hebben geboekt en gaan 2 dec. met onze 4 kids W.A. ontdekken, ook leuke tips zijn welkom en zijn wij nog op zoek naar een goede niet te dure camping om de  1e nacht door te brengen nadat wij de camper op hebben gehaald in Perth, wij willen dan dus niet  meer uren rijden.

groetjes Manja :)

Tja zijn er nog al een hoop, Hoe laat kom je aan in Perth, heb je een directe vlucht vanuit Nederland (jet-lag en veel verhuurmaatschapijen stellen als eis dat je al minimaal 1 soms 2 dagen in Perth/OZZ bent) en wil je Up north or down south.

Laat maar ff weten want dan kan ik iets voor je uitzoeken.

Cheers Jan Martijn

Ps hoe oud zijn de Kids (en volgens mij is het dan toch nog geen schoolvakantie).

Nee ,Jan dat klopt dan is het nog geen schoolvakantie bij ons, onze kids hebben 3 weken extra vakantie gekregen voor onze reis. We komen aan om 3 uur en huren onze camper bij Apollo zij willen op ons wachten tot we komen ,onze kinderen zijn dan 11,9,7, en 4 jaar oud. Hun depot is in Welsh pool dit is geloof ik ca.8 km van het vliegveld maar we zouden een niet te dure camping een klein beetje in de buurt van het depot voor de 1e nacht willen. Ons plan is om eerst richting Margret river te gaan en dan rustig aan naar boven richting Exmouth.Alle tips zijn welkom.

Lane Pool Reserve, bij Dwellingup

John Forrest NP (achter Midland)

Mundaring Weir (achter Kalamunda)

Serpentine Falls NP and Serpentine Dam (bij Jarradale, onder Armadale)

Lesmurdie Falls NP (naast Kalamunda)

Yanchep NP (boven Joondalup)

William Bay NP (elephant rocks and Green pool, tussen Denmark en Walpole )

Stirling Ranges NP and Porongurups NP (bij Albany)

Warren NP (onder Manjimup)

Barrabup Pool/Workers Pool (hebben wij net gebushkampeerd dit weekend, bij Nannup)

Donnelly River/Wheatley/Island Pool (hier komt de Bibbluman track langs, is tussen Bridgetown, Nannup en Manjimup)

Leeuwin Naturaliste NP (loopt tussen Cape Leeuwin bij Augusta tot Cape Naturaliste bij Yallingup/Dunsborough)

D'Entranceux(kan het niet spellen...) bij de kust in de buurt van Pemberton, Windy Harbour een plaatsje daar.

etc
etc
etc

zie www.naturebase.com.au of gov.au of zoiets (de CALM website)

Voor memswear: camping dicht in de buurt van Welshpool: in Wattle Grove zit wel wat. Dat is misschien 5km of zo!
check verder www.westernaustralia.com

groetjes

Simone

bedankt  Simone we zullen even een route kaartje van het depot naar de camping proberen uit te printen.

Ik ken geen specifieke tours....

Hoe lang ben je in Perth?

Ik denk dat een auto huren uit eindelijk makkelijker(dan openbaar vervoer) en goedkoper(dan tours) is......

Als ik jou was zou ik naar het zuidwesten van WA gaan. Minimaal 5 dagen, maximaal 12 of zo, voor een rondje langs Dunsborough, Busselton, Margaret River, Augusta, Pemberton, Walpole, Albany, Bridgetown.... zoiets...

In Perth... King's Park uiteraard... Mooiste wildlife park is Caversham Wildlife park, en dat ligt in Whiteman Park, is ook mooi(moeilijk te berieken met openbaar vervoer). Dagje Fremantle (Markets, roundhouse, maritime museum, Fremantle Prison).
Yanchep National Park ten noorden van Perth, en op de terugweg bijvoorbeeld langs Hillarys Boat Harbour (moeilijk met openbaar vervoer).

Dagje Rottnest Island (ferry nemen vanaf de city, dus eerst door de rivier), of naar Pinguin Is bij Rockingham.

Swan Valley voor de wineries en chocola (maar bij Margaret River is het veel mooier).

John Forrest NP, Avon National Park, Serpentine Falls NP.
Nu ga ik mij herhalen  :lol:

Is eerst handig om te weten hoeveel tijd je hebt.
En of je denk dat je misschien toch een autootje huurt($20 per dag, http://www.bayswatercarrental.com.au/ ), want anders worden deze dingen bijna onmogelijk(die National parks vooral!).

groetjes

Simone

Linksrijden wen je toch wel vrij snel aan. Vooral in wat drukkere gebieden (steden) gaat dat snel goed. Wanneer je in afgelegen gebieden rijd is het wat gevaarlijker omdat je dan snel op de 'rechtsrijden routine' terug valt. En zie je dan geen ander verkeer, dan duurt het soms effe voor je in de gaten hebt dat je verkeerd zit ;-).
Wat ook prettig is, is dat gemiddelde genomen (uitzondering dan voor de P-rijders!) de automobilisten hier een heeeeeeel stuk geduldiger zijn dan in NL. Je wordt niet (altijd) meteen de huid vol gescholden als je even een foutje maakt of even twijfelt ;-).

Ook mijn tip: huur zeker een auto. Het openbaar vervoer is prima hier voor de gewoonlijke bestemmingen, maar parken e.d. zijn inderdaad eigenlijk alleen per auto te bereiken.

Ja, voor 4 weken ZEKER een auto huren, en dan ongeveer 10 dagen door de southwest trekken!

Trouwens, ik heb het perfecte programma net gedaan... Pascal's broer en vriendin waren hier voor 3.5 week.

Hier kan je alles lezen wat we precies hebben gedaan:
http://www.pascalsimone.com/blog

Eerste paar dagen dus Perth, toen 10 dagen door de southwest. Toen moesten wij weer werken, en zijn ze soms met de trein naar de city en freo geweest, en de auto geleend om naar Caversham te gaan.
Laatste weekend zijn we naar de Pinnacles and New Norcia geweest. Als we de hond niet bij ons hadden, waren we toen ook wel naar Yanchep NP gegaan.

veel plezier met de planning!

Ja, je zit mooi centraal bij de Zoo! Ga trouwens op een woensdag er naar toe 'adults at kids prices'!!!!

groetjes

Simone

Ga zeker naar Yanchep National Park, prachtig op het moment met de wild flowers. Het stikt er van de kangoeroes en er is een koala boardwalk. Het is maar een klein uurtje van Perth vandaan.
Er is daar trouwens een wandeling van een uurtje naar een gratis campsite in het nationalpark (de entree van het park is 9 dollar). Ook buiten het NP heb je nog veel in de buurt (kameelrijden/paardrijden) en een prachtig strand. Veel plezier

Heej Simone,

Harstikke bedankt voor al die tips! Ben naar de meeste plekken wel geweest (Dwellingup, Nanga Mill blijft favoriet voor camperen), maar ook nog een paar nieuwe ideetjes, bedankt!

Al eens naar Logue Brook Dam / Lake Brockman geweest? (richting Harvey)
Kun je ook camperen, en honden zijn toegestaan, en niet zo heel erg druk. Munda Biddi loopt er ook langs.

Groet!
Inacar

Ohhh, klinkt goed, bedankt voor de tip!
We komen vaak genoeg langs Harvey (en stoppen altijd bij de mooie tuin van de tourist bureau), maar nog nooit bij de dams daar geweest!

Ja, Dwellingup/Lane Pool Reserve is echt geweldig, willen we weer naar toe, zeker nu we een hond hebben!!

Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen in Lane Poole?
Wij hebben twee honden, kunnen de hondjes misschien samen spelen?

Anyways, ik stuur je wel een PMmetje wanneer we daar weer eens zijn.
(I know,  :eek:fftopic: , maar lijkt me leuk!)

Inacar

In januari 2005 hebben wij een 4WD gehuurd en hadden zelf kampeerspullen meegenomen uit NL.
We hadden 4 weken vakantie en zijn in Perth begonnen.
Eerst een camping in Karrinyup, was vlakbij de autoverhuur maatschappij en een perfecte camping.
Daarna naar het oosten richtig Kalgoorlie, maar bij Southern Cross afgeslagen naar Hyden (Wave Rock)
Dat is een 175 km dustroad, heel heel erg mooi. Verder globaal de route:
Fritzgerald NP, Albany, Stirling Range NP, Denmark, Pemberton, Cape Leeuwin, William Bay, Bunbury en terug in Perth.
We hebben vaak in een National Park gekampeerd en dat is echt leuk, als je daar tenminste van houdt.
Omdat we een kind van 1.5 jaar bij ons hadden, gingen we geen grote afstanden rijden. Maximaal 300 km per dag.
In totaal hebben we ruim 3300 km gereden, terwijl we de laatste dagen weer in Perth waren.

Het was toen een hele mooie rondrit. We hebben gewoon de kaart gepakt, een globale route uitgestippeld en dat van dag tot dag uitgewerkt. In de plaatsen zelf bij de Informations brochures gezocht en met behulp van Lonely Planet, kom je heel ver en zie je veel.
Er is genoeg te doen en te zien in WA.

Suc6.
Wilco

[quote author=Inacar link=topic=4079.msg69760#msg69760 date=1157086273]
Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen in Lane Poole?
Wij hebben twee honden, kunnen de hondjes misschien samen spelen?

Anyways, ik stuur je wel een PMmetje wanneer we daar weer eens zijn.
(I know,  :eek:fftopic: , maar lijkt me leuk!)

Inacar
[/quote]
Ja, laat maar weten als je daar een keer weer bent!

Wilco, mooie route :) Pascal wil ook nog graag een keer naar Wave Rock/Hyden. Het is wel een beetje ver weg, en niet veel in de buurt, maar misschien moeten we het een keer doen samen met Kalgoorlie en/of Esperence.

Heej Wilco,

Wij reden in de herfst (mei?) van Perth via Hayden en Cundenin etc naar Esperance, maar ik geloof dat ze veel wegen gesealed hebben ondertussen. Een strook voor een auto in het midden, en dan dirt track eromheen, zodat je opzij kan als je een andere auto tegenkomt. In een keer doorgereden, maar genoten van het uitzicht uit de raampjes!

Esperance was echt supermooi, mensen zijn ook een stuk aardiger dan in Albany, in ieder geval dat vond ik.

Inacar

En vergeten jullie het goeie ouwe Nannup niet? Middenin het Zuid Westen, de perfecte plaats om de geweldige natuur hier te gaan bekijken. Aanraders:
Barrabup/Workers Pool Nannup en de Timberline Trail
Pemberton Karri Forest Explorer
Denmark Valley of the Giants
Windy Harbour/ D'Entrecasteaux National Park
Augusta
Shannon National Park
Scott River National Park
Stirling Ranges bij Albany
Four wheel driven kun je hier overal, vergeet niet een GPS en goeie kaart mee te nemen!
Wanneer er iemand langs/door Nannup komt, laat het dan even weten, de Koffie staat hier klaar.
Groetjes Eric en Sonja (locals) :)

Back