plafondhoogte?

Yoog

Member
Hier even een vraagje aan de al in Oz aanwezigen, aangezien we aan het kijken zijn wat er wel en niet meegaat. Hoe hoog zijn de slaapkamerpafonds in Oz? We hebben nu nl. een kledingkast die klem zit tot het plafond en het zou jammer zijn als daar blijkt dat het plafond net 5 cm. lager is. Wie weet dit?

Zaag je toch de poten ervan af......opgelost.

Of verkoop dat ding en koop een mooie in Australia...opgelost

Of bouw je huis zelf  (of laten bouwen) dan bepaal jezelf de hoogtes....opgelost.

Men , ik ben goed in oplossen.

Jack :evil:

Dat hangt heel sterk van het type huis af. Ik woon in een oude Queenslander en mijn plafond is iets van 3,5 m ofzo.

Zover ik weet in Victoria is het minimum 2.40 m voor slaapkamers en 2.60 m voor woonkamers.
Anders google naar "building regulations victoria".
Het verschilt natuurlijk per huis.

Dag Yoog,
Hangt voornamelijk af van waar je gaat wonen en wat voor soort huis je koopt. Wij wonen in Perth in een 1 jaar oud huis. De plafonds zijn bij ons bijna 3 meter hoog. Dat is een typished hoogte voor de nieuwere huizen die een zogeheten 'high ceiling' hebben. Goed voor het koeler houden van het huis en zo. Wat oudere huizen hebben vaak een wat lager plafond, maar bij mijn weten niet lager dan in NL gebruikelijk is zeg maar.

Kijk je naar echte hele oude woningen of appartementjes, dan kan het van alles zijn. De belangrijkste vraag is misschien trouwens of je eigenlijk wel een keldingkast nodg hebt. Veel huizen hebben hier 'walk in robes' in de slaapkamers. Dat geeft al een heleboel ruimte om je kleding in weg te werken... Misschien heb je je kast niet eens nodig (maar ja, je weet van de andere kant natuurlijk ook nog niet wat voor huis je hier gaat bewonen)>

Hope it helps (a bit).

Het is me opgevallen dat in veel huurwoningen, misschien ook koopwoningen maar daar heb ik niet naar gekeken, meestal veel kasten zijn ingebouwd in het huis. Het is 1 van de dingen die ik niet ga kopen en niet heb meegenomen naar Australie.

bedankt voor jullie reacties. Het is nml. een kast die we pas twee jaar hebben en die ik errug mooi vind (zonde om weg te doen) en hij staat helaas niet op poten. Ik denk wel dat we in een huurhuis terecht komen en zo te horen zijn de plafonds daar over het algemeen net zo hoog als hier.... dus hij gaat mee!

Anders zaag je de kast halverwege door, wel recht uiteraard, haal er een aantal centimeters tussenuit zodat het wel past, en "plak" de twee delen weer op elkaar. Is ook gemakkelijker mert verhuizen.
:lol:
Ik denk dat je niet echt problemen krijgt met de hoogte. Gewoon meenemen en dan kun je altijd nog zien als het echt niet gaat.

Komt bekend voor. In NL hadden we een heel mooie kast op maat laten maken in de woonkamer, 2m95 hoog. In het huurhuis waar we een jaar hebben gezeten was het plafond ca 2m72 hoog dus ik heb van de onderkant 25cm afgezaagd (het is een modulair systeem, ook de schappen/kastjes/deuren kun je verhangen, IP25 voor de kenners).

In het huis wat we zo'n twee jaar geleden gekocht hebben is de max hoogte echter zo'n 2m35 en het gaat me te ver om nog eens de zaag in de kast te zetten. Het is dus een permanente shed-bewoner geworden, kan 'm ook niet wegdoen, doodzonde.

En inderdaad hawk, een slaapkamer is hier pas een slaapkamer als 'ie een fikse build-in-robe (BIR) heeft.

Back