planning voor het backpacken met wagen/van

EyeEmotion

New Member
Hallo,

't Werd me aangeraden om hier verder mijn plannen te laten weten. Natuurlijk met de vele nodige tips die ik wel kan gebruiken :).

Planning zover: Met een working holiday visum proberen een jaar in Australie rond te trekken. Eerst wilde ik omgeving Brisbane blijven, maar een jaar is lang en er kan dus wel meer van Australie ontdekt worden. Alhoewel ik mij wel dan nog steeds tot het zuiden en het oosten van australie beperk. Ik ben ook aan het afstappen van 1 soort werk te nemen. Dat moet wel kunnen, niet? Harvesttrail, wwoof'en, gewoon werk... en terwijl ook solliciteren voor echte banen die er voor kunnen zorgen dat ik daar mag blijven (eerst natuurlijk ook zien of Australie me echt bevalt :) ).

Ik lees verschillende meningen over hostels en dergelijke. En ik hoor ook dat het handiger is om eigen vervoer te hebben, geeft je meer vrijheid. Ik denk er dus over om van iemand een backpackerswagen over te nemen waar je alle behoeftes in hebt. Dus dat ik er ook kan in slapen en dergelijke. (Zoals ik lees is het blijkbaar geen probleem om in Australie eender waar te parkeren en overnachten) De beginkosten schrikken me wel een beetje af, maar naar 't schijnt bespaar je achteraf meer. Ook schrikt het me af omdat je niet weet wat je koopt. Voor hetzelfde geld heb je een nachtmerrie in je handen en eindigt je reis, en dat wil ik ook niet.
Ik had ook gedacht aan sponsoring om mijn reis te financieren (ik zeg op dit moment nog wel niet hoe ik dit ga doen :) ). Maar zou het gaan? Het is voor een stuk een "pleziertrip", maar vooral een "belevenistrip". Mn kameraden denken dat er geen enkel bedrijf of zo mij zal sponsoren om toch wat financien te hebben. Ik weet dat het misschien wat vergezocht is, maar het zou toch kunnen? Heeft iemand hier misschien al ervaring mee, ook op zo een manier gedaan?

Mijn onzekerheid is nu vooral de wagen en hoe leefbaar het dan is op die manier. En ik snap het niet goed met die registratie. Die geld maar in 1 staat of zo... Vind het belachelijk als je dan een andere staat binnenkomt dat je je opnieuw moet registreren. Of ga ik volledig verkeerd de mist in? Ik snap het dus echt niet met het registreren, en hoe meer ik ervan lees, hoe meer ik verward geraak.

Hopelijk zijn er hier mensen die me wat kunnen voort helpen en wat begeleiden.

Thnx alvast.

Groetjes,
Adriano

Hoi Adriano, met een tweedehands auto moet je altijd geluk hebben, waar je die ook ter wereld koopt. Dus ook hier. Als je een auto van een backpacker koopt zit er meestal een tent en alles bij.
Je hoeft je maar eens te registreren en ik dacht dat Victoria het goedkoopste is, maar weet het niet zeker.
Over de sponsering kan ik niet vertellen, heb ik geen ervaring mee, maar het zou wel mooi zijn natuurlijk.

Succes met alles Jojo.

Mocht je pech hebben met de auto betekend het dat je ergens wat langer moet werken om de kosten te betalen.

Ik ben al online aan het zoeken naar auto's. Nu heb ik misschien eentje gevonden... als die natuurlijk bereid is die even opzij te houden of zo. En iedereen van die mensen zit ook ergens anders met hun wagen/van. Waar zijn overal vliegvelden gelegen? En kan ik er ongeveer rechtstreeks geraken met het vliegtuig?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen en leven in zo een wagen?

Hoi Adriano,

Aangezien backpacken nog een zwart gat is, is deze site misschien wat voor jou.http://www.backpackers.nl/ozreizenwerken/index.html Ik heb goede ervaringen met hun. Ze kunnen je helpen met je ticket, de juiste verzekering, helpen je bij aankomst met het openen van een bankrekening, aanvraag van een 'sofinummer' en de eerste twee overnachtingen in de stad van aankomst. Daarbij houden ze ook bijeenkomsten waar ervaringen gedeeld worden en waar je ook vragen kunt stellen. Ze berekenen wel wat kosten maar halen ook een hoop zorgen uit handen. Natuurlijk zijn er veel meer organisaties en dus ook in België. Als je bij zo'n organisatie boekt, is de kans groot dat je met een groep gaat. Ook dit kan voordelen hebben. Samen alles ontdekken en helpen en vind je het genoeg ga je gewoon alleen verder. Kijk gewoon eens bij deze backpack-organisaties rond. Nog even een paar extra sites. Ik ken helaas geen Belgische maar misschien kan iemand anders je ermee helpen.
http://www.activityinternational.nl/werken-reizen/australie/australie.asp
http://www.australiesite.nl/
Succes ermee

Demy

Hoi Adriano,

Misschien heb je iets aan het lezen van een oude website van mij: http://members.lycos.nl/jetontour

Ik ben van het hele jaar ongeveer 7 maanden in Brisbane geweest (en gewerkt) en verder hele rondje gedaan. De website is niet helemaal af (het stuk Darwin tot Cairns mist), maar het geeft je een idee over rondreizen met auto en zo.

De meeste vragen die je hebt had ik ook, en het is allemaal goed gekomen. Mocht je meer willen weten, dan kun je me altijd een pm (persoonlijk email) sturen.

groet, Henriette

Back