Playmobil, knex en lego?

Ethel

New Member
Nu Sint in het land is zal er bij diverse gezinnen onder ons ook pakjesavond gevierd worden. nu is mijn vraag hoe het met het speelgoed zit in Australie. Hier zijn onze kinderen gek op knex, lego en playmobil. Is dat daar ook? En zo niet waar spelen de kinderen dan mee? Buiten het sporten, zwemmen en het strand om dan. Is misschien handig bij het bepalen voor de te geven cadeautjes.

Het is misschien een beetje rare vraag maarja ik ben wel een beetje benieuwd. :thankyou:

groetjes

ethel
 
Hi Ethel

Knex, lego en playmobile is hier allemaal te vinden :up: Playmobile is niet overal te krijgen maar meestal wel bij bijvoorbeeld Target.

Groetjes
Syl :smile:
 
Hallo Ethel

Alle speelgoed gaat mee.(duplo,lego,tomas trein,v-smile enz enz)
Maar let wel op speelgoed van hout,dat probeeren we te vermijden omdat ze met invoeren moeilijk kunnen doen.
Met dvd's van hier heb je alleen een regio vrije dvd speler nodig in australie.
Ook nemen we nederlandse voorlees boeken mee om het nederlands meester te blijven.
Kortom bijna alles gaat mee,speelgoed is nu eenmaal tijdloos.
En in ons geval gaan ook alle cross spullen mee,dit zal daar meer als hier gebruikt worden.
Wat ik in australie wel veel heb gezien,is dat veel kinderen een speelhuisje(cubbyhouse) buiten hebben.

groetjes Hans   :up:
 
klinkt misschien gek; maar vinden dus nergens playmobil... terwijl onze meiden daar ook dol op zijn. Ligt misschien aan de staat??

lego heb je hier wel, en knex kijken we niet naar helaas.... vinden ze niks aan (pappa en mamma wel)

voor ons was belangrijk; Sleich, en dat is hier overal. Overigens kun je va internet winkels heel veel krijgen!
 
Hier rond Perth is geen playmobil te krijgen. Volgens de winkeleigenaren is dat te duur. De mensen geven daar het geld niet aan uit (zijn echte pinzakken als je het mij vraagt, en wij Hollanders hebben de naam)
 
Ik heb ook gezocht en zeker ook voor wat uitgebreider Lego en playmobil heb ik toch overwogen om in NL te bestellen. Het is hier duurder en er is minder keus. Lego levert alleen in NL adres af, dus dan moet speelgoed worden doorgestuurd. Meenemen dus zou ik zeggen en voor vertrek je slag slaan op Koninginnedag ofzo. Zeker ook omdat het relatief licht is om mee te nemen.
Invoer van houten speelgoed was geen enkel probleem, zolang het prefab is en dus geen boomschors ofzo.
Hoewel ik in NL makkelijk via internet bestelde vind ik het hier lastiger. Vaak 'hit' je, ook al selecteer je Australische sites, de USA en zit je je lekker te maken over dingen die dan niet te bestellen blijken in Oz of peperduur in verzendkosten zijn.
'Hot' hier zijn de grote trampolines, zwembaden, body board, inderdaad boomhutten etc; veel meer buiten georienteerd.
Wat ik nog steeds mis is poppentheater. Maar ook daar komen we wel overheen.
Ach, uiteindelijk mis je toch niets, want ook zonder speelgoed vermaken we ons uitstekend :)
 
Nou, ik heb even Legoprijzen vergeleken.
Op dit moment is het in Oz wel (veel) goedkoper, komt natuurlijk wel door de lage Dollar koers, maar alla.

Bart
 
Hier in South Australia ook nog geen playmobil gevonden.  :-( Ik vond op internet wel een online winkel die t verkoopt: toybarn oid. Maar geen ervaring mee. Ik denk dat we t ook maar vanuit NL laten opsturen.
 
Hier rond Perth is geen playmobil te krijgen

Uh, sorry hoor maar dat is het dus wel.
Loop de Myer in in de stad, ga naar de speelgoed verdieping en zie: Playmobil.
Ook de Target, BigW heeft het. Er is een speelgoed zaak in Subiaco die het ook heeft, maar daar zijn de prijzen BOVEN de RRP (=Recommended Retail Price).
Ondanks dat het er is, hebben we playmobil via internet besteld: http://stores.ebay.co.uk/JadlamRacingModels_PLAYMOBIL_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ20927108QQftidZ2QQtZkm
 
Wist niet dat ale die grote mensen zich ook zo lekker druk kunnen maken om lego, duplo en playmobil  :smile:

Heb in elk geval mijn dochters gerust kunnen stellen, want we wisten al dat ze barbies hebben, nu kan ook de duplo verder worden aangevuld!
 
Soms moet je wel Sacha, als je dochters met Playmobil spelen.............
Die van mij tenminste wel, net als met barbies en lego.
 
Ongelooflijk dat er op zo'n "klein" oppervlak zoveel verschil in beschikbaarheid is. Maar goed om op het topic terug te komen: het is er dus als je maar goed zoekt en even aan de forummers vraagt wie wat waar gezien heeft. (had ik ook eerder moeten doen)
 
Mensen, allemaal bedankt voor jullie tips!!!  :up: :up:

Ik heb trouwens een andere vraag gesteld waar nog geen reactie op gekomen is. We vroegen ons af of iemand een leuke voetbalclub voor ons zoontje Tim (8 jaar) weet. (Zie ander draadje)

Blijkbaar is er niet veel ervaring met voetbalclubs in Perth, of toch wel? Wie weet wat?!? :smile: :smile:

Groetjes,
Fam. Schilperoort
 
2 achterneefjes (toen een jaar of 5) van Miranda spelen/speelden bij (Perth) Future Glory.
Zij wonen in Rockingham, moet ik eens voor je informeren bij hun mum?

Dit is ons kereltje in een shirt dat hij 2 jaar geleden van de jongens kreeg.
image003.jpg


Bart

p.s. had je hier een ander draadje voor?
Kunnen we daar misschien beter verder gaan.
 
In Rockingham heb je de Warnbro Strikers, super leuke club maar wellicht een eindje van de deur.
 
Back
Top