Pleased to meet you!

marleintje

New Member
Hallo allemaal, G'day mates,
8 jaar geleden ontmoette ik mijn man in Adelaide en we hebben de afgelopen 6 jaar gehuwd in NL gewoond. We hebben samen veel gereisd en zijn ook een paar keer terug geweest in Australië. Hij heeft de Britse nationaliteit maar zijn broer is een permanent resident in Australië.
Aangezien zijn broer hun ouders net sponsort kan hij ons de komende jaren niet sponsoren. Volgens mij mag je maar 2 volwassenen tegelijk sponsoren. We wilden een Skilled independent visa aanvragen maar dat kan helaas niet want we blijven steken op 115 punten... En de passmark is net omhoog naar 120.
Nu wachten we op het nieuwe SIR visa wat op 1 juli uitkomt. Het kan daarmee mogelijk worden met minder punten te emigreren als je eerst een paar jaar regionaal woont en werkt.
Ik ga eens even goed lezen op dit forum want ik kan een hoop leren van iedereen hier!
Groetjes! Marleintje
 
He, welkom!

Ken ik jou ergens van? ;) :D

Succes!

IK hoop dat die SIR iets voor je is. 'De agents' op British expats vinden het niet echt wat... Maar ja, als het je enige keus is...
Er is trouwens wel een thread over ergens in het emigreren stuk.

groetjes

Simone
 
Hoi Simone,
Bedankt voor je reply!
Hebbie toevallig het webadres van de Britse expat forums waar het over het SIR visa gaat? Dat zou ik wel graag na willen lezen. Het lijkt mij ook niet zo prettig om eerst een paar jaar in Adelaide of South-west te moeten wonen voordat we residency krijgen, maar beter dan niets!
Groetjes!
 
marleintje said:
Hoi Simone,
Bedankt voor je reply!
Hebbie toevallig het webadres van de Britse expat forums waar het over het SIR visa gaat? Dat zou ik wel graag na willen lezen. Het lijkt mij ook niet zo prettig om eerst een paar jaar in Adelaide of South-west te moeten wonen voordat we residency krijgen, maar beter dan niets!
Groetjes!
Kijk even hier, dan kun je doorklikken naa de links:
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=277

Dit is het british expats immigration forum: http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=32
Er wordt geregeld over 'gepraat', dus hou het in de gaten.
Agents posten daar dus ook.
De website van Alan Collett is volgens mij ook handig. Die heeft een 'nieuws'pagina:
www.gomatilda.com

:D
 
Dank je Lost!
En Simone, jij bedankt voor de links, ik ben alweer een stuk wijzer!
Heb de British Expats meteen onder Favorieten gegooit. Wat een hoop info is er te vinden! Emigreren is een studie op zich!
 
marleintje said:
Dank je Lost!
En Simone, jij bedankt voor de links, ik ben alweer een stuk wijzer!
Heb de British Expats meteen onder Favorieten gegooit. Wat een hoop info is er te vinden! Emigreren in een studie op zich!

Ja dat is inderdaad zo.... :wink: succes
 
Dankzij het British Expats forum ben ik weer een stuk wijzer! Volgens George Lombard mag een resident best 4 volwassenen sponsoren dus komen we daar toch voor in aanmerking! Dit had Jan Friar van TIG ons ook gemailt. Dat is goed nieuws!
M'n zwager mag echter maar 2 volwassenen assuren (zijn schoonouders in dit geval) dus gaan we voor dat gedeelte goede vrienden vragen. Aangezien onze vrienden en familie in Oz allemaal aan de Eastcoast wonen zou het geweldig zijn als we gewoon zelf meteen kunnen beslissen waar we heengaan. Met het SIR visum ben je toch veel beperkter en zit je de eerste 2 jaar nog in onzekerheid over je status.
 
Back
Top