poes mee

yoeks

New Member
Heeft iemand een idee wat het in totaal zou gaan kosten om één poes mee te nemen naar Aus? ik bedoel dan inclusief alle de bloedonderzoeken en na aankomst quarantaine. Ik heb wel hier er daar kostenramingen gezien, maar dat was meestal voor òf meerdere huisdieren òf voor een grote hond.
Wat zijn de ervaringen met het quarantaine-station in Syd? ALS ik namelijk ga, gaat poes mee! (Ik heb geen gezin, hè, ik heb alleen een poes en een koffer die ik mee ga nemen...)

yoeks
 
yoeks,

kijk eens op de website

http://www.daff.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=816BF731-A4B9-4A6C-BA7D9D338BE155A3&WorkflowID=1421BBB4-0C04-4E7A-B4D61A1EB286980C&contType=outputs
 
Dank je wel. Ik heb deze al eens doorgelezen. Maar, ik heb nog geen duidelijk overzicht van alle kosten. Ik heb ooit eens een kostenraming gezien voor een Labrador. 3000 euro! voor een poes zal dat natuurlijk wat lager liggen. Ik word er soms wel moedeloos van, als ik bedenk wat het me allemaal gaat kosten. Visum, vlucht, poes.. Heb het er allemaal voor over (alweer.. ALS ik ga..) maar ik heb gewoon een laag salaris en door een overzicht te hebben, kan ik een beetje gaan zitten rekenen hoelang ik hoeveel moet sparen.  Woon jij er al, Linda?
 
Gefeliciteerd!! :happysun:

Wanneer ga je?

De quarantaine kosten had ik via de link al uitgerekend.
Is het niet zo dat je een speciaal, geregistreerd kennel moet hebben voor het transport? En ik probeer ook nog uit te vogelen welke luchtvaartmaatschappijen in aanmerking komen, en wat dat dan precies kost. Of zit dat bij de offerte van transport inbegrepen?

(ik denk dat ik de rabiës-enting voor minder kan regelen, werk bij een dierenkliniek..  :wink:)
 
(sorry, wijk even van het onderwerp af)

Jeetje, ik heb net even je hele draadje gelezen over de visum-aanvraag. Voor de duidelijkheid, ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met 'inlezen' dus weet nog niet zoveel.
Heb jij een australische partner? En heb je het de-facto spouse visum?
Mijn partner is australisch en ik zal tzt voor dat visum gaan, maar als ik dit allemaal zo lees, sjonge... waar begin je? wat is stap 1 (behalve het oriënteren waar ik al mee ben begonnen)? Ik zie door de bomen het bos nu al niet meer, geloof ik.
:dizzy:
 
Volgens mij is dat een Vari-kennel waar ze in moeten. Voor een kat betekent het dat ze erin moeten kunnen liggen, staan en zichzelf om moeten kunnen draaien. Erg veel ruimte hebben ze er niet in lijkt mij, want katten zijn enorm lenig. Ik schat dat de hele reis voor een kat ongeveer 30 uur duurt vanaf verzegeling op Schiphol tot aankomst in het quarantaine asiel... Wij hebben mede hierdoor besloten om onze 2 katten niet mee te nemen :)
 
Hallo Yoeks.

Ik ben eens even gaan zoeken op het forum om te kijken hoeveel mensen hiermee ervaring hebben. Ik kwam het volgende draadje tegen;
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=88.0
Hier vond ik veel informatie die je misschien kan helpen. Ik vond het in ieder geval zeer interessant.

Sux6 Rene.
 
Dank, rene. Ik had deze al gevonden, en er staat inderdaad een hoop info in. Weliswaar ook over de mogelijkheden tot herplaatsing, maar dat gaat niet gebeuren. Het kind gaat mee, haha!

Ik heb 't één en 't ander eens bij elkaar opgeteld (bloedonderzoek, enting, kennel, transport en quarantaine) en kom op een bedrag dat richting 1500 euro gaat. Shocking, maargoed, je moet er wat voor over hebben.
Ik moet maar vast gaan sparen, zodat, àls ik dan eenmaal de knoop heb doorgehakt, ik al een stukje op weg ben.
Ik heb overigens a.s. vrijdag een afspraak bij het 'juridisch loket' om eens te kijken hoe onze kansen liggen om hem hierheen te halen. Als dat heel somber blijkt te zijn, ga ik hoogstwaarschijnlijk de knoop doorhakken..
Ik hou het forum om de hoogte, ook om van me af te schrijven. Niet in dit draadje, hoor.. sorry, dit laatste was even off topic..

yoeks - de twijfelaar
 
Hallo hallo.....

Ik ga jullie gewoon overhalen... ik ga over een maand weg... met KAT!!!!

Ja het kost inderdaad wat geld...dat moet ik toegeven... dat kostenplaatje van Linda geloof ik klopt wel ja!!! Je kunt het transport regelen via DTC en de hele procedure staat op de site van AQIS vermeld! En als je hulp nodig hebt, kan je het me ook vragen...ben er immers zelf ook mee bezig!!

Het is inderdaad een lange reis...heb eerst ook getwijfeld..maar ja, in principe gaan er zoveel dieren per vliegtuig...dus ja...waarom niet dan?? Ok..als je beestjes ongezond zijn dan kun je het misschien beter niet doen!! Maar anders zou ik t gewoon doen hoor.

Ben trouwens vorige week toen ik nog in M'bourne was ff naar het quarantaine station geweest...om te kijken waar katten en honden zitten en hoe ze eraan toe zijn en verzorgd worden....

Nou...moet zeggen dat ik echt (nadat ik ook heel angstig was om mijn kat) heel erg positief ben...er wordt super voor ze gezorgd en hebben lekker de ruimte!!! IS echt TOP!

De katten zijn de eerste dag een beetje schuw en zitten dan in een soort houten hok in de kennel....lekker veilig en dan komen ze er vanzelf uit...als ze zich op hun gemak voelen... zag katten die echt meteen naar het hek toekwamen als je ff tegen ze sprak.

Ja..de vlucht...daar ben ik ook het meest bang voor...is ook erg...maar ja, als dat eenmaal goed gaat.... dan is er niets meer aan...gewoon lekker op bezoek gaan tijdens de quarantaine periode...en dan kan je je hond/kat weer in je armen sluiten...kan al niet wachten..... mijn katje ligt nu op mijn tussen mijn armen...terwijl ik typ!!!!

Nou...succes... en groetjes Jackie
 
Back
Top