politie check

danilo

New Member
Hallo allemaal,

zit midden in de aanvraag van een partnervisa en zit met het volgende.
Ik heb een Nederlandse (VOG/politiecheck) aangevraagd vanuit Sydney en ontvangen en vraag me af of ik hiernaast ook een australische politiecheck nodig heb. Ik verblijf op een working holiday visa in OZ sinds april en verbleef hiervoor circa vier maanden in OZ op een toeristenvisa vanaf november 2009. Tussentijds heb ik ook een periode in Nieuw-Zeeland en Fiji gezeten en ben teruggeweest naar Nederland tijdens kerst 2009. Zit in totaal 13 maanden in OZ, vanaf november 2009, waarvan ca. 9 maanden op een working holiday visa en ca. 4 maanden op een toeristenvisa. Heb ik nu een police clearance van de AFP nodig of niet??

Kan iemand mij hiermee helpen,

groetjes en alvast bedankt,

danilo

Meeting the character requirement for temporary and permanent migration

For the Australian Government to determine whether you are of good character, you may be asked to provide police certificates for each country you have lived in for 12 months or more over the last ten (10) years since turning 16.

Ja, dus!

Gr. Chantal

Hoeft dus niet, alleen als ze erom vragen...

Helemaal gelijk! Sorry
Wij hebben er echter voor gekozen om het wel te doen. Mijn partner was gedurende de laatste 10 jaar in totaal zo'n 14 maanden in Australie geweest, gewoon even zo'n check aangevraagd, betaald en daar was die dan. Zie niet in waarom je het niet zou doen, mijn ervaring bij zowel een partner als een skilled visa aanvraag wees zo compleet mogelijk. Scheelt een hoop wachttijd en heen en weer mailen.

Daarbij was het voor ons ook nog eens zo dat het voor extra bewijs van onze relatie zorgde :wink: Police check kwam namelijk binnen in mijn vrouws naam op mijn adres en was door mij via een money order van onze gezamenlijke rekening betaald.

Wij werden gevraagd zo'n police check te doen en dat zorgde voor veel kopzorgen. Zaten toen nog in Nederland en de enige manier waarop je die check kon betalen was via cheque of idd moneyorder. Van beide hebben ze in NL nog nooit gehoord of ze zijn er jaren geleden al mee gestopt. Een cheque?? Dat ging 6 weken duren om er 1 te maken en dat kostte... "ja maar mevrouw, ik heb geen 6 weken de tijd. Ben bezig met een visum aanvraag en moet die cheque binnen 4 weken hebben opgestuurd".
Politiemensen in Oz opgebeld... Nee mevrouw, dat kunt u niet met credit card betalen... Hoop gestress, maar gelukkig hebben wij een paar lieve vrienden in Oz wonen die wel even een cheque wilden uitschrijven. Heb je die lieve vrienden niet, dan moet ik nog maar zien hoe je het (vanuit NL) voor mekaar krijgt die police check te betalen.

Pfff zoals je in een ander draadje schreef Tweety, mensen weten echt niet hoe veel moeite en tijd je in een visumaanvraag stopt.

Wij werden gevraagd zo'n police check te doen en dat zorgde voor veel kopzorgen. Zaten toen nog in Nederland en de enige manier waarop je die check kon betalen was via cheque of idd moneyorder. Van beide hebben ze in NL nog nooit gehoord of ze zijn er jaren geleden al mee gestopt. Een cheque?? Dat ging 6 weken duren om er 1 te maken en dat kostte... "ja maar mevrouw, ik heb geen 6 weken de tijd. Ben bezig met een visum aanvraag en moet die cheque binnen 4 weken hebben opgestuurd".
Juist om dit soort zaken te voorkomen zou ik het gewoon wel doen. Mijn ervaring is dat veel forum leden die al wel in Australie wonen je in zo'n geval best willen helpen. Nien, inderdaad een visum aanvraag kost aardig wat moeite, maar een goede voorbereiding is het halve werk. Om vragen te voorkomen zou ik persoonlijk alles maar dan ook alles uit de kast halen, geen mogelijke twijfels voor de immigratie dienst over laten gewoon alles dubbel bewijzen. Klinkt misschien overbodig, maar emigratie eisen kunnen met de dag veranderen en als je nou net de dupe wordt van iets wat je zelf had kunnen voorkomen....

Kortom Danilo, lekker aanvragen die police check in Australie! Enne mocht je hulp vanuit Australie nodig hebben, laat maar horen.

Groetjes,
Chantal

Hey danilo,
Ik heb ook als houder van een WHV een aanvraag voor een partner visum gedaan, in Australie. Ik meen dat ik sowieso een Australische police check mee moest sturen... en als het niet perse hoefde, nou ja, dan heb ik het dus toch gedaan, kan idd zoals Tweety zegt beter overcompleet zijn ;)
Het is heel makkelijk aan te vragen! Formulier invullen, opsturen en klaar. Volgens mij had ik mijn police check al twee of drie dagen later in de bus!
Succes :)

Ook onze ervaring is; DOEN! Hoe beter je het voorbereid, hoe bereidwilliger ze zijn. Liever te veel info dan het achteraf nog moeten regelen (met tijdsdruk)

heb donderdag mijn aanvraag voor AFP police check opgestuurd. Dit was het enige wat ik nog moest regelen.

Twee dagen geleden ook met mijn partner naar het immigratiekantoor in Sydney geweest en we hebben daar alle juiste papieren afgegeven, afgezien van AFP police check. Nu was ik net dit forumgedeelte aan het doorspitten en kon niet echt iets vinden over de tijdsduur van een partnervisa aanvraag in Australie. Veelal aanvragen vanuit NL via Berlijn is wat ik kon vinden. Misschien heb ik ergens overheen gekeken en kan iemand mij een topiclink geven?
Zijn er mensen hier op het forum die een Australische partner hebben en hun aanvraag ook in Australie hebben gedaan en iets kunnen zeggen over hoe lang het gemiddeld duurt voordat je een partnervisa toegewezen krijgt??

Zoals ik eerder vermeldde heb ik samen met mijn partner afgelopen donderdag in Sydney een partnervisa aangevraagd en betaald, we kregen te horen dat ze binnen 7 werkdagen contact met ons opnemen.

p.s. aangezien onze relatie pas 1 jaar en 2 maanden duurt en we geen kinderen hebben, ook niet uit eerdere relaties, betreft de aanvraag een temporary partner visa die 2 jaar na uitgifte omgezet wordt in een permanent partner visa als ik het goed begrepen heb.

Nu was ik net dit forumgedeelte aan het doorspitten en kon niet echt iets vinden over de tijdsduur van een partnervisa aanvraag in Australie. Veelal aanvragen vanuit NL via Berlijn is wat ik kon vinden. Misschien heb ik ergens overheen gekeken en kan iemand mij een topiclink geven?
Zijn er mensen hier op het forum die een Australische partner hebben en hun aanvraag ook in Australie hebben gedaan en iets kunnen zeggen over hoe lang het gemiddeld duurt voordat je een partnervisa toegewezen krijgt??

Je hoeft niet zo heel ver te zoeken hoor, eerste pagina in het topic partner visa link

Wij hebben net ons partner visa ontvangen, ook nog niet zo heel lang een relatie (over een kleine week 2 jaar) en inderdaad je krijgt dan een tijdelijk visa. Na 2 jaar kun je wederom een hoop bewijs aanleveren voor een permanent visum.

Groeten,
Chantal

In dat topic is het wel heel vlot gegaan met die toekenning ;)
Ik was naar het DIAC in Brisbane gegaan met de papierwinkel, en daar zeiden ze dat ik het op moest sturen en niet persoonlijk kon afgeven. Heb je daar lekker een half uur voor in de rij gestaan, en ik had vantevoren zelfs nog gebeld om te vragen of ik het zelf kon komen in leveren en toen zeiden ze ja hoor, dat kan. Niet dus.
Eenmaal opgestuurd kreeg ik twee dagen later een email ter bevestiging en daar stond het volgende in:
"Currently our service standard for processing of applications which were complete at lodgement is 6 months."
Dus zeg een half jaar. Toen ik later opbelde met een vraag over mijn Bridging Visa en ik nog eens vroeg wat de verwerkingstijd was, zei de medewerker aan de telefoon dat het ongeveer 9 maanden is. Dus wat te geloven, 6 of 9??? We zien het wel, kan alleen afwachten nu!

Back