Politie in WA

Lente

New Member
Hoi,
Kan iemand die in WA woont, mij vertellen hoe men tegen de politie aan kijkt?
Ik merk hier in NL dat vooral de laatste 2 jaren het respect echt zoveel minder geworden is. Ik wil geen discussie starten hoe dit gekomen is, maar om een voorbeeld te noemen, het is niet normaal dat jochies van rond de 10 jaar hun middelvinger naar je opsteken. Neem je ze vervolgens mee naar hun ouders, dan krijg je zo'n reactie van: ga eens boeven vangen, maar laat m'n zoon met rust! Tja, alles begint bij de opvoeding... Is maar een voorbeeld, maar in de dagelijkse omgang op straat merk ik dat het al bijna standaard is om een grote mond te krijgen, ook al blijf je zelf redelijk en beleefd.

Terug naar mijn vraag: is er nog respect voor agenten in Australië?
Groetjes, Lente
 
[quote author=Lente link=topic=3341.msg39038#msg39038 date=1133697181]
Hoi,
Kan iemand die in WA woont, mij vertellen hoe men tegen de politie aan kijkt?
Ik merk hier in NL dat vooral de laatste 2 jaren het respect echt zoveel minder geworden is. Ik wil geen discussie starten hoe dit gekomen is, maar om een voorbeeld te noemen, het is niet normaal dat jochies van rond de 10 jaar hun middelvinger naar je opsteken. Neem je ze vervolgens mee naar hun ouders, dan krijg je zo'n reactie van: ga eens boeven vangen, maar laat m'n zoon met rust! Tja, alles begint bij de opvoeding... Is maar een voorbeeld, maar in de dagelijkse omgang op straat merk ik dat het al bijna standaard is om een grote mond te krijgen, ook al blijf je zelf redelijk en beleefd.

Terug naar mijn vraag: is er nog respect voor agenten in Australië?
Groetjes, Lente
[/quote]

Ik denk dat het verschilt per wijk/stad/dorp, net als in Nederland..... Ik weet zeker dat je hier ook zulke situaties tegen kan komen.

Ik denk dat het wel iets beter is hier, in het algemeen, maar ik denk ook dat het slechter wordt, in het algemeen... Dus misschien zal je het in het begin beter vinden(hangt ervanaf waar je terecht komt), maar ik denk dat je na een tijdje zult zeggen van: oh, wat is het nu veel erger dan vroeger.



Ha ha, lekker vaag he, heb je wat aan!  :|  :roll:


Oh, trouwens, laatste tijd een aantal grote corruptie schandalen geweest bij de politie......
Hebben allerlei commissies onderzoek naar gedaan.
Weet er verder niet veel vanaf, was alweer misschien een jaar of zo geleden.

:)
 
Ben in ieder geval door naar de laatste ronde, ik heb in januari of februari een sollicitatiegesprek, dus wie weet, kom ik de straten daar wat veiliger maken volgend jaar!!!
Groetjes, Lente :-D
 
[quote author=Lente link=topic=3341.msg40848#msg40848 date=1134811361]
kom ik de straten daar wat veiliger maken volgend jaar!!!
[/quote]

En hoe ga je dat doen??

Rene
 
Wel, ik kom in de surveillancedienst terecht, en verder neem ik mijn twee vreselijk gevaarlijke woefjes mee, dus dat gaat helemaal goed komen!
Nou nog duimen dat ik aangenomen word....
 
Hoi Lente,

Een kennis van een kennis van mij (ja ja) zit bij de politie in Perth. Ik kan zijn e-mailadres voor je achterhalen als je dat wilt.....?

Gr. Marielle
 
Hoi Lente,

Het heeft even geduurd, maar ik heb een e-mail gestuurd en nu even afwachten op het antwoord. Waar heb je dat sollicitatiegesprek eigenlijk, hier in NL of moet je naar Perth? En wordt je surveillancepost dan in Perth of ergens anders in WA? Spannend hoor, weet je al of je doorbent naar de volgende ronde?

Succes, Marielle
 
Hoi Marielle,

Een beetje late reactie, m'n computertje was kapot, vandaar... als íe er niet is, merk je pas hoe erg je hem mist en gebruikt! Fijn dat je achter dat e-mail adres aan ben gegaan, ik heb best een boel vragen!

Op vrijdag 3 feb. moet ik naar Londen voor het laatste gesprek met een commissie van vier personen. Het gesprek duurt een half uur, en ze stellen een paar vragen over praktijk-situaties, dan mag je vertellen hoe je gaat reageren als agent. Maandag 6 feb. hoor ik dan of ik aangenomen ben, of mijn interview gruwelijk heb verknalt... Ik heb wel alvast mijn medicals geregeld, een week na mijn interview. Kan het altijd nog afzeggen natuurlijk!
Ik weet dat ik in WA geplaatst word, maar waar is nog niet bekend, kan dus overal zijn! Wie weet, Perth...
Groetjes, Lente
 
Wij zijn zeer benieuwd hoe dat gesprek af zal lopen.
We duimen  :up: :up: :up: in ieder geval voor je (al is het alleen maar om een bekeuring te ontlopen als we in WA door jou aangehouden worden voor tè hard rijden of zo  :rotflmao:)

Rene
 
Hey Lente,

Spannend, joh. We zijn echt benieuwd hoe het zal verlopen.
Alvast heel veel succes met het gesprek en natuurlijk met het onder controle houden van de zenuwen :|.
We zullen aan je denken en voor je duimen :up:.

Groetjes,
Mel
 
Back
Top