Emulate
Well-Known Member
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
www.facebook.com
Uiteindelijk wel. Maar dat kan langer duren dan jij of ik acceptabel vinden, of langer dan wij leven.En uiteindelijk gebeurt er niets.
Uiteindelijk wel. Maar dat kan langer duren dan jij of ik acceptabel vinden, of langer dan wij leven.
“Dripping water hollows out stone, not through force but through persistence.” Ovidius.
Ik lees dat er niet in, en ik ken Kris al lang. Het gaat hem niet om nieuwe Nederlanders. Maar je hebt volkomen gelijk dat dit wel eens heel lang kan gaan duren.Zoals ik het lees is het ‘probleem’ niet Nederlanders in het buitenland die hun NL nationaliteit willen aanhouden, maar voor buitenlanders die NL willen worden wat redelijk gevoelig ligt daar. Ik denk dat je lang kunt wachten.
Ik geef je volkomen gelijk dat Kris met dit soort tussenwerpsels de zaak onduidelijker maakt. Ik denk dat hij au fond 2 kwesties wil aankaarten:“De partij is echter intern verdeeld en een meerderheid wil dit niet overwegen voor buitenlanders die Nederlander willen worden”
Lijkt geen mening van Kris maar een politiek issue. Althans zo lees ik het.
Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken. Het centrale argument tegen het behoud van Nederlanderschap, net zoals voor buitenlanders die Nederlander willen worden met behoud van hun oorspronkelijke nationalitei, is dat je niet loyaal zou kunnen zijn aan twee landen tegelijk. Als je dat argument opzij schuift voor Nederlanders die een andere nationaliteit willen aannemen, dan kun je dat argument niet blijven volhouden voor buitenlanders. Dus de politiek heeft een probleem, ze willen de Nederlanders helpen maar kunnen de andere kant van de medaille niet aan hun achterban verkopen door de onzin die ze hen decennia lang hebben gevoed.Ik geef je volkomen gelijk dat Kris met dit soort tussenwerpsels de zaak onduidelijker maakt. Ik denk dat hij au fond 2 kwesties wil aankaarten:
1. Onbewust en/of onvrijwillig verlies van Nederlanderschap is moreel niet juist en juridisch niet rechtvaardig.
2. De politici die beslissen over deze wetsuitoefening kennen de inhoud van de wet niet.
Maar wat Kris ertussendoor ook zegt, is dat deze bewuste "grootste partij van Nederland" bepaalde standpunten heeft over nieuwe Nederlanders. Dat is ook een belangrijk issue, maar heeft niets te maken met behoud van Nederlanderschap.
Volgens mij zijn er sinds de jaren 50 al veel nieuwe Nederlanders met dubbele nationaliteit.Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken. Het centrale argument tegen het behoud van Nederlanderschap, net zoals voor buitenlanders die Nederlander willen worden met behoud van hun oorspronkelijke nationalitei, is dat je niet loyaal zou kunnen zijn aan twee landen tegelijk. Als je dat argument opzij schuift voor Nederlanders die een andere nationaliteit willen aannemen, dan kun je dat argument niet blijven volhouden voor buitenlanders. Dus de politiek heeft een probleem, ze willen de Nederlanders helpen maar kunnen de andere kant van de medaille niet aan hun achterban verkopen door de onzin die ze hen decennia lang hebben gevoed.
Die zijn verkregen via geboorte, niet een keuze op latere leeftijd. Mijn kinderen hebben triple. Daarnaast zijn er mensen die via uitzonderingen dubbele nationaliteit hebben. What's your point?Volgens mij zijn er sinds de jaren 50 al veel nieuwe Nederlanders met dubbele nationaliteit.
Dubbele nationaliteit
Naast de Nederlandse nationaliteit kunt u nog andere nationaliteiten hebben. Heeft één van uw ouders een andere nationaliteit dan (of naast) de Nederlandse nationaliteit? Dan heeft u misschien vanaf uw geboorte ook die nationaliteit.www.rijksoverheid.nl
Dunno. What's yours?Die zijn verkregen via geboorte, niet een keuze op latere leeftijd. Mijn kinderen hebben triple. Daarnaast zijn er mensen die via uitzonderingen dubbele nationaliteit hebben. What's your point?
Quote Rijksoverheid in https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ndse,ook uw Nederlanderschap actief intrekken.Ik volg deze discussie al jaren en kwaliteit van argumentatie op regeringsniveau even terzijde,
ik blijf maar zitten met die ene practische vraag;
Na het "onbewust verlies van nationaliteit/staatsburgerschap" ben je dan statenloos? Zonder nationaliteit? Is dat legaal?
Want je bent permanent resident in Australie maar je hebt de citizenship procedure niet doorlopen.
Je hebt dan dus ook geen Australisch paspoort en de Nederlandse ambassade weigert je Nederlandse paspoort te verlengen?
Hoe werkt dat vraag ik mij af.
Hartelijk dank voor je antwoord Emulate.Quote Rijksoverheid in https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/nederlandse-nationaliteit-verliezen#:~:text=Als u alleen de Nederlandse,ook uw Nederlanderschap actief intrekken.
"Als u alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, raakt u deze nooit automatisch kwijt, omdat u dan staatloos zou worden."
Dit is wel interessant uit het artikel. Laten we hopen dat het waar is. De tante van @Jagermeester werd onlangs medegedeeld dat ze geen Nederlander meer was. Zou heel mooi zijn als ze het op die manier zou kunnen terugkrijgen. Maar ja het is een uitspraak van een politicus over een wet die er nog niet is, dus maar even afwachten wat ervan komt.Voor deze ‘onvrijwillige oud-Nederlanders’ belooft de regering in een eerdere brief slechts een doekje voor het bloeden, door alleen naar hen te kijken die het Nederlanderschap ná 1 april 2003 zijn kwijtgeraakt.