poll: verkoop woning

Op welk tijdstip gaat je huis in de verkoop?

  • Nog voordat je met de aanvraag gestart bent.

    Votes: 4 9.5%
  • Direct nadat je aanvraag de deur uit is.

    Votes: 10 23.8%
  • Nadat je je visum hebt ontvangen.

    Votes: 19 45.2%
  • Niet verkopen maar onderverhuren.

    Votes: 4 9.5%
  • Anders nl.......

    Votes: 5 11.9%

  • Total voters
    42

tweety

XPdite Sponsor
Wat is volgen jullie het ideale moment om je woning in de verkoop te plaatsen?
M.a.w. wanneer hebben jullie dit gedaan of nog beter wat is je advies hierover n.a.v. je eigen ervaring.
 
Wij hebben het huis direct na de aanvraag start verkocht omdat er bij ons huizen erg lang te koop stonden. Gelukkig waren we ons huis snel kwijt en hadden we meteen een huurhuis (particuliere sector dus wel wat duurder). Ik ben niet bang geweest om evt. zonder (koop)huis te zitten als het visum niet doorgaat. Er zijn huizen zat en we huren nu best aangenaam.
 
Nadat je het visum hebt, je immers nooit wat er tussen kan komen. Zelf ben ik pas ruim anderhalf jaar nadat ik mijn visum ontvangen had, vertrokken. Zodra ik daadwerkelijk de knoop doorgehakt had, dan [19 Augustus 2003 in mijn geval] ga ik vertrekken is het huis in de verkoop gegaan en gelukkig was ik er redelijk snel van af maar dat is altijd maar afwachten natuurlijk.

Groeten, Peter
 
Wij hebben ons huis na het krijgen van ons visum in de verkoop gedaan.
Toen de makelaar is komen kijken hebben we dit besproken. Als het niet verkocht is voor je gaat is er altijd wel een oplosing te vinden. Uiteindelijk hebben we de makelaar gemachtigd. We wisten wel dat het huis verkocht was, maar de nieuwe bewoners wilde het pas eind dec hebben en wij zijn eind nov. al gegaan. We hebben er geen enkele problemen mee gehad. Ondertussen hebben de buren het huis een maandje in de gaten gehouden.

Groetjes Jojo.
 
Hay allemaal, wij gaan ons huis pas te koop zetten als we ons visum hebben. Geen visum geen verhuizing lijkt me zo, toch? gr pat
 
Ik heb mijn huis in de verkoop gedaan, nadat ik mijn visum had.

1 dag voor mijn vertrek heb ik het verkocht.  :up:
 
Onze visumaanvraag ligt sinds halverwege april in Adelaide en ons huis staat nu ongeveer een maand te koop. Wij zijn nog geen 30 en hebben nog geen kinderen, dus we willen op een WHV ons visum in Australie gaan afwachten. Het is wel een gok, maar goed. Mochten we het visum toch niet krijgen, dan blijven we een jaar in Oz. Misschien nog met een jaar verlengen en dan weer terug. Dan zien we hier wel weer wat we doen.
 
wij gaan voor een sponsor visum. dus wij hebben ons huis in de verkoop gedaan, toen we hoorde dat ze mijn man willen hebben. dit ook omdat als het contract er is, we maximaal 3 maanden hebben om daar te zijn. nou dan verkoop je bijna geen huis.

ik had al bij mijn laatste stand van zaken aangegeven dat wij nu een voorlopig koopcontract hebben met oplevering eind december. dus als alles goed gaat zijn we hier dan weg.
 
Zodra de ontvangst bevestiging van de diac binnen was.
We zorgen er wel voor dat de werkelijke verkoop pas na ontvangst visum is.


Kees
 
Nou , wij hebben ons krotje al direct te koop gezet nadat we de beslissing genomen hadden om naar oz te gaan. 

Nu anderhalf jaar later zijn we er nog niet af ( halfvrijstaand met 4 slaapkamers in buurt van strandje oosterschelde en voor 139.000 euro in stavenisse zeeland ) .
Elke dag is er 1 te veel hier. ( zeker met 4 australische paspoorten op zak )
Als je eenmaal de stap genomen heb wil je weg maar we kunnen pas weg als het huis verkocht is .
Wij hebben nl geen zak met geld. ( zoals zo te zien de meeste op dit forum)
ben overgens wel benieuwd of er veel mensen wachten op de verkoop van hun huis voordat ze kunnen gaan.
 
Nou zakken met geld....hier op dit forum.....valt best mee hoor,
er zijn er genoeg die met weinig naar Australië gaan, net zoveel
denk ik als diegene die een leuk spaarpotje hebben. Èn werken
moeten we volgens mij straks bijna allemaal, al zou rentenieren
ook niet slecht zijn  :lol:.

Om je vraag te beantwoorden, wij wachten ook totdat ons huis
vekocht is.....want 'ons geld' zit in ons huis. Dus 'wie wil er een
huis kopen' gaat hier ook op hoor  :grin:

En dat visum brandt inderdaad in je zak......daar
ben ik het helemaal mee eens.

groetjes Miranda
 
Wij hebben het te koop gezet voordat de visum aanvraag de deur uit was.. En wel op 2 redenen:

1. we wisten dat het lang zou duren voordat het verkocht zou zijn (uiteindelijk net geen jaar)
2. ongeacht of het visum door zou gaan, we wilden daar toch niet meer blijven wonen.

Achteraf blij dat het verkocht is, er staat er nu weer 1 te koop in onze oude straat en de gemeente heeft nu zulke vreemde plannen met dat buurtje dat er nu helemaal niemand meer geinteresseerd is die huizen...

Zak met geld? Mwoeha, inderdaad al ons geld zat ook in het huis...

En nu wachten het visum af... in een huurhuis en straks in een camper in Australie :)

Groetjes,
Lela
 
Anders nl....:

Wij woonden in Brabant en werkten in Amsterdam op het moment dat we ons visum traject startten. Enkele maanden na het tekenen van het visum traject mey Buysse besloten we ons huis al te koop te zetten. Het traject via Buysse gaf ons 98% om te slagen, maar zelfs als het dan nog niet door zou gaan zouden we het een goede aanleiding gevonden hebben om dichter bij het werk (Amsterdam) te gaan wonen. Achteraf zijn we ook wel blij dat we het huis toen al te koop gezet hadden, want het heeft 1,5 jaar geduurd voor het verkocht was (waarbij het één keer ook afketste maar gelukkig 2 weken later weer verkocht was... ;-).

Het is heel erg afhankelijk van je persoonlijke situatie wat de beste keus is ...
 
Wij hebben nog 2 jaar een speculatie beding op ons huis zitten
daar wordt je ook niet vrolijk van!
Verkopen kan
(als ik er van uit ga dat het emigratie proces een jaar gaat duren)
dan moeten wij de gemeente bij nog 1 jaar speculatiebeding 20% van de winst gaan betalen.
Nu hebben we een piepkleine kans
omdat naar het buitenland verhuizen wel een goeie reden kan zijn
het ligt er helemaal aan hoe zo'n sjaakie zijn dag heeft
we gaan een aanvraag doen maar hoe het afloopt..... :|
 
[quote author=Flower girl link=topic=7363.msg95039#msg95039 date=1184608877]
Wij hebben nog 2 jaar een speculatie beding op ons huis zitten
daar wordt je ook niet vrolijk van!
Verkopen kan
(als ik er van uit ga dat het emigratie proces een jaar gaat duren)
dan moeten wij de gemeente bij nog 1 jaar speculatiebeding 20% van de winst gaan betalen.
Nu hebben we een piepkleine kans
omdat naar het buitenland verhuizen wel een goeie reden kan zijn
het ligt er helemaal aan hoe zo'n sjaakie zijn dag heeft
we gaan een aanvraag doen maar hoe het afloopt..... :|

[/quote]

Kun je me uitleggen wat een speculatie beding is? Heb er nog nooit van gehoord en kan me er ook niet echt een voorstelling van maken...
 
Annemiek, je koopt een huis met gemeente garantie en die nemen het risico van je over bij verplichte verkoop. Je verliest je baan en kan je huis niet meer betalen neemt gemeente je schuld over. En hier zit je meestal tien jaar aan vast. Na een jaar heb je winst en je wil verkopen, is 10% voor jou 90% voor de gemeente, na 5jr verkoop je je huis is het 50% om 50%. verkoop[ je na 9jr je huis is 90% voor je zelf en 10% voor de gemeente. na tien jaar is alle winst voor je zelf. Snap je? Dit kan je ook voor vijf jaar vast zetten is dus ieder jaar dat je in je huis woont 2jr dus 20% voor je zelf. verkoop je je huis na vier jaar is er 80% voor jou en 20% voor de gemeente. Dat is het. Gr Pat
 
Wij hebben ons huis te koop gezet nadat we onze TRA goedkeuring hadden.
Het heeft 14 maanden geduurt voordat we het eindelijk verkochten.
We hadden dec 2006 onze visa op zak, maar we konden niet weg omdat
ons huis nog niet verkocht was, en de oude sok in de kast aardig leeg was
geworden door kosten emigratie en emigratie bureau.
We moesten dus wachten en waren erg onzeker, maar we konden wel lekker sparen.
Eindelijk in maart kregen we weer kijkers, verkocht en 5 mei zijn we vertrokken.

Groetjes,
Jolanda
 
Wij hebben ons huis tekoop gezet nadat we de oproep voor de medische keuring kregen. Uiteindelijk was het binnen 1 week verkocht. De oplevering hebben we kunnen uitstellen tot 1 week voordat we vertrokken.

Sascha
 
Back
Top