Population Minister Tony Burke says migrants should go bush

slatsr

Well-Known Member
http://www.news.com.au/national/minister-tony-burke-says-migrants-should-go-bush/story-e6frfkvr-1225851126005

Dit voorstel geeft aan dat nieuwe emigranten gedwongen zouden moeten worden om buiten de gebruikelijke centra te gaan vestigen om zo de druk op infrastructuur, banen, diensten etc in die centra te verminderen. Zou de infrastructuur, banen, diensten etc in de bush er wel op berekend zijn?

Als ik dit soort dingen lees ben ik toch wel erg blij dat ik hier al woon. Ik heb zo het idee dat ze anders nog meer moeite zouden doen om me buiten de deur te houden dan ze vijf jaar geleden hebben gedaan.

Groetjes,
Rixta

Ik begrijp het punt wel en heb er op zich niet zo'n probleem mee. Heb ook geen zin om me ergens te vestigen waar er geen werk en plaats is... dus als het dan makkelijker wordt om te gaan als je je buiten de stad vestigd, laat maar komen...!

Ben het helemaal eens met het commentaar dat iemand op de site van dit artikel geeft. Misschien moet het nl. aantrekkelijker gemaakt worden voor bedrijven om meer richting de bush te gaan (een Australier vind het trouwens als snel bush...). Wij wilden zelf graag ook niet in de stad wonen en zijn dus zo ver mogelijk bij het centrum van Perth gaan wonen als nog aan te rijden was, 40 kilometer. Had Dirk een vergelijkbare baan met vergelijkbaar salaris kunnen vinden in een regional deel van WA, hadden wij daar heel serieus naar gekeken. Vind Perth een prachtige stad, maar was ook heel gelukkig geworden in Esperance, Albany of Broome als daar werk was geweest... Zolang het maar WA blijft.

Begrijp waarom ze dit zouden willen stimuleren, alleen of het haalbaar is twijfel ik aan. Ik zou het helemaal niet erg vinden om buiten de steden de wonen en te werken, alleen werk vinden buiten de stad lijkt me vele malen moeilijker.

Back